Dilemma vrije sector of niet?

Discussion in 'De lounge' started by Desert, Oct 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Wij hebben dus een dilemma...zal t uitleggen:

We wonen nu al twee jaar in deze woning, door omstandigheden hebben wij deze moeten aannemen...

Nu hebben wij echt last van de buren, links een hond die de hele dag jankt, rechts twee huizen blaffende honden, aangezien wij de enige zijn die er last van hebben, word er niks gedaan. Daardoor slaapt mijn man, die veel nachtdiensten draait, amper.

Ook vind ik deze buurt niet leuk..we zitten aan een veels te drukke weg. Mijn kindje zou hier echt niet buiten kunnen spelen.

Nu kunnen wij geen andere sociale huurwoning krijgen ivm de nieuwe huurgrens, we verdienen teveel..ook kunnen we niet kopen, vanwege mijn betalingsverleden. Dus we moeten als we willen verhuizen, verplicht naar de vrije sector..kortom hoge huren.

We hebben nu een geweldige woning gezien, zelfde grootte als we nu hebben, maar een rustige buurt, autoluw en vlakbij winkelcentrum..ook kan mijn kindje op dezelfde creche blijven.

Wat zouden jullie doen? Hier voorlopig zitten( huur 640 eur) vol ergenissen of verhuizen naar die geweldige woning(843!!! Eur)

Financieel zouden we het kunnen missen, ben gestopt met roken en spaar zo geld uit....

Weet iemand misschien ook of je kan onderhandelen over de huurprijs? Is bij dezelfde woningbouw als waar we nu huren...en weet iemand of je dan ook huursverhoging krijgt? Of dat we gecompenseerd kunnen worden?

Heeeelp dilemma's dus!! Moeilijk, ik hoor graag van jullie!! Tips zijn welkom!!

2. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

Oct 21, 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Onderhandelen kan niet (net zo min als bij "gewone"huurwonigen).
    Ook in de vrije sector gaan huurprijzen jaarlijks omhoog.

3. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik zal niet hoeven nadenken en verhuizen. Je zegt dat jullie het kunnen missen. De woning is perfecter enz kortom wat houd je tegen?

Wel zal ik van te voren even langs de buren gaan om kennis te maken eventueel voordat je weer ''overlast'' van de buren heb.

4. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

Nov 11, 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je het (makkelijk) kan missen, dan is de keuze voor mij gemaakt! Ik zou verhuizen. Maar ik weet niet zo veel van die technische dingen af... (onderhandelen enz)

5. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Ik zou verhuizen. Ons huis staat nu te koop en als het ooit verkocht wordt willen we gaan huren. Een huur van 850 euro vind ik niet veel, eengezinswoningen zijn hier 1000 euro en hoger in de randstad. Zou blij zijn met zo'n prijs. Ik zou het zeker doen!

6. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als je echt alleen dit huis kan huren omdat je gestopt bent met roken dan zou ik het niet zo snel doen (dan ga je erg krap zitten, wat als je weer terugvalt in roken etc...)
    maar als je het makkelijk kan betalen, waarom niet?

Maar behalve dat zou ik gewoon blijven klagen hoor bij de woningbouwvereniging... dit hoort echt niet. Heb je je buren er zelf al op aangesproken? En als de woningbouwvereniging niks wilt doen is er volgens mij heus wel een geschillencommissie...

7. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Naja makkelijk kunnen missen is een groot woord haha

Wat ons tegenhoud? Nja eigenlijk niks....het is alleen het geld..

Debster, wij wonen in purmerend...dus ook randstad haha

8. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Debby, dat is niet de reden dat we het kunnen missen hoor, maar het is geld wat je maandelijks overhoud

Buren hebben wij aangesproken, ze zeggen dat ze geen rekening kunnen houden met de hele straat(zit een woning tussen)
    Ik heb hier nooit prettig gewoond hoor, we moesten t aannemen...

Wil nog wel even zeggen dat we nu ook in een drie kamer woning zitten enndat is ook een driekamer woning....

9. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,005
    128
    63
    Wij zijn 2 jaar geleden ook verhuisd van een sociale huur woning naar een huis in de vrije huursector.
    Hier gaat de huur ook elk jaar omhoog en onderhandelen gaat ook hier niet.

maar ik ben van 500 naar 762 gegaan en heb nog geen dag spijt gehad en betaal elke maand met liefde m`n huur.
    Dus ik zou zeggen gewoon doen!!!!

