ruim 1 jaar en een paar maanden 's nachts wakker worden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mejon, Apr 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    hoi,

ons dochtertje heeft eigenlijk altijd wel goed geslapen.
    ze kon wel een keer wakker worden maar dan was ze haar speentje kwijt en als je die gaf was het weer goed.
    toen heeft ze met de 13 maanden een periode gehad dat ze ging krijsen als je de kamer uit liep, maar dat was gelukkig 2 weken ofzo.
    maar nu kan ze best 2, 3 of 4 keer wakker worden en dan moet echt even geknuffeld worden en iets drinken en dan kun je ze terug leggen.
    gewoon drinken geven of de fiep werkt niet dan gaat huilen.
    herkent iemand dit?
    is dit gewoon een periode waar een kindje door moet en slapen ze daarna waarschijnlijk weer wel goed door?
    ik ben nu weer zwanger en ben erg moe, en die nachten zijn nu wat moeilijk voor me.
    hoop dat ze toch wel weer de nachten door gaat slapen.
    ze deed het altijd zo goed.

mejon

2. josie

josie Bekend lid

Sep 28, 2007
    685
    0
    0
    Hoi Mejon,

Mijn zoontje is nu bijna 16 maanden en wij hebben hetzelfde probleem. Hij sliep altijd van 7 tot 7 door en nu is hij zeker 4 keer per nacht wakker en moet ik eruit om hem even te troosten en dan slaapt hij wel weer even door. Maar het breekt je eigen nachtrust wel! Ik ben nu ook weer zwanger, 32 weken, en ik kan oook niet zo goed tegen slaaptekort.
    Ik probeer nu zo laat mogelijk naar hem toe te gaan omdat ik het idee heb dat hij een beetje went aan de aandacht en gezelligheid 's nachts. Dat gaat op zich wel goed, hij jengelt en brabbelt wat en valt dan toch wel weer zelf in slaap. Ik hoop ook dat dit weer een fase is en dat het vanzelf weer over gaat. Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van andere mama's.

Liefs, josie

3. Beau

Beau Lid

Jan 9, 2007
    23
    0
    0
    adm medewerker
    Dedemsvaart
    Hoi Mejon en Josie,

Mijn dochter van 17 maanden heeft dit ook. Komt soms wel 5 tot 6 keer op een nacht. wilt even bij je knuffelen en 5 minuten later slaapt ze weer in. Helaas krijg ik haar nu niet meer om 7 uur in bed. Het is krijsen. Het is altijd goedgegaan maar nu... drama! Ik heb er ook al laten huilen, maar uiteindelijk raakt ze zo overstuur dat ze begint over te geven. Dit sloopt je behoorlijk.
    Ik ben wel gesteund, bij het feit dat ik niet de enige ben met dit probleem. maar hoop toch dat het snel afgelopen is.

groetjes
    sandra

4. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    zou het dan toch een soort sprongetje zijn dan ofzo?
    want mijn dochtertje is ook bijna 16 maanden en jullie kindjes zitten ook rond deze leeftijd.
    dat is wel heel toevallig.
    ik moet zeggen dat ze nu al ietsje beter slaapt, maar het is nog 2 keer op een nacht eruit.
    is al beter dan 3 of 4 keer.....maar wil er graag helemaal vanaf.

mejon

5. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    hier ook een spookje! Maar vooral tegen de ochtend wakker, rond een uur of 4 half 5 en daarna huilen, wij heen, harder huilen als we weggaan, niet meer slapen.......vanmorgen was ik er ook dus vroeg uit. Ik krijg van anderen advies om haar gewoon te laten huilen omdat het aandacht is, maar weet niet of ik dit kan........

6. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    een tijd terug had ons meisje dat ook, maar we hebben haar wel langer laten huilen.
    super lang houdt ik het ook niet vol, maar het moet gewoon....ze kennen het echt snel hoor, dat je om elk kikje bij ze staat.
    maar nu is het bij ons niet dat ze echt huilt.
    meer dat ze wat jengelt omdat ze wakker wordt en dan heeft ze een knuffel en drinken nodig en dan fiepje en slapen maar.
    duurt allemaal niet lang, maar je moet er wel je bed voor uit.
    dus toch nog gebroken nachten.

mejon

Share This Page