Dag allemaal, ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen, dus doe het maar hier. misschien kunnen de moderators het nog verplaatsen indien nodig. ik ben op zoek naar een leuke manier om mijn zwangerschap aan te kondigen over een paar weken. we gaan dan op verjaardagsvisite bij mijn broer en dat lijkt me wel een mooie gelegenheid. graag zou ik iets speciaals willen in plaats van gewoon te zeggen: ik ben zwanger. iemand een idee? ik zag ergens dat sommige meiden een rompertje bedrukken en dat leek me wel wat, maar wat moet ik er dan op zetten? alle tips en ideeen zijn welkom!
Hoi Pisum, Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb wel een paar ideeën voor je. Je kan tegen je broer zeggen dat je een (zelfgemaakte taart) meeneemt. Dan haal je een slagroom taart en daar strooi de roze en blauwe muisjes op. Met de 2e hadden wij op de verjaardag van onze zoon als toetje vanille ijs met roze en blauwe muisjes. en dan niets zeggen je krijgt vanzelf vragen blikken die je met een knikje kunt beantwoorden en zo gaat het balletje vanzelf rollen. Wat ook leuk is dat heb ik bij mijn collega's gedaan om te vertellen dat we zwanger zijn van de derde. Ik heb bij een delicatesse zaak (Jamin, luxe bakker of andere exclusieve snoepwinkel) ingebakende babytjes gekocht en een roze en een blauwe in een klein doosje gedaan en deze uitgedeelt. Ze moesten het wel allemaal tegelijk uitpakken. Als je met een rompertje wat wilt doen. Het is natuurlijk je broers verjaardag dan koop je er een voor je broer en laat je er iets op zetten in de trant van wil jij rond (uitgerekend datum) mijn oom worden? Als hij dat uitpakt waar iedereen bij is dan valt het kwartje gelijk bij iedereen. Je kan een EHBO kit maken (Eerste Hulp Bij Oppassen) en dat aan hem cadeau geven. Daar zitten dan spullen in zoals een speentje, slabber, luiers, spuugdoekjes enz. Misschien kun je hier iets mee. Groetjes Sen.
Hoi Sen, wat een leuke ideeen, dank je wel! erg creatief. dat van die taart gaat wel wat worden denk ik. maar de rest van de ideeen vond ik ook top. thanks!
wij hebben de toekomstige oma's en opa een fotolijstje gegeven met daarin: lieve oma (en opa), Je ziet mij nog niet... maar ik ben er wel al... Ik ben nog heel klein... maar groei al heel snel. Jij bent haar moeder, en ik wordt hun kind. Jij wordt mijn oma, en ik? Ik word je...... kleinkind Tot over ongeveer 8 maanden! En voor de toekomstige tantes en overgroot oma en opa's ook een fotolijstje met: Jullie kunnen mij nog niet horen Jullie kunnen mij nog niet zien In september 2008 word ik geboren Mag mijn foto in dit lijstje dan misschien? Deze gedichtjes hadden we hier ook ergens gelezen en vonden t heel leuk om t op deze manier te doen! En t volgende gedichtje hadden we ook gevonden: Hallo opa en oma, Het is hier donker, het is hier puik En ik zit lekker warm in mamas buik Nu ben ik aan het groter groeien Want ik ben nog maar heel klein Ik vind het leuk Dat jullie mijn opa en oma zullen zijn Hebben jullie mijn foto (echo) al vaak bekeken? Nog even wachten tot over heel veel weken! Papa en mama Wij willen jullie iets heel liefs en kleins schenken Wat zal dat zijn, zien we jullie al denken Wel het is met heel veel liefde gemaakt We denken dat er niet iets mooiers bestaat worden jullie al een beetje nieuwsgierig? Jullie zullen nog even moeten wachten Over .. maanden kunnen jullie je ...(1e,2e,3e enz Kleinkind verwachten.
Schitterende gedichtjes, bedankt! Inmiddels heb ik een topic gevonden met meer tips, het staat bij 'Zwanger worden' : http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=79024 Veel plezier iedereen met de mededeling