pijn in rechter heup bij stofzuigen..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door me1989, 16 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Het valt me de laatste week op dat elke keer als ik stofzuig mijn rechter heup best zeer doet. Ook als ik dan klaar ben met stofzuigen zeurt het nog even lekker door. Verder kan ik wandelen, zwemmen, fietsen, yoga doen, noem maar op en dan heb ik er geen last van. Best raar:( Misschien een stomme vraag, maar is dat mijn bekken of is dat weer iets anders? Het is echt alleen aan de rechterkant. Meer meiden hier last van? En is er iets tegen te doen?

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Aangezien je alleen bij stofzuigen last hebt zou ik eens goed op je houding letten als je dat doet.
    Misschien gaat hij erg zwaar of sta je echt helemaal verkeerd?

3. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ja ik snap het ook niet, want hij is juist helemaal niet zwaar, maar misschien omdat ik af en toe buk om ergens beter onder te komen ofzo..

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Bij stofzuigen maak je steeds dezelfde beweging met je lichaam en blijkbaar belast jij je rechterheup het meest hierbij. Ik herken het wel want heb ook last van mn heupen (vooral rechts) na het stofzuigen van het hele huis. Stofzuigen is ook erg slecht voor je bekken en wordt vaak ook afgeraden als je daar gevoelig voor bent. Dus manlief laten stofzuigen zou ik zeggen :)

5. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Hij werkt 50 uur per week en klust in het weekend ook nog aan de babykamer, dus in het huishouden wil ik eigenlijk nog alles zelf doen. Tot dat het echt niet meer gaat natuurlijk.

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Snap ik, maar je lichaam geeft het dus al aan dat het niet echt meer gaat. Of je moet minder lang stofzuigen dat je het verdeeld over de dag of dagen, of iemand anders moet het voor je doen.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Herken het ook, al ben ik niet zwanger..
    Ik ga bijv op de leuning van de bank zitten als ik het kleed moet stofzuigen, doordat dit zwaarder is, krijg ik last van mijn heup.
    Dus pak een stoel erbij en stofzuigen maar :D

8. kalendertje81

23 aug 2008
    14
    0
    0
    Hoe lang ben je al zwanger? Toen ik 33 weken zwanger was kreeg ik last van de linkerkant van mijn bekken. Het begon bij mij ook bij pijn bij het stofzuigen. Op zich was het wel vol te houden tot ik een avondje ging zwangerschapszwemmen en toen bleef het heel erg pijn doen. Toen ik eenmaal fysiotherapie kreeg werd dit minder maar heb er echt rekening mee moeten houden. Misschien heb je iemand anders in je omgeving die één keer per week wil komen stofzuigen. Je moeder/schoonmoeder of een vriendin? De meeste mensen helpen graag hoor :).

9. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik ben 29 weken zwanger.. En met 3 katten zou ik eigenlijk elke dag moeten stofzuigen, maar dat doe ik al niet meer hoor.

10. Esther1

Esther1 Lid

9 jul 2014
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Een tip hiervoor van de zwangerschapscursus is dat als je rechtshandig bent je de stofzuiger in je rechter hand hebt en dan de slang met je linkerhand op je billen houd. (het eerste stuk van de slang) zo houdt je een goede houding aan en heb je minder kans op last aangezien je snel met een holle rug gebukt zuigt. Als je linkshandig bent gewoon andersom;)
    Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd (was gister) maar wie weet helpt het!

Deel Deze Pagina