Bloeddruk te hoog ?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Triena, Oct 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Triena

Triena Actief lid

Dec 13, 2014
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik ben vandaag 36.3 weken zwanger ben afgelopen woensdag nog op controle geweest bij de vk. Normaal gesproken heb ik een lage bloeddruk ook op mijn formulier staat hij elke keer rond de 110/55 soms iets hoger soms iets lager. Nu was hij woensdag 110/78 al toch voor mijn doen een stuk hoger de onder druk.

Omdat ik al een paar dagen elke keer misselijk ben en vannacht in eens wakker werd met hoge rug pijn tussen mijn schouderbladen. (Dacht dat ik misschien verkeerd gedraaid had en het er in was geschoten) dit is in de loop van de dag weer weg gegaan. De misselijkheid blijft wel komen met vlagen.

Omdat ik me er niet helemaal fijn bij voel heb ik vanmiddag een electrische bloeddrukmeter gehaald. Deze geeft elke keer rond de 135/85 aan.

Wat raden jullie aan is zn meter betrouwbaar? Moet ik de vk bellen om het te laten controleren. Ben zo bang dat ik zwangerschapsvergiftiging ontwikkel omdat ik ook enorm veel ben aangekomen nu al 25 kilo en hou ook ineens sins de laatste week veel vocht vast. Volgens de laatste controle 4.5 kilo in 2 weken tijd aangekomen.

Wat raden jullie mij aan?????

2. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    2,899
    584
    113
    huismus
    Gewoon bellen en vragen of ze je bd willen meten omdat je niet lekker voelt

3. Triena

Triena Actief lid

Dec 13, 2014
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu is geeft hij trouwens 120/91 aan.. die onderdruk blijft wat aan de hoge kant

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Met 91 zou ik zeker bellen!

5. trotsema

trotsema Bekend lid

Jan 3, 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook bellen.

6. summer22

summer22 Fanatiek lid

May 24, 2014
    1,007
    130
    63
    Ja bellen indd. Zijn toch symptomen van zwangerschapsvergiftiging. Dus beter voor niks laten controleren dan wachten en te laat zijn. ☺ gelukkig hoef je nog maar even. Zelf ook hove bloeddruk gekregen. Maar daar is het bij gebleven.

7. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Een elektrische meter is minder betrouwbaar en meet vaak hoger.

Los daarvan, als je het niet vertrouwd dan adviseer ik je ook om contact op te nemen. Aan het einde van je zwangerschap gaat je bloeddruk altijd een stukje omhoog. De laatst gemeten bloeddruk bij de vk lijkt me nog geen reden tot grote zorgen.

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Sowieso even bellen! Let wel; als je je druk maakt of zenuwachtig bent gaat je bloeddruk ook omhoog!

9. EverAfter

EverAfter Bekend lid

Aug 14, 2014
    675
    43
    28
    Female
    Ik zou ook zeker even bellen, maar tegelijkertijd wel in je achterhoofd houden dat een elektrische meter vaak hoger meet en minder betrouwbaar is. Sloeg bij mij bij vk ook telkens stuk hoger uit dan met de hand meten. Daarom mogen ze nu bij alleen nog handmatig meten. Succes ermee!

10. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    1,071
    0
    36
    En heb je gebelt? Ik vind het trouwens raar dat ze bij zon verschil niet even een urine test hebben gedaan. Hier is het protocol dat als de onderdruk met 20 punten hoger is dat ze dan even de urine controleren op eiwitten.
    Dat die 78 niet hoog lijkt betekend niet dat het voor jou niet een stuk hoger is.

11. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    ik zou ook even bellen! Ik schiet van zo'n elektrische meter zelf altijd al in de stress (door die band die aanknijpt) heel gek, maar daar komt nu na de zwangerschap ook weer een veeeel te hoge bloeddruk uit, maar heb hem ook laten controleren bij huisarts en dan is het gewoon netjes!
    Even contact opnemen en je in de gaten laten houden. Erover gaan stressen zorgt ook voor hogere bloeddruk! Sterkte de laatste weekjes!

12. Triena

Triena Actief lid

Dec 13, 2014
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gister avond toch gebeld omdat het me niet lekker zat. Ze zij inderdaad dat je niet met een electrische meter mag meten omdat als je zwanger bent deze andere uitslagen geeft. Verder vond ze mijn klachten niet te ernstig om langs te komen en mijn bloeddruk te meten. Als ik ging overgeven en sterretjes ging zien moest ik terug bellen.

Ben uiteindelijk in slaapgevallen door ontzettende misselijkheid. Nu is het weer wat minder en hoop dat het weg blijft.

Dinsdag naar de vk ben benieuwd hoe mijn bloeddruk dan is.

13. Triena

Triena Actief lid

Dec 13, 2014
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag bij de h.a geweest en daar ook nog even me bloeddruk oplaten meten. Hij mete gewoon met een electrische en daar was hij 113/85 dus die onderdruk loopt wel op. Ik voel me er niet fijn bij, dus heb de verloskundige weer gebeld en mag vanmiddag komen om de bloeddruk nog een keer op te meten.

Ik ben zo bang dat ik zwangerschapsvergiftiging ontwikkel iemand hier ervaring mee??

14. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

Feb 26, 2015
    1,576
    298
    83
    Eindhoven
    Nog niet al te druk maken.
    Hier wordt bij de vk en int ziekenhuis trouwens ook elektrisch gemeten, maar als ie echt te hoog is pakken ze de handmatige er bij.

Als je bloeddruk dalijk weer te hoog is, laten ze je in n potje plassen, waar ze een strip in doen om je eiwitgehalte te testen. Afhankelijk daarvan en de combinatie met je klachten, kunnen ze er voor kiezen om je naar t ziekenhuis te sturen voor verder onderzoek.
    Ook dat hoeft geen ramp te zijn, ik ben laatst doorgestuurd, en in t ziekenhuis was t allemaal goed gelukkig.

Maargoed, mocht je wel zwangerschapsvergiftiging hebben, dan gaan ze je baby halen. Inleiden waarschijnlijk. Ook geen hele grote ramp, je kindje is af.
    Maar hoop dat het allemaal niks is en je je gewoon n beetje te druk maakt en je misselijkheid gewoon komt door maagzuur :)

15. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Anders eens een 24h meting laten doen. Je krijgt dan een bloeddrukmeter 24h uur om en dan zie je hoe het heel de dag verloopt. Het komt nogal eens voor dat het op het moment zelf wat hoger is maar daarna snel weer zakt en dus weer normaal is.

16. LARB

LARB Actief lid

Mar 22, 2014
    169
    0
    16
    ik had dezelfde vraag eigenlijk..
    Ik had altijd rond de 110/60, en nu 135/82
    het is in principe een mooie bloeddruk dacht ik maar voor mijn doen ineens hoog..
    denk dat ik nu ook maar ga bellen..

Share This Page