Weinig tot geen plasluiers

Discussion in 'Baby en dreumes' started by IngeM, Dec 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Mijn zoontje is sinds zaterdagnacht ziek. Hij heeft die nacht en zondagochtend al z'n eten/melk uitgespuugd.

Hij wilde wel gewoon (veel) drinken en vanaf zondagmiddag is dat er wel ingebleven. Hij krijgt bv dus ik weet niet precies hoeveel hij drinkt maar hij is erg hangerig en alleen stil aan de borst dus hij ik leg hem vaak aan. Hij viel vanmorgen op m'n boterham aan, hij heeft een een paar stukjes gehad, maar net spuugde hij weer wat uit, wel zonder melk erbij. Hij lijkt misselijk, ik hoor hem vaak weer wat wegslikken. Hij heeft 38.0 koorts en is een stuk rustiger (blijft uit zichzelf op z'n rug liggen, normaal draait hij zich meteen op z'n buik), skaapt veel meer en als hij wakker is huilt hij veel en hard.

Nu heeft hij sinds zaterdagavond 19.00 maar 1 poepluier gehad ( die was raar slijmerig) maar eigenlijk helemaal geen plasluier, misschien een mini plasje erin na een paar uur maar hij zou gerust 2 dagen met 1 luier kunnen doen zo.

Hoe lang mag hij zulke minimale plasluiers hebben? Wat zouden jullie in zo'n geval doen?

Jee wat kan je je veel zorgen maken om zo'n klein mannetje he, bah! :(

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik zou nu meteen de huisarts bellen en overleggen...

3. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ja dat is nou het frustrerende, dat had ik gedaan maar die zegt dat ik aan het eind van de week maar moet komen als het dan nog niet over is. :$

Ik vond dat ook raar dus ik dacht, even hier vragén wat jullie ervan denken...

4. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Echt acuut bellen. Vooral het niet plassen baart mij erge zorgen!
    ik werk in het ziekenhuis, laat je niet afschepen!
    En geef duidelijk aan hoe weinig er geplast is!

Ik zou echt gaan voor medicatie die de misselijkheid remt, zodat in elk geval drinken weer gaat. Eten komt wel en bv is perfect.

5. Senna84

Senna84 Actief lid

Jan 11, 2012
    443
    0
    0
    eehhh sorry maar idd vanaf zaterdagavond tot aan nu 1 x plasluier is echt veel en veel te weinig.

Huilt hij wel met traantjes?

Hoe dan ook zal idd ook zo snel mogelijk huisarts bellen. Die kleintjes drogen heel snel uit.

Beterschap

6. Senna84

Senna84 Actief lid

Jan 11, 2012
    443
    0
    0
    haha of je hebt een achterlijke huisarts (letterlijk) of hij heeft niet begrepen dat hij bijna geen plasluiers heeft.

Je belt en zegt: ik ben bang dat mijn zoontje aan het uitdrogen is en wil dit uitgesloten hebben, hij zal je dan moeten doorverwijzen naar het zh.

7. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Kan hij ook uitdrogen als hij wel voldoende drinkt? Want het lijkt wel alsof hij gewoon voldoende melk binnenkrijgt.

Ik had zondagmiddag de HAP gebeld voor advies omdat ik toen ook al bang was voor uitdroging, toen vertelde de arts dat als het velletje van z'n buik weer terugveerde hij geen uitdrogingsverschijnselen had. Ik heb het net geprobeerd, maar z'n velletje veert netjes terug.

8. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Drinken aan de borst wil hij wel en doet hij ook wel. Eten wil hij ook maar dat valt nog niet zo best.

9. Senna84

Senna84 Actief lid

Jan 11, 2012
    443
    0
    0
    sorry irriteer me hier een beetje aan...... je vraagt advies iedereen zegt het maar jij wil het blijkbaar niet horen.

Als je vel omhoog blijft staan dan is het aardig ver heen.

Hoe het ook zij hij plast bijna niet dus of iets blokkeert het zodat hij niet kan plassen of hij gaat richting uitdrogen. Als het mijn kind was geweest zat ik al gezellig op het ziekenhuis (met doorverwijzing ha) voor een check up. Beiden niet goed namelijk!

10. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Sorry je hebt gelijk, ik wilde gewoon alle info geven die ik heb gehad. Ik ga gelijk de ha terugbellen.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,819
    5,955
    113
    Female
    Hoe gaat het nu? :)

12. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Nou, er is bij mijn huisarts geen spreekuur meer en hij is ook niet meer op de praktijk. De HAP kan ik pas vanaf 17.00 uur bellen...

13. Senna84

Senna84 Actief lid

Jan 11, 2012
    443
    0
    0

bedoelde het niet verkeerd maar laat je aub niet zo onzeker maken door die gekken (ha en co) jij bent de mama jij hebt een dosis gezond verstand en al moet je 100 keer met je kind gaan voor niets das nog altijd beter als 1 keer te weinig.

Je hebt later aan hun allemaal geen verantwoording af te leggen wel aan je kleine.

Succes en ben benieuwd, laat het even weten hoe het afloopt.:)

14. JD74

JD74 Bekend lid

Sep 17, 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Volg echt je gevoel!

Wij zijn met soortgelijke klachten direct naar de Eerste Hulp gegaan. Ons mannetje had hele hoge koorts, was futloos en spuugde eerst een dag of 2 om vervolgens erge diarree te krijgen. Het is maar goed dat we gegaan zijn, want hij bleek het rotavirus te hebben en was inderdaad uitgedroogd. Na 2 nachten in het ziekenhuis was hij weer de oude.

HAP had ons een dag eerder gewoon naar huis gestuurd met zo'n blik van 'ach, weer van die overbezorgde ouders'.. :(

Echt geen risico nemen! Liever een zeikerd dan een uitgedroogd kind, geloof me. Succes en beterschap!

Heb je ORS al geprobeerd? Of heb je geen fles in huis?

15. Senna84

Senna84 Actief lid

Jan 11, 2012
    443
    0
    0
    lekker om 17:00 uur bellen! En laat je niet afschepen, niet hun kind. Ookal zal je ze bijna kunnen horen denken hmmm daar heb je weer zo'n overbezorgde moeder, jammer dan.

Je zegt gewoon heel simpel en zakelijk dit en dit is er aan vooraf gegaan vanaf zaterdag geen fatsoenlijke plasluier meer gehad ik wil het uitgesloten hebben dat hij aan het uitdrogen is, punt.

succes;)

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Meteen NU naar de hap terug bellen en ze heeeeeel duidelijk maken dat je zoontje geen plasluiers heeft gehad! Je niet laten afschepen en eisen dat je zoontje wordt nagekeken!!!!

17. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

Oct 2, 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een tip voor als je het gevoel hebt dat je afgescheept wordt door HA(P):

Laat de papa bellen! Werkt bij ons altijd. Als ik bel met; hij heeft geen plasluiers. Nou mevrouw, kijk het nog maar even aan. Papa belt en een uur later was hij opgenomen met sonde voor ORS.

18. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Bedankt dames, ik ben bijna bij de HAP...

19. Senna84

Senna84 Actief lid

Jan 11, 2012
    443
    0
    0
    succes en laat even weten hoe het afloopt ;)

20. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier ook een meisje dat blijft spugen. Vorige week donderdag bij de kinderarts geweest en ze mocht (gelukkig) weer mee.
    Er heerst veel en gelukkig blijft het bij alleen spugen.
    Wij zijn meteen begonnen met kleinere flessen (kan natuurlijk niet bij bv) en in de fles 10cc ors erbij.
    Wanneer ze de hele fles (daar lijkt het op zoveel) uitgespuugd heeft dan weer 10cc ors met een spuitje.
    Vandaag heeft ze in totaal 2x een fles van 100cc uitgespuugd en inmiddels 300cc voeding binnen en in totaal 50 cc ors.
    Tekenen waar wij op letten:

Huilen met tranen, fontanellen niet ingedeukt, oogjes liggen niet diep in de oogkassen. Ze is levendig en lacht.

Maar o wat vind ik dit lang duren.
    Oudste is toen ze 5 maanden was binnen een dag uitgedroogd en moest opgenomen worden.
    Dat wilde ik dit keer voorkomen dus ik hou haar heel goed in de gaten.
    Eigenlijk zou iedereen ors thuis moeten hebben liggen voor dit soort gevallen.
    Al geef je maar kleine beetjes dat helpt al enorm.
    In het ziekenhuis kunnen ze ook alleen maar zorgen dat de vochtbalans hersteld wordt want het virus moet gewoon vanzelf het lijfje uit gaan.

Wat zei de huisarts daar?

Share This Page