Baby accessoires (flesjes etc)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Miyou, 12 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miyou

Miyou Lid

29 jul 2016
    86
    2
    8
    NULL
    NULL
    He meiden
    Wat heb ik nou echt nodig bij de drogist qua flesjes spenen etc etc.
    Heb 2 dr.brown flesjes en 2 spenen..
    Wil soothie fopspenen en verder kom ik niet.. wat heb ik echt nodig??
    Is men eerste kindje vandaar dat ik het niet echt helemaal weet..

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Flessenborstel, flessenrekje.

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Een thermometer, badthermometer en zo een koelding voor de tanden vond ik belangrijk bij de drogist.
    zou er niet overigens zo standaard vanuit gaan dat je kind voor de soothie spenen wil gaan.
    Die van ons heeft Avent, difrax, bibi binnen en dag eruit gespuugd... alleen Nuk was hij tevreden mee. Daarnaast wilde hij ook alleen de dental.

4. Miyou

Miyou Lid

29 jul 2016
    86
    2
    8
    NULL
    NULL
    O super dankjwel voor jullie reacties.

Nou ging er vanuit de eerste speen dat hij krijgt daar zal
    Hij/zij wel aan wennen.. Maar zo werkt het dus niet.

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Bij die van mij in ieder geval niet en ik ken er meer die op spenen zoektocht zijn geweest 😅 ene houden ze beter in dan de ander. Sommige kindjes vinden een groot schild prettig wat tegen de kin komt en andere niet, enz. Mevrouw bij de prenatal waarschuwde me er toen al voor niet teveel in 1x te kopen maar eerst te kijken welke hem beviel.

Kindje van een vriendin wilde helemaal geen speen en is gaan duimen.

6. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    flessenborstel, thermometer, zetpillen (handig om op tijd in huis te hebben en niet pas als het nodig is en je snel naar winkel moet)
    weleda billencreme (werkt heel fijn bij een rooie bibs) Talkpoeder.
    Badolie.

Er zijn heel veel spullen in omloop wat je eigenlijk niet echt nodig hebt en gewoon geld kost. Zo had ik geen flessenrekje kraamzorg vertelde dat het gewoon op een hydrofiel kon in de keuken (hema heeft goeie hydrofiel doeken) flessensteralisator ook niet gehad. Net zoals was bakjes voor je kleine (kan ook in een ander bakje/kommetje?) of badthermometer je kan ook voelen en als je een thermostaat kraan hebt is dat helemaal ideaal.

Dus mijn advies koop niet teveel als je toch iets nodig hebt is dat altijd zo gekocht door fam en vrienden.

Verder van die borstkompressen om in je bh te doen tegen melk lekkage.

7. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wat ik nog NietNgelezen gelezen heb is badspulletjes.
    En vitamine d is vanaf 0 jaar. Of dat moey weer veranderd zijn. Moet ik zelf ook nog na kijken.

Verder had ik ook van kv luiers (natuurlijk)
    Difraxflesje, 2 verschillende tutjes, meljpoeder ( moet ik nog kopen maar wil het klaar hebben staan voor het geval dat. Eerste keer lukt het niet)
    Thermometers 2x. 1 voor de baby, 1x voor jou.

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Voor de eerste week heb je eigenlijk heel weinig nodig.
    Je gaat sowieso de fles geven begrijp ik? Flessenwarmer is overbodig, maar een goede thermosfles (kleintje) waar je heet water in kunt doen is een must. Zet in de slaapkamer een thermosfles heet water, een flesje koud water en een poedertoren neer en je hebt zo een fles klaar (1/3 heet water 2/3 koud water is de perfecte temperatuur). Ook iets om even de poeder te roeren moet niet ontbreken. Je wilt flessen echt niet schudden. Dan ontstaat er lucht en lucht betekent krampen ;)

Verder: flessenrek. Ideaal om de gewassen flessen uit te laten lekken en ook de speentjes hing ik er op na het uitkoken.

Al deze dingen zijn te koop bij Prenatal, Hema, Babydump en zelfs bij Aliexpress

Zorg ook voor een zandvijltje om de nagels kort te houden. Deze mogen de 1e 3 maanden nog niet geknipt worden.

Een doosje voor de billendoekjes vond ik ook wel prettig. We hadden eerst een dure met een mooi plaatje, maar toen die kapot ging, hebben we een goedkope half doorzichtige van de Etos gehaald.

Indien je borstvoeding wilt geven via een fles (gekolfd), dan is een thermostasje ideaal. Gewoon zo'n promotietasje van bijvoorbeeld Coca Cola of degene die in de zomer bij Action te koop zijn.
    Bij volledige borstvoeding is een tube Purelan tegen kloven ideaal. Je kunt het ook gebruiken tegen droge lippen, dus multifunctioneel.

Bij open dagen van ziekenhuizen en via de verloskundige kun je kleine potjes Sudocrem en minitubes Bepathen gratis meenemen. Ideaal voor onderweg in de luiertas!

Zelf vind ik het achteraf jammer dat ik zo laat de draagdoek heb ontdekt, maar ik vind dat ook gewoon praktisch. Geen gezeul met die lompe kinderwagen en nu ik een peuter heb, is een doek makkelijker meenemen dan een buggy vind ik. Maar ik kan mij ook indenken dat je het een eng idee vindt om met een baby op de buik te lopen en dat je liever een kinderwagen gebruikt.

Heb je een goede thermometer? Ik vond die uit het kraampakket heel traag en voor een paar euro heb je er één die veel sneller meet.

Deel Deze Pagina