geniet moment van je kinderen

Discussion in 'Mama en gezin' started by tuc, Mar 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Natuurlijk geniet je altijd van je kinderen (op de momenten na dat je ze achter het behang wil plakken of op marktplaats wil zetten:D:p)
    Maar wat vindt jij specifiek bij jouw kind(eren) een extra geniet moment.

Ik dacht hieraan terwijl ik uit het raam naar mijn zoontje kijk die in de tuin bezig is, met zijn schep, tractor, emmertjes, zandbak is hij onverstoorbaar aan het sjouwen, hij kan daar zo heerlijk mee bezig zijn. Dat is op en top genieten.

Bij de oudste als ik stiekem in haar slaapkamer kijk als ze aan het dansen is op haar favoriete muziek, omdat ze dan dus niet weet dat ik kijk.

2. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Dat zijn er heel veel! Eentje die toch wel bovenaan staat is dat ik het heerlijk vind om naar mijn mannetje te kijken als hij ligt te slapen. Niet omdat hij vervelend is als hij wakker is ofzo hoor haha, maar ik vind dat zo vertederend, zo lief... Ik smelt dan bijna boven het ledikant...

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Ik geniet het meest als onze jongens om elkaar lachen. Dat ze gekke streken uithalen en daar zelf enorm om moeten lachen. De spelletjes die ze weten te verzinnen...:D

En heel cliché: als ik 's avonds even bij ze ga kijken als ze liggen te slapen.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik geniet ervan als ze dansen en denken dat niemand kijkt en dus lekker "los" gaan,

Als dochter zich verstopt onder de tafel met haar benen nog volop zichtbaar en denken dat niemand haar ziet

Als zoontje voetbal speelt en hij maakt een goal en hij zo lekker oprecht rondjes rent en de trots er van af straalt

Als ze met zijn allen onder de babygym liggen om hun broertje te vermaken niet omdat het moet maar omdat ze het zelf zo leuk vinden om op die manier met hem te spelen.

Als ze via YouTube tekeningen proberen na te tekenen

Als ik ze voor de deur zie spelen met hun buurt vriendjes

Elke keer als ik mijn jongste zie lachen ( vooral ook omdat hij het bijna niet heeft overleeft )

En als als ze alle vier vredig liggen te slapen, ze lijken dan weer zo klein

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Waar ik altijd heel erg van geniet is dat mijn meiden heel close met elkaar zijn. Er zijn bijna elke dag wel momenten dat ik echt een beetje ontroerd ben door hoe ze met elkaar omgaan. Ze spelen altijd met elkaar (op school ook in de pauzes, samen met andere kinderen).
    Als ze eens uit elkaar zijn, zoals laatst toen mijn man met de oudste een dagje weg was en ik met de jongste thuis was, worden er berichtjes gestuurd, filmpjes gemaakt en opgestuurd en ze hebben elkaar drie keer gebeld. En maar kleppen. :D
    Gisteren was de jongste met de familie bij opa en toen ze weer thuis kwam moest er uitgebreid geknuffeld worden en toen ze nog even tv mochten kijken zat de jongste lekker bij de oudste op schoot.

Ze slapen ook samen, altijd dicht tegen elkaar aan.
    En ze hebben ook wel eens ruzie en als ik me daar dan mee ga bemoeien nemen ze het ineens voor elkaar op en gaan ze met z'n tweeën tegen mij. :D

Ik vind dat prachtig om te zien. Het lijkt heel erg op hoe mijn broer en ik met elkaar omgaan dus dus dat is ook hun voorbeeld denk ik.

6. Ik geniet veel van mijn kinderen, ze worden nu groter en verbaas me over hoe hun denken als ze samen kletsen.

Maar ik geniet het meest als ze net uit bad, heerlijk kroelen dan.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Als ze slapen :D

Haha nee grapje. Ik geniet elke dag weer van mijn kinderen. Ze zijn ook zo leuk ;) Vooral s'avonds het knuffelen voor het naar bed gaan. Of in het weekend als we sochtends met z'n allen in het grote bed liggen.
    Ik geniet als ze lachen, samen spelen, iets nieuws ontdekken, kletsen.. Ik vind het zo bijzonder om moeder te mogen zijn. Het is elke dag genieten.

8. Wilsy

Wilsy Actief lid

Jan 9, 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    's Morgens na het ochtendritueel gaat mijn dochter heerlijk een uurtje zelf spelen. Ik ga dan gewoon zitten kijken met een kop koffie en genieten van haar. Zo fantastisch hoe zo'n kleintje zichzelf vermaakt! Dat is mijn standaard genietmomentje maar er zijn er nog veeeel meer natuurlijk, de hele dag door.

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    's Ochtends wakker worden, mijn ogen openen in het schemerdonker, en het eerste wat ik zie is het wakkere gezichtje van mijn zoontje die vlak naast me in mijn bed ligt en me aankijkt. Iedere ochtend om half 7 wakker worden is nog nooit zo fijn geweest...

10. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Mijn zoontje loopt net een klein weekje zelfstandig en daar is hij erg trots op.
    Vanochtend was hij met papa weg geweest en ik stond net bij de achterdeur toen ze thuis kwamen. Hij kwam zelf de tuin in stappen en er kwam een grote smile op zn gezicht. Of hij zeggen wou: mama, kijk, ik kan zélf stappen!