Liefs

10. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Romy bedankt voor je lieve berichtje! Iedereen trouwens!

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou het zeker doen!! Niks vervelender dan niet naar je zin wonen!!

Wij woonde in een koophuis in een wijk waar buitenspelen niet zo makkelijk ging ivm drukte en weinig speelruimte. Toen we kinderen kregen ging het me erg tegen staan en wilde ik graag verhuizen. Ons huis te koop gezet en een huis in een droomwijk gekocht. Dit moest wel met een beetje spoed, voor de eerste naar school ging. We hebben een jaar met dubbele lasten gezeten, flink wat stress maar oh wat was het hetvwaard!!! Ik geniet elke dag nog van ons huis, de omgeving, het plezier van de kinderen. Dus als je kan verhuizen zonder teveel gedoe (geen huis hoeven verkopen enz) en je kunt het betalen zou ik zeker zeggen, doen!

12. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind het een vrij hoge huur voor een driekamerwoning...
    nou woon ik in zaandam en weet dat het lastig is maar voor mijn gevoel moet er toch wel iets beters te vinden zijn?

En over kopen... misschien wil je het niet zeggen hoor maar als je een betalingsverleden hebt dat niet al te florisant is (ik lees hier een a codering bij bkr) kan je als je enkelt a of a1 hebt en dat hersteld gemeld is (dus nu betaal je wel goed) of afgelost is nog wel een lening met nationale hypotheekgarantie krijgen...
    sorry kon het niet laten, t is mijn werk ;)

ik heb zelf namelijk een vrijstaande woning (wel in een straat met een kleine tuin hoor) met eigen oprit en keuken met kookeiland en 4 slaapkamers en betaal minder dan dat aan hypotheek... netto al helemaal... (en zaandam ligt naast purmerend)

13. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Debby, ik weet waar zaandam ligt haha maar ik heb een a3 codering, heb in de schuldsanering gezeten, thanks to mijn ex! Dus het is nog 4 jaar voor wij kunnen kopen, vandaar...

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wij huurde voor 495, echt een KROT met te weinig slaapkamers enzo, mega klein en geen leuke buurt.

Nu hebben we afgelopen vrijdag de sleutel gekregen van onze nieuwe huurwoning van 750! Maar wel 3 verdieppingen!, 3 slaapkamer! en een daktteras (het is een gewoon huis maar dan op een winkelpand)

maar ik heb er zooooon zin in! Als je het kan betalen zou ik het zeker doen!

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Hmm, ik zou het alleen doen als jullie het ruim kunnen betalen en het niet afhankelijk is van zoiets als stoppen met roken. Heel veel mensen komen in de problemen omdat hun woonlasten te hoog zijn dus ik ben daar erg behoudend in. Met een huur van Eur 850,- moeten jullie toch wel zo'n Eur 2500,- p/m NETTO overhouden aan salaris, en dan ga ik ervan uit dat de huur inclusief is? Het NIBUD adviseert ook max. 1/3 van je nettoloon aan woonlasten uit te geven. Houd er trouwens rekening mee dat ze vaak in de vrije sector ook heel nauwkeurig naar je financiƫle achtergrond kijken, dus een BKR a3 notering zou dan ook eventueel nog een probleem kunnen worden.

16. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    desert o dat is jammer zeg... maar goed dan is het dus voor 4 jaar dat je dat huis hoort. Dan moet je afwegen of je 4 jaar met deze buren kan leven of liever 4 jaar wat hogere lasten betaalt...

17. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Nikki, we zitten op de 3000netto, maar dit is dezelfde woningbouw als waar we nu huren, rochdale, en die weten dat ik in schuldsanering heb gezeten...

Maar goed wat de meeste schrijven, het is heel veel huur..maar wel rust, dus eigenlijk moeten we onze rust kopen haha

18. belinda203

belinda203 Bekend lid

Mar 23, 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ook wij zijn van een huurappartementje naar een vrije sector hoekeensgeznswoning gegaan.Oke de huur is een stuk hoger maar we heben er nog gen seconde spijt van gehad!
    Ook ik zeg dus........doen!!!! (verhuizen dus :D)

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Dan zou ik het gewoon doen, als jullie verder geen terugkerende hele hoge lasten daar nog bovenop hebben. Woongenot is wel wat waard tenslotte! ;)

20. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0

Zijn jullie ook enorm omhoog gegaan? Sorry voor mijn nieuwsgierigheid hoor haha

Share This Page