nut van lakentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieken, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik ben benieuwt wat het nut is van het lakentje onder het dekentje.
    ik heb steeds ruzie met dat ding, om die netjes en veilig om het dekentje te vouwen.
    ik gooi net zo makkelijk het dekentje in de wasmachine als het lakentje. dus om de hygiene gaat het bij mij niet.

wie oh wie heeft weet het.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In principe kun je lakentjes meestal heter wassen dan dekens ;) . Dus wat dat betreft het denk ik toch ook met hygiene te maken. Verder zou ik het zelf wat frisser (als zijnde koeler?) vinden. Maar hier ligt m'n kindje met een slaapzakje, ook alleen onder een dekentje. Maarja, dan heeft ze het slaapzakje dus al 'op haar lichaam' . Als dat niet zo was, had ik waarschijnlijk wel een lakentje er tussen gehad.

3. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij is een lakentje zachter voor de huid dan een dekentje. je kan ook een hoeslakentje (net als wij) om het dekentje doen, ipv een los lakentje wat je om moet vouwen. :)

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

zeer goede vraag. moet je zegge ndat ik me dat de laatste tijd ook afvraag. in de zomer is het handig als het te warm is voor een deken, dan kan laken genoeg zijn. Maar ik heb er ook steeds ruzie mee. blijft niet mooi liggen. heb er wel eens aan gedacht hem eraf te halen. emma zit er ook vaak schattig op te sabbelen haha.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik was ze even heet moet ik zeggen. emma ligt ook in een slaapzak. kan ik misschien die lakens wel weglaten.

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Misschien dat het meer door vroeger komt...toen waren dekens echt ruw en lag dat niet lekker!

Ik weet de dekens nog wel bij mn oma vroeger thuis ;)

Ik vind het zelf altijd wel mooi staan trouwens!

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    hier ook meestal een slaapzak er bij en aangezien hij een buikslaper is kan hij ook verder niet aan de deken zitten en voelt niks er van op zn huid.
    ik laat ze nu mooi weg! maar zal ze zeker bewaren voor de zomer.

thanks dames

ps, wat is dan het verschil tussen een dekentje en een dekbedje als je bij beide een hoes erom heen mag doen?

8. misa

misa Niet meer actief

Dekentje is meer ademend, dekbed niet. :)

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    en dat is belangrijk voor als ze er onder raken dan? of vanwege het zweten en oververhit raken?

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Onder een dekbedje krijg je warmtestuwing en je kindje kan dus dan de warmte niet goed kwijt.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De rede bij ons dat we onder de dekentjes een lakentje gebruiken is omdat wij het er gewoon mooier uit vinden zien, ik vind het lekkerder (moet er niet aan denken om zonder hoes onder mn dekbed te liggen) en wij wassen de dekentjes maar 1x in de maand en de lakentjes elke week (net zoals we bij ons dekbed doen, hoes elke week, dekbed ong 1x in de maand).

12. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    dan ga ik wat hoeslakentjes aanschaffen.

en hanneke, passen jullie dekbedden in de wasmachine dan? ik wou dat ik ze eens flink heet kon wassen. nu gaan ze jaarlijks naar de stomerij. duur geintje

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben ieder een 1 persoonsdekbed (gezien een 2 persoons telkens ruzie was en daarbij dat ik het vaak veel te koud vond ivm open liggen tussen ons in als je snapt wat ik bedoel en ik vaak 2 dekbedden heb en het dan nog koud heb en vriend met 1 dekbed het al warm heeft ;)).

Maar die passen dus gewoon om de beurt in de wasmachine en daarna gaan ze in de droger. Vind het altijd wel lekker fris weer.

14. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hier hetzelfde als Hanneke.
    Iedere week een schoon lakentje en iedere maand een schoon dekentje. Hetzelfde ook met ons eigen bed, wij hebben ook 2 1 persoons.
    Ik vind het er ook zo lief uitzien zo'n lakentje dekentje in het ledikantje. Ze zijn maar zo kort echt baby dus om nu al een dekbed hoes te gebruiken vind ik niet zo leuk. Gelukkig heb ik een stil slapende baby en vind ik zijn met zorg opgemaakte bedje, in dezelfde staat terug als dat ik hem s'avond heb achtergelaten.
    Het Komt idd van vroeger, heb je wel eens een oude wollen deken gevoeld?? bbbbrrrr oooohhh wat kriebelt dat zeg, krijg er spontaan jeuk van hahahahaha.

15. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    ik heb van de schattige lakentjes die ik had gekocht zelf hoesjes gemaakt. gewoon een leuke en een saaie witte aan elkaar naaien! hoesjes zijn ook best duur weer, en nu gebruik ik mijn nieuwe lakentjes toch nog. kleine moeite, groot plezier!

Deel Deze Pagina