hoe vaak mag koorts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sim, 13 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

elijah heeft net voor zijn derde keer oorontsteking een antibioticakuur achter de rug. afgelopen week niet maar de week ervoor heeft hij bijna de hele week koorts gehad tot zaterdag avond. nu heeft hij sinds gisteravond weer koorts :cry: we zijn gister voor het eerst weer buiten geweest met m en ik voel me echt ontzettend schuldig, misschien had ik toch nog wat langer met m binnen moeten blijven. verder ligt bijna de hele familie (buiten ons gezin) plat. zou hij nou weer een virus hebben opgelopen dat zijn weerstand nog niet sterk genoeg was..

bel morgen de dokter weer, maar vraag me echt af of dat geen kwaad kan hoor, zoveel koorts. het lijkt net of het een paar week goed gaat en dan komt de koorts weer de kop op steken... wordt er gek van!

wanneer is ie nou eens een paar week fit?

bovendien vraag ik me sterk af of ik niet weer peutermelk ga geven, misschien heeft dat toch een toegevoegde waarde....

2. sim

sim Niet meer actief

is er niemand die weet of dit kwaad kan? :(

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb echt geen idee. Volgens mij is koorts er, omdat het lichaam antistoffen aanmaakt. Wel staat me bij dat kinderen in het eerste levensjaar regelmatig koorts kan hebben, omdat ze dan antistoffen aanmaken. Ik denk niet dat het kwaad kan, maar ergens is het wel vreemd dat het zo snel terug keert. ik denk toch dat het een heftige oorontsteking is, die steeds weer terugkeert. Of dat hij aangestoken is door de familie. antibiotica vermindert wel de weerstand. Morgen gewoon bellen naar de huisarts en al je vragen stellen.

je hoeft je trouwens niet schuldig te voelen, omdat je je kind mee naar buiten hebt genomen. Daar is volgens mij nog nooit iemand ziek van geworden.
    KNUFF!

4. sim

sim Niet meer actief

dank je voor je antwoord, ik vermoed ook dat het nog de oorontsteking is, dat ie niet helemaal over is. ergens hoop ik dat dat het is, want ik moet er niet aan denken dat er iets anders vreemds aan de hand is. op dit soort momenten haal je je van alles in het hoofd.

hij speelt verder wel vrolijk en is best te gebruiken..

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Koorts wijst vaak op een ontsteking. Ik snap dat je zorgen hebt, maar ik denk niet dat het ernstig zal zijn. Gewoon even naar de huisarts bellen voor een afspraak. Succes, en ik hoop dat het snel over is!

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Koorts is een signaal van het lichaam dat het hard aan het werk is.
    Dat is dus eigenlijk heel positief.
    KLeine kinderen onder de 3 jaar, kunnen heel gauw hele hoge koorts hebben. Zo snel als het komt, kan het ook weer weg zijn.
    Op het moment dat er een antibioticum gegeven wordt, worden niet alleen slechte bacterien maar ook goede bacterien gedood( igv een breedwerkende). De algehele weerstand wordt dan lager.
    Je kindje pikt daarom weer sneller virussen en bacterien op. Het duurt dan weer eventjes voordast de weerstand op peil is.

Ik weet niet precies hoe oud je kindje is,maar boven de 1 kan je ze bijv. heel goed een multivitamine geven. Daar hebben ze heel veel baat bij,en heeft niets met gezond gevarieerd eten te maken.
    De kinderarts bij ons in het ziekenhuis is geen voorstander van peuter(dreumes)melk, zonde van het geld.
    Gewone (half)volle melk is net zo goed.

Je kan bijv. Optimax aanschaffen, een hele goede opneembare multivitamine, geschikt voor kindjes vanaf 1 jaar. Te koop bij je apotheek of drogist.

7. sim

sim Niet meer actief

nou ben dus vanmorgen geweest en gelukkig is de oorontsteking weg.

maar ws is er een ander virus de kop op komen steken.als de koorts langer dan drie dagen aanhoudt moet ik even terugkomen

de dokter zei dat als de koorst niet te hoog is dat hij gerust (warm aangekleed) even een blokje om mag. wel even opletten met op ziekenbezoek gaan (halve familie ligt plat)

en nu zijn weerstand inderdaad wat lager is hij ook wat vatbaarder. het wordt tijd voor mooi weer!

verder begin ik wel weer met de groeimelk, in elk geval geeft me dat een fijn gevoel dat het wat toevoegd. de dokter vroeg zich ook af waarom ik daar mee gestopt was.

en of ik nu extra supplementen moet geven of kant en klaar in een melk, vind ik dit zo ook wel goed.

nu laat ik me maar even lekker uitzieken.

bedankt voor de reacties

Deel Deze Pagina