Ik kan niet acheruit parkeren..

Discussie in 'De lounge' gestart door nazli21, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Zoals de titel ook al zegt,

ik kan niet acheruit parkeren..

Daarom durf ik ook nergens naar toe.. Want dan ben ik bang om om te parkeren.. Ik heb gisteren geprobeerd, maar kom er gewoon niet helemaal in, de helft staat gewoon buiten het lijntje..

Hebben jullie tips of trucs voor mij hoe ik moet parkeren??

2. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Misschien een keer samen met iemand op een rustige parkeerplaats gaan oefenen??Net zo vaak dat het lukt?

3. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel bekend. Ik ga dus ook eigenlijk nooit alleen de deur uit met de auto. Manlief helpt me nu telkens met inparkeren door op me in te praten. Scheelt heel erg. Nog een paar maanden oefenen en dan ga ik het gewoon doen.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

niet heel gek hoor.

maar wat je kan doen is een rijschool vragen om 1/2 lesjes en dan puur in het parkeren.dan haal je alles weer op dat scheeld heel veel.

daarbij ziet een rij instructeur gelijk of je iets verkeerd doet

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Blijven oefenen....
    Elke auto is ook weer anders.

Als je telkens in dezelfde auto rijd kun je wat ezelbruggetjes inbouwen.
    Als ik in onze auto rij hou ik bv aan dat als de stoeprand 3kwart in mijn spiegel is, ik mijn stuur terug moet draaien. Daarna sta ik 9 van de 10 meteen netjes langs de stoeprand.

Ga dus oefenen en kijk welk ding (stoep bv) op welke plek in je spiegels staat en kijk wanneer je dus goed staat!
    Dan heb je een beetje een richtlijn.

Succes ermee

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat is denk ik het beste. Ik doe het op gevoel, maar geloof me dat het ook wel eens mis gaat.

7. 1234

1234 Niet meer actief

Moet gelijk even aan dit filmpje denken.
    YouTube - ‪Inparkeren doe je zeau‬‏

Maar even zonder gein. Wat ik geleerd heb, als je hem zeg maar achteruit gaat inparkeren, is indraaien als je voorwielen ongeveer ter hoogte van de achterwielen van de auto zijn waar je hem achter gaat parkeren.

En anders op zoek gaan naar een parkeerplaats waar je hem met de neus erin kan parkeren. Snap je wat ik bedoel?

8. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Je hebt bij rijscholen hier in de buurt speciaal cursus of paar lessen waar je dan met een les auto bij kan leren. Is niks mis mee hoor !!! kon het eerst ook niet heb me rijbewijs nu 6 jaar en kan het nu pas !! doordat ik in een woonerf ben gaan wonen. En je hier wel MOET leren parkeren in inimini gaatjes anders kan je ergens in timboektoe je auto kwijt. waar je dan vervolgens een kwartier lopen bij je huis vandaan staat.

dus misschien eventjes gaan kijken bij rijscholen die cursussen of lessen los geven. Is alleen maar beter als je het goed leert !!!
    dan brokken gaat zitten maken he. en hun kunnen ook tips geven.

9. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Zet je spiegels laag genoeg dat je een beetje naast je auto kan kijken (maar ook zo dat je t verkeee nog kan zien)... Stel je ridt, en je ziet links een parkeerplek, daarnaast (dus verderop, niet dichterbij) staat wel een auto geparkeerd. Dan rij je met de neus vd auto richting die geparkeerde auto, en op ong 0,5m draai je je stuur helemaal naar rechts, totdat je die auto in je spiegel ziet en tussem de 2 auto's nog ong 40cm ruimte hebt. Dan zet je 'm in zn achteruit, en begin je gelijk met terugdraaien. Dan staatie :).

Ik denk toch dat t een kwestie van oefenen is. Ga met je vriend/man/kennis die het wel kan gewoon een uurtje oefenen op een parkeerterrein. Je zult zien dat het na wat oefenen helemaal niet meer zo moeilijk blijkt te zijn.

Na mijn rijlessen had ik er ook moeite mee en durfte ik niet eens in de parkeergarage, want vooruit inparkeren, betekend achteruit eruit gaan, en dat durfte ik niet... Nu parkeer ik de auto altijd netjes achteruit. Af en toe is het zo erg dat ik m inpakeeer en aan beide kanten nog maar 5cm overheb :s inschatten is blijbaar niet mijn sterkste kant.

10. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik zou gewoon even op een avond naar een rustige parkeerplaats gaan en dan even paar keer oefenen. Dan heb je geen druk of niks..

Ik heb er gelukkig geen last van.

11. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    owh ik zie dat er ondertussen ook al gezegt is over de rijlessen !

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik zeg ook: oefenen met een bekende, of anders 1 of 2 rijlessen. Je bent echt niet de eerste hoor!

13. file parkeren bedoel je?
    ik stop meestal zo dat de neus van de auto voorbij de auto is waar ik achter wil parkeren.. Hou dan 2 spiegels aan voor de breedte, rijdt dan met een slippende koppeling ( zo noem je dat toch?) Langzaam naar achter.. Als mijn achterbank ter hoogte van de achterkamt van aan de auto is helemaal insturen al rijdend en als mijn spiegel ter hoogte van de achterkant is weer terugsturen tot de auto recht staat..

Even googlen en je kan filmpjes en beschrijvingen vinden..

14. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik rijd gewoon naar een plek waar ik niet achteruit hoef in te parkeren, terwijl ik het wel kan.

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb geleerd, de hendel van de achterportier ter hoogte van de achterband van de andere auto..dan insturen, tot de hendel van de voor portier op de hoogte van die band is en dan terugsturen.....

O en t ligt dus ook aan de auto waar ik in rij.
    Met de suzuki alto van mn sm kan ik t niet, met de mercedes station van ons zelf wel haha

16. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Door het niet te doen ga je het zeker niet leren, juist door het vaak te doen ga je het gevoel ervoor krijgen en gaat het steeds makkelijker, waar ben je bang voor? dat iemand even moet wachten of dat ze je uitlachen? lekker boeiend toch!

gewoon doen meid!

17. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    uhm.. bedoel je nu achteruit inparkeren, of fileparkeren? Ik zie hier allemaal tips voor fileparkeren voorbij komen?

Ik kan ook niet achteruit inparkeren, daarom parkeer ik 'm altijd vooruit in :) Fileparkeren kan ik oo kniet, daarom ben ik vaak wel bang als ik ergens heenmoet waar ik niet weet hoe het parkeren moet. Maar ach ik klungel vaak wat en dan lukt het ook wel :)

18. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Gelukkig ben ik niet de enige.. Ik heb 7 jaar mijn rijbewijs en ik schaam me wel heel erg, want mijn moeder en zusje kunnen wel goed parkeren.

Ik MOET echt leren parkeren, want ik heb 2 kids en mijn man laat de auto thuis.. Dus als er iets gebeurt met de kids of ik moet dringend ergens naartoe, moet ik gewoon de auto pakken en parkeren.. Ik moet bv eind van deze maand naar uitkeringinstantie, maar durf gewoon niet met de auto.:((

Ik zal mijn man is vragen of hij me kan helpen met parkeren.. Ik zal ook navragen of ik dan lessen kan nemen voor alleen parkeren..

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    file en achteruit parkeren is toch hetzelfde??

20. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik heb op google even gekeken, maar kan ze allebei niet:(

Deel Deze Pagina