Hoe gaat het met je zus op het moment? Vandaag de wattenstaafjes opgestuurd, hopelijk ben ik een match.
Ik heb me ook aangemeld! Ben nog wel iets te zwaar, maar bij een match denk ik dat er best een paar weken de tijd is om verder af te vallen. En naar mijn inziens liever een iets te zware donor dan geen donor
Even een vraag voor TS. Ik kwam deze link tegen: is het zinvol om dit ook vet te promoten? Of zijn ze niet betrouwbaar? Is minst ingrijpend voor iedereen en zo kan makkelijk gedoneerd worden (voor zover ik het lees). Stichting Navelstrengbloedbank - Vecht mee tegen LeukemieStichting Navelstrengbloedbank
Vorig jaar toen mijn broer leukemie kreeg en ik geen match was voor hem heb ik mijzelf aangemeld. Ook voor hem was er geen geschikte donor gevonden, maar er was wel een andere oplossing en dit is gelukkig geslaagd. Ik kwam toevallig vandaag ook de link tegen op Facebook en natuurlijk direct gedeeld!
Lijkt me dat je daar toch nog zelf wel een keus in hebt als het met bloedprikken niet lukt dat je dan niet ineens verplicht wordt om de ruggenmergpunctie te laten uitvoeren? Ik kan helaas om meerdere redenen niet doneren. Baal daar ongelooflijk van want ik weet als geen ander wat het is als je afhankelijk bent van een donor (ik heb zelf een bloedtransfusie nodig gehad) Pas nadat je zoiets overkomt besef je dubbel zo hard hoe belangrijk die donoren zijn.
Wat heftig zeg, heel veel sterkte!!! Na het lezen van je verhaal wilde ik me gelijk inschrijven maar ik krijg dit '' Je hebt een te lage BMI waarde. (16.9). Helaas kun je je niet aanmelden als stamceldonor. Jij of de ontvanger van jouw stamcellen lopen mogelijk een verhoogd risico hierdoor. Wij willen je hartelijk danken voor de moeite die je hebt genomen. ''
Goh, ook ik kan me niet aanmelden ivm astma. Wat jammer. Ik begrijp wel waarom er zo weinig donoren zijn dan als je al afvalt om astma, wat te dik zijn, etc etc. Gelukkig mag ik met mijn astma wel bloed- cq plasma doneren. Vind het wel vreemd hoor! Misschien dat de regels eens bekeken moeten worden wat dat betreft....
Ook ik ga me aanmelden!!! De link ook gedeeld op Facebook. Hopelijk gaan nog veel meer mensen zich aanmelden!
Dat is niet helemaal waar. Kinderen kunnen ook donor zijn voor hun broer of zus en ik mag ook doneren met mijn 49kg (zeker na de kerst, dan is het waarschijnlijk meer ). De site zal niet helemaal kloppen. Edit: bloed doneren mag dan weer niet :S Veel stekte gewenst!
Ook goeiemorgen!? denk je dat ik dat leuk vind? Ik loop niet voor niets bij de dietiste om aan te komen maar mijn stofwisseling werkt waarschijnlijk ergens niet goed. Ik eet 3000 kalorieen per dag maar kom geen gram aan. Over mensen die te zwaar zijn mag je geen opmerking maken maar dit is blijkbaar wel normaal? Nja laten we maar weer ontopic gaan. Ik las net dat het bericht ook via FB gedeeld kon worden, dat ga ik nu doen, heb ik toch ergens geholpen!
Wat heftig zeg voor je zus en gezin maar ook voor jou en verdere familie! Hopelijk komt er snel een match! Ik ben gelukkig helemaal gezond en heb me ook aangemeld!