welke autostoel 9mnd+

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tico, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Nou de titel zegt het al: welke autostoel hebben jullie voor je kindje van ouder dan 9 maanden? Ben alvast wat aan het rondkijken en ben benieuwd naar gebruikerservaringen.
    Dus welke autostoel vinden jullie het fijnste en waarom, of welke stoel raden jullie me af (dat kan ook natuurlijk haha)
    alvast bedankt

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb voor de kleine (verwacht over 6,5 week) een familyfix isofix bases met daarop in eerste instantie de cabriofix. De volgende stoel wordt (logischerwijs) daardoor de pebble, die past nl ook op mijn familyfix. is al in bestelling, lang leve de mama mazzeldagen van de prenatal (en de laagste prijs garantie van de babydump).

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij hebben voor ons dochtertje de Kiddy Infinity Pro:
    Voordelen:
    - super licht in gewicht
    - heel makkelijk over te zetten naar een andere auto
    - zit er heerlijk in
    - het buikblok kun je gelijk als een soort tafeltje gebruiken
    - kwam als beste uit de test van de ANWB en de Consumentenbond.
    Nadelen:
    - Het buikblok is in de zomer nog wel eens warm, wat niet zo handig is als je geen airco hebt, al schijnt de nieuwste versie wel aangepast te zijn met een buikblok met gaas bij de buik ofzo.
    - Je kunt hem niet in de slaapstand zetten tijdens het rijden, dat moet je doen voor je je kind in het stoeltje zet.

Voor ons zoontje hebben we de Maxicosi Tobi gekocht (dat nieuwste model), nu gebruik ons dochtertje hem, omdat ze haar eigen zitje heeft ondergespuugd, alles in de was kon etc., dus hebben we deze er maar even in gezet, binnenkort gaat hij er in, want zijn hoofdje zit al bijna helemaal aan de bovenkant.
    Voordelen:
    - Makkelijk in bediening
    - Zit lekker hoog, kan goed naar buiten kijken
    - Het zitje ziet er leuk uit
    - De riempjes en het hoofdsteuntje zijn in 1 klik in hoogte aan te passen.
    - Kwam goed uit de test van de ANWB.
    Nadelen:
    - Zwaar en een stuk omslachtiger over te zetten in een andere auto dan de Kiddy.
    - Een langer kind zit eerder met zijn beentjes tegen de voorrijderstoel aan dan bij de Kiddy, vooral in de slaapstand.

Ik heb eerst de testen van de ANWB doorgelezen en ben toen met een paar stoeltjes in mijn achterhoofd gaan 'passen', want bijv. de Römer leek mij ook wel wat, maar dat liep alleen uit op een huilbui, dus die viel af. In deze stoeltjes zaten ze goed en de stoeltjes zitten ook goed in onze auto (wil ook nog wel eens wat uitmaken).

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Het zal hier ook een Pearl worden aangezien wij het Family-fix systeem hebben in de auto.

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Jo, ik zit ook te twijfelen over een kiddy infinity, maar ik vraag me af (misschien een domme vraag) waarvoor dient dat buikblok?

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Haha, ik zat me eerst ook af te vragen hoe dat nou in elkaar zat, want als je die plaatjes ziet, word je nog niet veel wijzer.
    Door dat buikblok trek je de riem heen, het stoeltje zelf heeft dus geen riempjes.
    Ze hebben onderzocht dat bij een botsing bij veel 5-puntsgordeltjes de klap voor de nek harder aankomt, omdat het hele lijf strak tegen het stoeltje aan zit en de klap dus helemaal door de nek wordt opgevangen. Bij zo'n buikblok wordt de klap door de nek, de schouders een een stukje van het bovenlijf opgevangen, waardoor die minder belast wordt, omdat het anders verdeeld is. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, is een beetje moeilijk uitleggen.

Oh, even gezocht, hierbij een filmpje wat het laat zien:
    kiddy - comfort out of tradition

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meid, bedankt voor je uitleg en de link. :)

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Het nadeel van de kiddy lijkt me dat hij niet vast in de auto zit. Dus elke keer als je je kindje er niet in hebt moet je de stoel weer vast gaan zetten. Ook kunnen we de kleine er niet even inzetten om te "passen" want hij wordt nergens in de buurt verkocht.

Wij gaan kijken of de priori een beetje goed in onze auto past en of de kleine daar goed in zit.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier een priori en een toby... ikzelf vindt de priori fijner. Kleintjes zitten beter in de toby maar al vrij snel zit die minder lekker en dan zijn ze in mijn ogen nog te klein om naar een vervolgstoel te gaan (rodi). onze flinke zoon van 3 en een kwart pastte tot voor kort nog in de priori terwijl hij allang uit de tobi was gegroeid.

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hier een tobi, erg fijne stoel en eentje van chicco met isofix, maar dat vind ik niet zo'n fijne stoel. Sam kan makkelijk 'ontsnappen' uit de gordels.

Nu gaat de jongste in die 2 stoelen en Sam gaat over in de vervolgstoel... die is trouwens nog geen 3 en alle 2 de stoelen zaten nu een beetje krap...

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben de maxicosi axciss, deze is echt zo makkelijk omdat die draaibaar is.
    Je draait de stoel dus gewoon naar je toe als je je kindje eruit wilt halen.

En in de andere auto (waar ze minder vaak inzit) hebben we de maxicosi priori.
    Normale stoel voor een lage prijs

12. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ah ja, ik zei pebble, maar bedoel pearl. die namen ook allemaal...

13. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    maxi-cosi axiss, bevalt super!!! :)

14. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Off-topic: Ik hoop dat je een andere bedoelt. De pebble is ook een groep 0 stoeltje.

On-topic: wij hebben de Tobi klaarstaan. Nog geen ervaringen in het gebruik, maar hoor wel veel goede verhalen.

15. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dragonfly. zie mijn aanvulling van 20h. ;)

16. Hier een priori sps.
    We zijn er heel tevreden over.
    Makkelijk in en uit de auto te halen.
    Makkelijk in ligstand te doen.
    Echt een fijne autostoel

17. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Ik lees mee en lees dat jullie tevreden zijn over de priori.
    Wij zijn ons ook aan het verdiepen en wij twijfelen tussen de autostoel van maxi cosi en de autostoel van Romer.

Het nadeel van de romer vinden wij op dit moment dat de hoofdsteun er niet uit kan. Of kan deze er wel uit ?

Maar wie weet wat het verschil is tussen de tobi en de priori ?

Ik lees nl. op de site van babydump dat de priori nu 95 euro kosten ipv van 189,00 en de tobi kost nu 179,00
    En de romer kost : 189,00

18. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ja, zag het later. :p

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mijn man heeft een autostoel gekozen en heeft voor Recaro young sport gekozen. Niet de goedkoopste, maar superveilig... Kunnen ze in totdat ze geen kinderzitje meer nodig hebben.

De hoofdsteun is ook wel vast, maar door de zijdelingse steunen is ons kleintje ook beschermd bij een zijdelingse aanrijding.

20. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Volgens mij kost de priori altijd 95 euro. Volgens mij is het een "nep-aanbieding" bij de babydump. Veel dingen zijn namelijk daar altijd in de aanbieding.

De tobi is de luxere/nieuwere versie van de priori volgens mij.

Wij gaan binnenkort bij de winkel even kijken of de priori goed in onze auto wil. Is tenminste nog een normale prijs voor een autostoel.

Deel Deze Pagina