baby van 6 mnd poept ineen heel veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juutepuut, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juutepuut

juutepuut Lid

8 jan 2009
    33
    0
    0
    verpleegkundige
    hallo

mijn dochter van ruim 6 mnd poept nu sinds 4 dagen ineens heel heel veel, 7 dunne groene poepluiers per dag, sommige zijn best waterig.
    toch maakt ze geen zieke indruk en heeft ze ook geen koorts.
    ze drink haar flessen meestal helemaal leeg ( 800 cc per dag )
    toch maak ik me zorgen of dit wel goed is.
    hiervoor was het een meisje wat echt elke dag moeite had om te poepen ( dikke keutels )
    sorry voor de niet al te frisse woordkeus.

moet k mij zorgen maken>
    hebben meer moeders deze ervaring?

groetjes juutepuut

2. juutepuut

juutepuut Lid

8 jan 2009
    33
    0
    0
    verpleegkundige
    aangezien we morgen een weekendje weggaan zou ik het heel erg waarderen als er iemand met bruikbaar advies wil reageren.
    dat zou ik erg fijn vinden.

3. zohra

zohra Niet meer actief

zijn het geen doorkomende tandjes waar ze last van heeft

4. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Klinkt echt als tanden!! zetpilletjes mee voor weekendje weg en dentinox! Succes en veel plezier!!

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    klinkt als tandjes inderdaad
    het ruikt denk ik ook een beetje anders? beetje zurig zijn tandenluiers.

Denk eraan: meteen verschonen als het weer raak is, want het kan heel snel een schraal kontje opleveren.

Na het verschonen even wat langer aan de lucht laten drogen als het kan.

Maak je geen zorgen, weekendje weg gaat prima lukken hoor, ook met tandenluiers ;)

(overigens kunnen de boosdoeners, tandjes, nog best weeeeeken op zich laten wachten, en heeft ze helemaal geen last in haar mondje)

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    niets tegen te doen alleen maar hopen dat ze verder geen last krijgt.
    Klinkt mij namelijk ook als tanden luiers en hier zijn de billen na 1.5 dag echt helemaal rauw en pijnlijk.

7. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    In het boek van "oei ik groei" staat dat diarree en koorts niks met tanden te maken heeft. Wanneer je kindje dit heeft is hij gewoon ziek.

8. rosannanl

rosannanl Actief lid

7 jan 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    hoi,nou chiara had dit ook.
    1 maand lang toen ze 4mnd was
    Het scheen dat ze het nora of nova virus had, voorschijnselen zijn diaree of spugen of een combie daar van .
    Ik verschoonden ook wel tussen de 7 a 10 poepluiers op een dag en wel 5 x haar kleding,het liep gewoon door haar rug naar boven haar haar,bah!!
    ben er mee naar de dokter geweest en die zei ,als ze goed drinkt ,laat het maar uit poepen.
    Nou na 1 maand had ik het wel gezien en ben toen met vaste voedsel begonnen,hoofdnamelijk verse bananen puree,nou het was meteen over.Heerlijk dat vaste voedsel.

s6
    gr

9. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

#9 Dragonfly, 8 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2010
    Zal best, maar wel typisch dat hier de ontlasting altijd veranderd een week voordat er zich weer een tandje aandient. ;)
    Van vaker poepen en een meer zure ontlasting tot keiharde ontlasting dat er bijna niet uit wil. Sorry hoor, maar volgens mij echt wel de tanden. Idd, zetpillen en dentinox mee, billenzalf (welke je ook maar gebruikt) en genoeg luiers.
    En trouwens, van tandjes krijgen kan je kleintje ook echt wel ziek worden/zijn. Koorts is geen raar verschijnsel bij het doorkomen van de tanden. Heeft mijn zoontje ook gehad bij de bovenste vier, met name de twee middelste. Maar zodra de tanden erdoor waren, was mijn kereltje weer de vrolijkheid zelve en was zijn ontlasting ook ineens weer normaal. Dus ik ben er heilig van overtuigd dat dit wel met elkaar te maken heeft.

10. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    Mag ik inspringen? Mijn 6 maanden oude zoontje heeft al 3 dagen roide wangen en poept giga veel keutel luiers vol op een dag.. maar geen tandje te bekennen...?! Tips? Ideeen?

11. mamaatje123

26 feb 2010
    77
    0
    0
    hoi...

mijn kindje van 6 maanden heeft sinds paar dagen fruit gegeten (mocht niet eerder ivm peptidieet) en sinds vandaag veel poepluiers en ook gelijk rood, zo zielig

ze had zelf met 4,5 maand twee tandjes en geen last van dr billetje

ik denk zelf dat het met vst voedsel e maken heeft, ze had geen koorts ofzo

ik hoop daat het beter gaat???

liefs mamaatje123

Deel Deze Pagina