Harden buiken vraagje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Siertje2981, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goedemorgen!

Ik ben nu 17 weken zwanger en had gister avond denk een harde buik... Kan dat met 17 weken?
    Ik werd er een soort van wakker van toen ik half op m'n buik lag. Heb zeker een fysiek drukke dag gehad en ook erg veel last van m'n rug... Baart me een klein beetje zorgen dat dit nu al begint :).

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij een volgende zwangerschap (bij jouw tweede) is het wel normaal dat dat eerder begint hoor. Ik had ze bij de 2e ook al vrij vroeg (rond 16 wk) en bij de 3e nu al met 14 wk. Wel in de gaten houden dat het niet te vaak/regelmatig is.

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik had ook vanaf 17 weken harde buiken. Het kan door de snelle groei van de bm rond dat termijn. Helaas moest ik erdoor al vroeg stoppen met werken (23 weken) omdat ik er erg veel per uur kreeg.

Zolang je niet meer dan 6 harde buiken per uur hebt is het wel ok. Harde buiken mogen trouwens geen pijn doen alleen ongemakkelijk. In die gevallen even vk bellen voor de zekerheid.

Rust, warmte (bad, douche, kruik) zijn de enige dingen die je kan doen. Ik nam uiteindelijk magnesium citraat tegen de krampen wat ook wel goed hielp voor mijn gevoel.

Succes!

4. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Ja dat kan zeker. Had ik bij mijn eerste zwangerschap ook al zo vroeg last van. Zolang het niet pijnlijk is en niet te vaak achter elkaar kan het geen kwaad.
    Maar als je er nirt gerust op bent gewoon even de vk bellen, zei kan je altijd gerust stellen.

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Dan jullie wel!!! Maak me (nog) geen zorgen :). Heb gister duidelijk teveel gedaan. Ben al 6,5 kilo aangekomen en merk, met een dreumes van bijna 14 maanden, dat een zwangerschap toch een stukje intensiever is dan bij een eerste :). Ga het zeker in de gaten houden en aan de bel trekken als het niet goed voelt. Heb maandag een afspraak bij de vk, zal het dan ook even ter spraken brengen.

Deel Deze Pagina