Leuke woonplaats gezocht bij utrecht

Discussie in 'De lounge' gestart door Cathelijne1986, 1 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij wonen in Eindhoven, mijn man werkt in Utrecht. Nu zijn we op het punt belandt dat we maar eens die kant moeten op verhuizen. Alleen willen we niet in Utrecht zelf wonen en omdat we niet weten welke woonplaats dan wél zien we door de bomen het bos niet meer. Wie kan ons een beetje op weg helpen?

Wij zoeken een plaats met:
    - een goede treinverbinding, max 30 minuten treinen naar utrecht cs
    - niet al te grote woonplaats (geen grote stad), met iig een kruidvat, zeeman, supermarkt, basisschool, of iets dergelijks
    - Met betaalbare huizen, rijtjeswoning rond de 2 ton zeg maar
    - met groen en ruimte in de buurt, een flink bos bijvoorbeeld
    - niet met de achtertuin aan de snelweg

Wie heeft ideeën?

2. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Vleuten
    De Meern
    Woerden
    Maarssen (ken ik zelf niet, maar wel in de buurt)

Over Woerden kan ik wel e.e.a. vertellen:
    - ca. 33.000 inwoners
    - prima centrumpje met o.a. een Hema, Zeeman, Wibra, C&A, Xenos, Etos, Vero Moda, Esprit en nog een flink aantal andere winkels
    - genoeg rijtjeshuizen in jullie prijsklasse te koop
    - ca. 12 minuten met de trein naar Utrecht
    - 20 à 25 minuten met de auto naar Utrecht
    - veel basisscholen (meerdere per wijk, o.a. ook een Jenaplan en Dalton) en een aantal middelbare scholen

Als je bij een bos oid wil wonen moet je echter meer de kant van Zeist, De Bilt, Groenekan etc. op, maar daar liggen de prijzen voor rijtjeshuizen wel een stuk hoger volgens mij. In Zeist heb je wel ook goedkopere delen, maar dat zijn over het algemeen niet echt de wijken waar je wil wonen, heb ik mij laten vertellen (college van mij woont in Zeist).

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Geldermalsen of Culemborg.

Beiden een goede, directe treinverbinding naar Utrecht CS (20 resp 15 minuten reistijd) elk kwartier. Culemborg is iets groter, met twee middelbare scholen, een grote ecologische wijk maar ook een wijk die minder goed bekend staat. Geldermalsen is dorpser, maar groot genoeg met een stuk of vijf basisscholen, centrum met de bekende winkels, zwembad etc. Prettige gemoedelijke plaats en genoeg koopwoningen in je prijsklasse.

Voor beiden geldt, mooie omgeving, het rivierengebied, fruitboomgaarden, uiterwaarden, dijkjes...

4. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Hilversum!

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Bunnik, 5 min met de trein. Geen zeeman, wel ter stal, Hema, kruidvat, ah,
    De Bilt/ Bilthoven. Veel bos! Alle winkels, basisscholen, middelbare scholen. En je bent zo in Utrecht.
    Doorn is ook heel mooi! Heeft volgens mij ook alles.

Ik woon zelf in Utrecht stad, randje centrum, maar als we de stad uit gaan wordt het Bilthoven.

6. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nieuwegein

M'n broer woont daar heel erg leuk!

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

ín Bunnik staat haast niks te koop in onze prijsklasse haha! De bilt en bildhoven zijn prijzig. Culemborg heeft veel mooie niet te dure huizen, maar welke wijken moet ik dan wel en niet hebben?

nieuwegein is ook goed betaalbaar zie ik. geldermalsen helaas hetzelfde als bunnik.

8. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Zo kun je ook naar tiel verhuizen, station passewaaij is een halte verder dan geldermalsen, met ook alles in de buurt. Aan de ene kant van passewaaij bos met fruitboomgaarden, aan de andere kant de waal met zijn uiterwaarden. In de stad zelf alles in de buurt qua winkels, maar ook de middelbare scholen en basisscholen. Alleen passewaaij heeft er al vier.
    Zelf ook vanuit eindhoven deze kant op komen wonen en bevalt goed. Niet zo stads als eindhoven maar ook niet te dorps.....

9. minon

minon Niet meer actief

Leerdam! In het middelpunt van de a27, a2, a15. Je zit overal zo. Genoeg basisscholen, psz, kdv, sporten, zwembad, een middelbare school. Leuke winkels, 5 bekende supermarkten. Ter Leede is een gezellige wijk met veel groen, speeltuintjes etc. Heel kindvriendelijk. Geen dure gemeente qua belastingen. Er wordt nu ook een nieuwe wijk gebouwd. Noord is ook een leuke wijk. Centrum en West zijn iets minder.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien is Driebergen-Rijsenburg iets?

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Vleuten daar werkt mijn man. Wij zijn al tijdje bezig voor een nieuw huis en waren hier ook aan het kijken. Vleuten terwijde mooie nieuwbouw. Maar wij kregen een huis in onze huidige woonplaats aangeboden dus zijn hier gebleven.

