We hebben 3 hoge witte Trofast kasten in de woonkamer staan met witte en roze bakken. Enorm praktisch met een 4-jarige en enorm veel speelgoed. Maar ik zou eigenlijk wel iets van deuren ervoor willen. Of een ander idee Dat het beeld voor mij rustiger wordt. Wie heeft dat gedaan en vooral werkt het. En waar je het materiaal vandaan?
denk niet dat dat bij deze kasten mogelijk is. scharnieren gaan meestal aan de binnenkant en dan kunnen de bakken er niet meer uit. kijk anders eens op pinterest of er wat op staat. vaak genoeg ideeen. maar volgens mij nooit iets tegen gekomen met deuren. ik werd helemaal onrustig van die kast dus heb hem omgeruild voor een stuva kast met 3 deuren. met een ladenblok eronder. niet al het speelgoed kon erin maar dat vond ik ook niet erg. ik heb al het speelgoed in drieeen verdeeld. 2 delen naar zolder en 1 deel in de kast. en dat om de 2 weken omwisselen. om de 2 weken wat nieuws.
Ik had m in ons oude huis ook in de woonkamer.. maar ik had die onbewerkte grenen variant. Die heb ik toen in de kleur van de muur geschilderd en m een kwartslag gedraaid (zodat je de bakken er aan de zijkant uit moet halen), dan zat ik vanaf mijn zithoek niet tegen die bakken aan te kijken.
Ik zat wel te denken dat een rolgordijn misschien wel het meest praktische, goedkoopste en ruimtebesparend is. Maar goed, ik hoop op deuren.
Wij hebben de kast laten namaken in steigerhout. Of althans, hij wordt op dit moment gemaakt, verwachten hem.volgende week in huis te hebben. Heb je nog wel steeds het aangezicht van die bakken maar ziet hij er al wel een stuk mooier uit. Wij doen dan ook alleen zwarte bakken erin.
Via FB een bericht gestuurd naar Ikea. De deuren worden sinds 2010 niet meer verkocht. Wel het verzoek ingediend om weer opnieuw deuren in te voeren, liefst simpel wit.
Van de trofast nog niet maar hebben ook de stuva kist laten maken. Die is al klaar. Volgende week hoop ik beide kasten op te kunnen halen.