Hoe krijg ik nou mijn kat terug??

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzanne1982, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Felix, mijn kat van 10 jaar oud komt sinds afgelopen maart amper nog thuis. Toen wij hem een dag niet hadden gezien zijn we in de buurt gaan zoeken en toen bleek hij verderop in de straat rond te lopen. Wij opgelucht en Felix weer mee naar huis genomen.

Maar sindsdien zien we hem nog maar 1x in de week. Dan komt hij even thuis om te eten en knuffelen en weg is hij weer.

Bij toeval kwamen we er een week of 3 geleden achter dat hij door mensen die 100 meter bij ons vandaan wonen wordt gevoerd en binnen wordt gelaten. Blijkbaar vindt hij het daar zo leuk dat hij bijna niet meer naar ons toe komt. Mijn man kent deze "buurman" van het sporten dus hij is al een paar keer naar hem toegegaan met de vraag of hij onze kat gewoon wil wegjagen en iig niet meer wil voeren en binnenlaten omdat hij niet meer thuis komt. Het enige wat hij hoeft te doen is een emmer water over Felix heen gooien en hij komt daar echt niet meer in de buurt. Maar dat vindt de "buurman" zielig. Hij voert alles wat leeft. In het voorjaar broeden er zwanen op zijn oprit en bijna alle eenden uit de buurt "wonen" in zijn voortuin, dit tot groot ongenoegen van zijn directe buren. Hij voert wel 15 katten die zo ongeveer nu bij hem in huis wonen.

Gisteren is mijn man weer gaan aanbellen, maar ze (hij en zijn vrouw) blijven dit gewoon doen en nu ben ik dus mijn kat kwijt en daar lig ik echt wakker van.

Ik heb Felix vanaf dat hij 5 weken oud is. Hij was als kitten samen met zijn broetje ergens gedumpt en wij hebben ze groot gebracht. Felix hebben we gehouden en voor zijn broertje hebben wij toen een ander onderkomen gevonden. De eerste twee jaar van zijn leven woonden wij op een flat en kwam hij niet buiten. Sinds 2004 wonen we in een eengezinswoning. Hier wonen we nog steeds en sindsdien komt hij dan ook buiten. Het is een echte buitenkat geworden. We hebben een kattenluik, dus hij kan in en uit lopen. Alleen met oud en nieuw moet hij 2 dagen binnenblijven en dat is echt een groot drama. Hij sloopt letterlijk het kattenluik uit de deur. Het is dus echt geen optie om hem binnen te houden.

We hebben nog 2 katten en de "buurman" vertelde dat hij die ook voert, maar zij zijn heel erg op hun hoede en vreemde mensen kunnen ze dan ook niet aaien. Hij vertelt het echt heel trots, terwijl wij er heel verdrietig van worden. Die man is zich van geen kwaad bewust, terwijl wij dat al ik weet niet hoe vaak hebben uitgelegd.

Hij vindt het dus zielig om onze kat nat te gooien, maar intussen groeit hij wel dicht. Hij is inmiddels bijna vierkant! Hij heeft echt geen gezond gewicht meer door al dat eten dat hij krijgt. Dat is pas zielig! Misschien houdt hij er ik weet niet wat aan over!!!

Wat moet ik hier nou mee? Praten hebben we geprobeerd maar dat helpt dus niet. Hij is gecastreerd dus dat kan het ook niet zijn. Er is ook niets bijzonders veranderd in zijn leefomgeving thuis, dus ik snap het echt waarom hij niet meer naar huis zou willen komen.

Iemand tips of misschien zelfs iemand die dit ook heeft meegemaakt?

Groetjes, Suzanne

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Jeetje wat vervelend.

Ik hou niet van liegen, maar in dit geval is een leugentje om bestwil misschien toch handig?

Naar de mensen toegaan en zeggen dat je met hem naar de dierenarts bent geweest waaruit is gebleken dat je kat aan speciaal voer moet omdat hij ziek is, te dik is oid en dat hij absoluut niet meer bijgevoerd mag worden omdat hij dan dood kan gaan (is sowieso ook zo als die man je kat volpropt)

3. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Je kat binnenhouden of je tuin afschermen, zodat hij er niet meer uit kan. Dat is echt de enige optie om je kat bij jullie te houden...

4. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Bah zeg, wat een vervelende situatie!

Dat ze geen emmer water over hem heen willen gooien snap ik nog, maar ze hoeven dat beestje toch niet te gaan voeren. ik vind het nogal ver gaan van die mensen. Jammer dat praten met hen niet helpt.

Eerlijk gezegd vind ik wat hierboven word gezegd over speciaal voer op verzoek van dierenarts wel een goeie. Het is niet helemaal eerlijk, maar ik zou verder ook geen manier kunnen bedenken hoe je je kat terug krijgt.