Veder schijnt de Meeren heel leuk te zijn.
    En Maarssen lijkt me heel gezellig.
    Nieuwegein wonen collega's van mijn man en daar zijn ook leuke huizen , en betaalbaar !
    Hilversum is 15 min met de trein naar Utrecht. Ligt er aan waar je wilt wonen in Hilversum. Zo vind ik noord bijvoorbeeld niet echt leuk maar Hilversum zuid , wel weer.
    Loosdrecht vind ik wel heel leuk maar daar is geen trein , wel tegen Hilversum aan dus goed te doen met auto naar station en dan trein.
    Persoonlijk als je de kant van Hilversum opgaat zou ik kiezen voor Loosdrecht.

Succes !!

12. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ligt er ook aan waar je in Hilversum Noord zit... ook daar zitten leuke wijkjes.

Met de trein is het vanuit Hilversum goed te doen als je met de auto gaat een ramp.

Rond Utrecht is zoveel leuks oh wat zou ik graag terug willen!
    ook Utrecht zelf. Het huis van mijn zus gaat in de verkoop maar dat is een ton boven je budget. Wel een hele leuke straat en zo in het centrum.

13. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Hilversum.

Mijn vriend komt uit Utrecht en werkt ook in Utrecht.
    wonen nu in Hilversum en is goed te doen

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Vind ik niet ;) ik woon mijn hele leven in Hilversum en ben echt geen kakker of iets in tegendeel zelfs maar ik vind Noord niet leuk.
    Maar hierin smaken verschillen ;)

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wij wonen in Nieuwegein. Onwijs fijn wonen hier! Hartstikke leuk en uitgebreid centrum. Verder ook alle voorzieningen aanwezig. Dichtbij de grote snelwegen, ideaal. Ik ben met de tram binnen 20 min in Utrecht-stad.

16. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik woon sinds 2009 in Culemborg, mijn man werkt in Nieuwegein (nog wel, zijn werk verhuist naar Utrecht).
    Wij hebben meerdere huizen bekeken in meerdere plaatsen maar ons sprak Culemborg direct aan.
    Vooral de wijk Parijsch is heel mooi, wij wonen in de 'beruchte' wijk Terweijde. Toen wij hier net kwamen wonen waren er veel ruzies tussen molukkers en marrokanen. Maar dat is nu al jaren weer rustig gelukkig. Als we dat hadden geweten hadden we toen niet voor dit huis gekozen.

17. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Nieuwegein/IJsselstein misschien iets? Ik heb 5 jaar in Nieuwegein gewoond. Op zich is het er fijn wonen in die ov goed geregeld en je hebt de a2, a12 en a27 om de hoek. Wij woonde in Fokkesteeg met zigeuners op de hoek. Op zich hadden wij er geen last van, politie Nieuwegein was alleen soms in de straat te vinden. Heb mijzelf nooit onveilig gevoeld in de buurt van de zigeuners. Wel verderop in de wijk door groepen hangjongeren.

IJsselstein heeft een leuk winkelcentrum, maar meer dan dat ken ik niet.

Woerden is ook erg leuk om te wonen. Wel duurder dan Harmelen, Linschoten, Nieuwerbrug, Waarder. Waarder is erg christelijk, weet niet of dat je tegenstaat? Nieuwerbrug is een dorp waar je tussen moet komen. Ze zijn op zich vriendelijk hier, maar het is echt een dorp (veel geroddel). Als je daarboven staat is het prima. Alleen het ov in Nieuwerbrug en Waarder is slecht te noemen. Bodegraven en Woerden zijn de dichtstbijzijnde shopmogelijkheden.

18. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Vrienden van ons wonen in Houten in een leuk buurtje. Met de trein ben je dan zo in Utrecht. Volgens mij zitten daar ook basisscholen genoeg, aangezien zij een ruime keuze hadden voor hun kinderen.

19. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Wij wonen in Ede, ligt dichtbij Utrecht en heeft tegenwoordig ook alles wat je nodig hebt.

Goede scholen, prima openbaar vervoer, huizenprijzen vallen reuze mee tegenwoordig, je zit aan den Hei en kunt de drukte/rust opzoeken.

Het valt dan zo gezegd wel in de Bibblebelt maar geloof me, ook als niet gelovige is het hier prima te doen haha.

We willen uiteindelijk over een paar jaar ons appartement verkopen en verkassen naar een mooi nieuwbouw huisje in Amersfoort.

20. troeteloetje

troeteloetje Actief lid

19 dec 2014
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Amersfoort, Baarn, Soest: allemaal niet zo groot maar wel leuk om te wonen. Ook veel groen in de omgeving.

Houten is ook erg leuk volgens mij. Veel nieuwbouw en gezinnen en scholen en dichtbij Utrecht. Goede verbinding met de trein.

Deel Deze Pagina