11. Veera

Veera Niet meer actief

Dat ze naar me toekomt en mij knuffelt. Armpjes om mij heen, hoofdje in mijn nek en dan lachend aaaaaah zeggen. Dit doet ze sinds kort, echt zo lief!!
    Of dat ze op sommige momenten mij aankijkt en dat ik in die blik dan precies mezelf zie. Ook bijzonder

12. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

De verhalen die ze nu kunnen vertellen vind ik heerlijk en de fantasie die daar soms bij komt kijken.
    Vanochtend lag mijn ene dochter naast mij in bed in geuren en kleuren te vertellen over wat we met mijn verjaardag gaan doen.
    Ze ging een prinsessenkaarsje voor mij kopen, een cadeautje en slingers.
    Ook ging ze lang zal ze leven voor mij zingen en een appeltaart kon natuurlijk ook echt niet ontbreken😂, heerlijk.

13. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Wat een heerlijke momenten♡♡

Ik geniet heel erg van het knuffelen, hoe hij zn hoofdje in mn nek legt.

Of als ik mn vriend en hem samen zie. Dan barst mn hart bijna uit elkaar van liefde voor beide.

Als hij net wakker is en ik hem uit zn bedje haal. Ik zeg dan altijd "ga je mee" en dat koppie dan van hem. Armen en benen wild bewegen en de mooiste lach die je je maar kan voorstellen.

14. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

De ochtend- of avondfles, lekker stevig tegen je aan met dat heerlijke warme lijfje... Die verzadigde grijns die erop volgt... Zelfs s nachts vind ik dat genieten (vooral als ze daarna gewoon weer verder slaapt :D)

Als we soms samen even tv zitten te kijken, kruipt ze helemaal tegen je aan...

Enorme grijns en wiebelende beentjes als je haar op komt halen bij opa en oma of kdv. Of als ik of papa thuis komt uit werk, dat enthousiasme is echt vertederend.

Dat eigenwijze wat er nu al in zit... Zo mooi dr eigen willetje :D

15. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oh zo veel, vind het steeds leuker worden.

Vanmorgen had ik hem geholpen een hut te bouwen van een doek en twee stoelen, dekentje op de grond en ging hij daar parmantig een boekje lezen, zo heerlijk.
    Of toen ik hem van de week ophaalde van de opvang was hij nog als enige over en kwam hij naar me toen renen, tilde hem op, pakte hij mn hoofd vast en gaf me een kus. Zo lief

16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Onze jongste is 3 maanden en beland rond 5uur 's ochtends bij ons in bed. Dan drinkt/slaapt hij bij mij. Dat vind ik zooooo heerlijk :)
    En dan om 7uur, als haar nijntje wekker afgaat, kruipt onze peuter van 2.5 er ook bij. Daar liggen we dan lekker tot 7.30 met z'n vieren te knuffelen.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,218
    16,581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik kan oprecht ontroerd raken als ik zie hoe onze twee meiden van 3 en 10 jaar met elkaar omgaan.
    De oudste is zo lief en geduldig met haar zusje en die kleine is zo dol op haar grote zus.
    Ze kruipen iedere ochtend bij elkaar in bed en liggen dan zo lief te kletsen en boekjes te lezen.
    Ook kan ik geraakt worden door onze stoere zoon van 12 jaar wanneer die met zijn vrienden naar de voetbal gaat en zo heerlijk gedreven is en geliefd bij andere kinderen.
    Hij is gewoon heerlijk sociaal en kan zo heerlijk praten met iedereen.
    Ben ik echt wel trots op.
    Ook smelt ik wanneer hij een potje voetbal met kleine zus aan het spelen is op zijn kamer.
    De jongste doet me ieder moment van de dag smelten want die is gewoon te lief voor deze wereld.

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij zit nu in de mama fase en daar geniet ik stiekem wel van. Mama is nu de beste :D

Als hij zich pijn doet moet hij een kusje van mij krijgen op het plekje en de pijn is helemaal verdwenen. Zo schattig haha

Als hij eet of drinkt, hij doet dat zo mega schattig

Ik krijg de laatste tijd veel knuffels van hem en kusjes

Hij kan ook zo mooi spelen! Heerlijk om naar te kijken. Zeker als hij zijn speelstemmetjes gsbruikt :D

Eigenlijk geniet ik van alles :)

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik geniet enorm van de knuffels die hij me geeft. Met dat lekkere kleine lichaampje dicht tegen mijn borstkas aan en dat hoofdje op mijn sleutelbeen en dan die overheerlijke geur van zijn shampoo gecombineerd met zijn lichaamsgeur. Ik word er helemaal week van.

Ondanks dat ik sowieso iets van 6 knuffels per dag krijg (troosten na een valpartij daargelaten) vind ik dat altijd nog veeeeeel te weinig, haha. Soms is hij heel moe, kan hij niks uitbrengen en is hij gefrustreerd omdat iets niet kan of mag en dan gaat hij heel hard huilen. Zijn vader snapt dat dan niet zo goed waardoor het even mis loopt en dan pak ik hem op en dan hou ik hem zo dicht mogelijk tegen me aan. Dat helpt elke keer weer. Heerlijk! Het liefst zou ik hem altijd zo vasthouden als het kon.

Maar goed, hij is 2,5 - hij heeft helemaal geen tijd of zin om zoveel met mama te knuffelen :p Hij wil de wereld ontdekken, spelen, bewegen, dingen doen. Doe maar hoor jongen - maar die knuffels blijven geweldig!

20. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Elke ochtend als hij wakker word en ik zijn voetjes al over het laminaat hoor tippelen en hij lekker bij mij in bed kruipt om te knuffelen met de woorden goedemorgen mama heb je lekker geslapen ♡

Share This Page