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hey meid

Ik zie dat je zwanger bent ook, dit kan er ook mee te maken. Onze kat reageerde ook heel anders op mij toen ik zwanger was... maar ik zou inderdaad nogmaals met je buurman gaan praten en misschien wel een goede tip om te zeggen dat hij speciaal voer moet hebben;)

6. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Denk niet dat die man daar naar gaat luisteren. Als je al zo asociaal bezig bent en niet wilt begrijpen dat je op deze manier andere katten van mensen 'afpakt', dan zal hij daar echt geen rekening mee gaan houden ben ik bang... En waarschijnlijk heeft hij gewoon de hele dag voer staan waar alle katten van kunnen eten, dus dan zou hij de kat van TS nog steeds weg moeten jagen van het voer... Weinig kans ben ik bang...

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier inderdaad ook een van de twee katten gestresst en plassen in huis toen ik zwanger was. Ik zou het rigoreus aanpakken, mijn kat ophalen en de tuin afschermen. Want wat als hij straks wel iets heeft, hij is al een beetje op leeftijd. Dan heb je het misschien te laat door en kan je niet meteen naar de dierenarts gaan.

Wel heel lastig! Kan je niet sowieso samen met de baasjes van de andere katten baar de man gaan, lijkt me dat die het ook niet leuk vinden!

Succees, laat je nog weten hoe het afloopt?

8. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Ik ben bang dat dit toch de enige optie is.. Je hebt al een paar keer gepraat met die man en hij wil niet luisteren.

Maar de tip van speciaal voer enz. kan ook wel werken.

Onze kat mocht ook niet alles eten en er werd geadviseerd om op ander voer over te gaan, anders kon ze ziek worden. ( ze was al een beetje ziekjes en dat kwam dus door dat voer.)
    Je zou kunnen zeggen dat jouw dierenarts dat heeft gezegd en dat jij dus een rekening hebt liggen van de dierenarts omdat die man slecht voer geeft aan jouw kat. En dat als hij er niet onmiddelijk mee ophoud, jij de rekening bij hem gaat verhalen..

Het is kiezen uit 2 slechte opties ben ik bang..

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bizar dat die mensen je kat voeren... dan krijgt ie idd sowieso veel te veel eten binnen. Ik zou dat ook aangeven bij die buurman, dat je kat zo ongezond veel eten binnen krijgt en daar erg ziek van kan worden.
    Ik zou ze denk ik gewoon een tijd binnen houden en daarna beperkt naar buiten. Dat kun je ook aangeven aan die buurman, dat als hij niet stopt met het voeren van jouw katten je ze binnen moet gaan houden.

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Bah wat vervelend. Ik heb precies hetzelfde gehad met 1 van mijn katten, die werd ook door iemand anders binnen gelaten en gevoerd, want ze vond 'm zo lief. Gelukkig heeft zij wel geluisterd naar mijn verzoek om dat niet meer te doen omdat hij niet meer thuis kwam. Zij kwam 'm zelfs bij mij brengen als hij weer eens bij haar voor de deur zat.

Echt heel vervelend dat jullie buurtgenoot niet naar jullie luistert. Misschien is het een optie om de kat voorlopig even binnen te houden, zodat hij weer even weet wat zijn huis is?

11. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Onze buurvrouw heeft een tijd ook een van onze katten te eten gegeven, die van haar was toen net weggelopen / niet meer terug gekomen. We hebben het een aantal keer vriendelijk gevraagd. Ze zei toen dat ze nog eten over had etc. Na een tijdje stond ze zelfs onze kat binnen te roepen, Wij zijn toen een keer heel erg boos geworden en daarna heeft ze het nooit meer gedaan.
    Misschien helpt het ook inderdaad om hem eens een weekje binnen te houden, dat hij weer helemaal aan jullie en het huis kan wennen.
    Maar wel verschrikkelijk voor jullie, ik zou er echt kapot van zijn.

Veel succes.

12. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    idd tuin afschermen, want zon man luisterd echt niet naar je dat hij ""speciaal"" voer moet hebben.

13. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    pfff ik herken het probleem hier worden mijn 2 katten ook door andere mensen gevoerd al paar keer iets van gezegt dan zeggen ze maar ze slapen zo lief boven het zijn zulke schatjes grrrr

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Jeetje wat irritant, haal dan een kat uit het asiel als je zo graag je eigen kat wil, ipv een kat van een ander te claimen! Kan me je boosheid heel goed voorstellen, dan hadden ze aan mij ook de verkeerde. Toch nog een keer gaan praten, dat het nu echt afgelopen moet zijn. Niet meer voeren. Elk weldenkend mens weet dat er risico´s zijn voor dieren die een behoorlijk overgewicht hebben. Laat hem gewoon een kat voor zichzelf uit het asiel halen... er zitten er genoeg lijkt me. Helemaal nu, nu de vakanties weer voor de deur staan en men ´ineens´ allergisch blijkt voor poes die al jaren thuis woont.

15. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Mijn bovenbuurvrouw vond het ook nodig om 1 van onze katten zo 'af te pakken'. Het heeft echt maanden geduurt voordat ik er achter kwam waarom hij bijna niet thuis kwam. Ik heb zelfs een keer om 12 uur snacht zitten zoeken buiten omdat hij al 4 dagen niet thuis was geweest. (blijkbaar zag ze dat) en toen ik de portiek weer binnen kwam was mijn kat daar opeens.. zijn vacht rook naar sigarettenlucht. dus wist meteen dat hij daar was geweest. Heb haar er ook op aan gesproken.
    Uiteindelijk stopte ze met voeren, maar de kat bleef in de portiek 'hangen' en voor haar deur miauwen tot grote ergenis van de andere buren. En doordat hij vaak weg was boterde het ook niet meer tussen hem en onze andere kat. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om een ander huisje voor hem te zoeken..

16. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Wow wat een hoop reacties al!

Ik ben er ook echt heel verdrietig van. Het zit de hele dag in mijn hoofd.

Het zou kunnen dat het met mijn zwangerschap te maken heeft, maar ik denk toch dat het puur met het voeren en binnenlaten te maken heeft. Toen ik in verwachting was van onze dochter heeft hij daar niet anders op gereageerd, maar goed het zou kunnen natuurlijk.

Tuin afsluiten heb ik ook aan zitten denken. Ik zou even moeten kijken hoe we dat eventueel moeten gaan aanpakken en of dat uberhaupt kan, want mijn man is duivenmelker, dus die beestjes moeten ook gewoon in hun hok kunnen komen.

Met binnen houden maak ik de kat heel erg ongelukkig, denk ik. Dan sta ik hem nog liever af, dan dat ik hem moet opsluiten. Maar ik wil mijn kat niet kwijt!!

Zeggen dat hij speciaal voer moet hebben, dat vind ik ook wel een goeie. Ik vraag me alleen af of het helpt. Volgens mij hebben die mensen gewoon voer in de tuin staan, dus hij kan er de hele dag gewoon bij. Ik denk dat wanneer ze hem in ieder geval niet meer naar binnen laten, dat de lol er voor hem snel af is en hij dan in ieder geval weer bij ons naar binnen komt.

Mijn man gaat straks uit zijn werk nog een keer daar langs. Als dit niet helpt dan denk ik dat ik wijkagent in schakel om te bemiddelen. Ook zal ik dan in de buurt gaan rondvragen of er nog meer mensen zijn die "last" van deze meneer hebben, op welke manier dan ook. Misschien dat dat helpt. Ik kan mijn kat iig echt niet zomaar "opgeven".

Gisteravond kwam onze overbuurvrouw aan de deur. Ze had haar kat al 2 dagen niet gezien. Ik heb haar doorverwezen naar de "buurman" en daar zat hij inderdaad ;).

17. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    vervelend dat hij niet wil luisteren.
    misschien met een rekening aankomen van de dierenarts? de kat is immers half van hem, dan moeten de kosten ook worden gedeeld. veel mensen leren het dan wel af (ouders van mijn ex hebben dat ooit gedaan, kat werd sindsdien weggejaagd/naar huis terug gebracht).

tuin afschermen is een andere maatregel die je kan nemen.

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ja maar een schutting helpt dan denk ik niet, daar springt een beetje kat gewoon overheen.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Zo'n vrouwtje hadden wij in onze vorige buurt ook. Precies hetzelfde verhaal. Daarnaast gaf ze hem worst en weet ik wat allemaal. Als hij thuis was, gaf hij veel over en hij werd moddervet.
    Ook aangegeven dat ze dit niet moest doen, hij had een huis waar goed voor hem gezorgd werd, verzonnen dat hij dieetvoer moest etc., maar ze ging gewoon zo door.
    Gelukkig gingen wij verhuizen, sinds we hier wonen is hij weer op een normaal gewicht terug en veel thuis. Heel irritant dat soort mensen.
    We hebben hem ook een tijd binnengehouden, maar hij werd helemaal gek.

20. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    naar de wijkagent stappen denk ik, ook omdat er veel ongedierte op het voer afkomt, denk aan ratten en muizen. die van het speciale voer vind ik ook een goede!

en voor de rest vind ik het zeer aso dat mensen andermans katten voert.

Deel Deze Pagina