leukemie en stamceldonor

Discussie in 'De lounge' gestart door kim90, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik heb me ook aangemeld!
    Wilde me al graag als bloeddonor aanmelden maar dat mag niet omdat ik na mijn bevalling een bloedtransfusie heb gehad, en bij stamceldonatie is dat geen bezwaar las ik.

Sterkte!!!

2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Helaas, ik heb hoge bloeddruk, mag niet doneren.

Sterkte voor jullie en hopelijk vinden ze gauw een match.

3. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
  4. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Je zal idd met een heel laag bmi niet mogen doneren. Ik mag het ook niet volgens de site, maar ik mocht het wel voor familie, ondanks een laag bmi (had helaas de verkeerde hla-typering, maar er is een goede donor gevonden dankzij Europdonor!). Misschien mag je gewoon niet in de anonieme donorbank met een te laag gewicht..?

5. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Misschien kunnen een aantal van jullie mijn oproep nog herinneren.

Mijn zus heeft leukemie en om te genezen is zij afhankelijk van een stamceldonor. Mijn HLA matcht niet met dat van haar dus ik kan haar niet helpen, en de kans dat iemand anders met haar matcht is 1 op 50000.

Ik ben in actie gekomen, en heb, uiteindelijk met de hulp van familie en vrienden, zo veel mogelijk mensen proberen te werven als stamcel donor.

Zo heb ik op facebook en hier een oproep geplaatst, hebben we in het centrum van zoetermeer gestaan, zijn we te horen geweest op radio west en den haag fm en hebben mensen ons kunne zien op tv west en hart van nederland van sbs6.

En met resultaat !

Normaal krijgt europdonor ongeveer 4000 donoren per jaar er bij..
    Jullie hebben zo veel over voor een ander, dat wij binnen een maand maar liefst 17000 donoren hebben gewerft!

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken!

Wie melissa en haar verhaal wilt volgen, dit kan via onze fb pagina www.facebook.nl/stamcelteammelissa

Nog niet aangemeld en wil je dit wel? Kijk op www.wordstamceldonor.nl

Nogmaals heel erg bedankt !!

6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Graag gedaan! Nu maar hopen dat er een aantal matches tussen zitten en niet enkel voor je zus.

Hoe gaat het met je zus?

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wauw goed zeg!
    Hopelijk komt er gauw een geschikte donor voor je zus.
    Veel sterkte.

8. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wow heel bijzonder. Hopelijk zit er tussen deze mensen ook de juiste match. Dat zou helemaal top zijn!

9. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Super! Door jouw verhaal had ik me ook al aangemeld. Ik hoop dat de juiste match ertussen zit voor haar!

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Goed dat je nog even berichtje post. Ik heb het pakketje nog niet terug gestuurd na mijn aanmelding. :)
    Ik hoop van harte dat er match voor je zus bij zit.

11. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Dit is een geweldig resultaat. Ik hoop maar dat de aanmelders zich realiseren dat ze ook over een aantal jaar nog gevraagd kunnen worden voor iemand anders en dan ook nog willen. Dan heeft deze actie zich heel erg geloond. Petje af voor de inspanningen die geleverd zijn.

12. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Graag gedaan!

Kim, hoe gaat het met je zus! Ik houd normaliter helemaal niet zo van social media, maar dit maakt het weer een fantastisch medium. Hopelijk zitten er veel geschikte donoren bij.

13. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Heel graag gedaan, en super dat er al zo veel bijgekomen zijn!
    Duimen dat er voor je zus een match komt. Sterkte!

14. soeee

soeee Niet meer actief

Geweldig! Ik hoop dat er voor je zus een match komt! Ik had me ook aangemeld naar aanleiding van jouw verhaal :)

15. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Fantastisch zeg. Echt heel mooi om te horen. Zijn dkt allemaal geschikte donoren of alleen aanmeldingen. Ik werd afgekeurd..dus dan zal ik niet me gaan in de telling van 17000 toch?

16. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Goed he!
    Ik kreeg gister een mail na aanleiding van mijn aanmelding.
    Het was zo overweldigend en druk, dat ze iets meer tijd nodig hadden om de aanmeldingen te verwerken!
    Er stond in de mail ook mede door het succes van de actie die de zus van is gestart!
    Je bent een kanjer!!!!!!

17. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Nu io hoor dat het ook middels bloeddonatie kan wil ik me wel aanmelden hiervoor
    Maar wat is het verschil tussen de website word stamcel donor. Nl en stamcel donor. Nl ?

18. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Ik stond in Nederland wel aangemeld, was tevens bloeddonor dus kon het via Sanquin doen. Na mijn zwangerschap ga ik me hier in Engeland ook weer aanmelden.

Heel veel sterkte en beterschap voor je zus, hoop dat er snel een donor gevonden word!!

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Jeeh wat goed!
    Ik had een paar weken terug al een bevestigingsmailtje gekregen, dat mijn wattenstaafjes in goede orde zijn ontvangen.
    Ik duim dat ik mensen kan helpen!

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Verhaal Melissa leidt tot 15.529 nieuwe stamceldonoren · LINDA.

Verhaal Melissa leidt tot 15.529 nieuwe stamceldonoren
    De aandacht voor de doodzieke Melissa en het tekort aan stamceldonoren in Nederland heeft de Nederlandse stamceldonorbank in december maar liefst 15.529 nieuwe donoren opgeleverd. ‘Het is hard werken, maar we zijn er enorm blij mee’, vertelt Ditha Kaarls van Stichting Europdonor aan LINDAnieuws.

Vlak voor kerst vorig jaar startte de zus van de doodzieke Melissa een online campagne om meer stamceldonoren te werven.

Recordaantal nieuwe donoren
    Die actie en de enorme media-aandacht die erop volgde, heeft zijn vruchten afgeworpen. Niet eerder hebben zich zo veel nieuwe donoren aangemeld in een jaar – laat staan in een maand. De Nederlandse stamceldonorbank telde voor december slechts zo’n 50.000 donoren, veel te weinig om het aantal mensen dat bijvoorbeeld lijdt aan leukemie – zoals Melissa – te helpen. Door de enorme aandacht voor dit probleem eind vorig jaar zijn er alleen in de maand december al 15.529 nieuwe donoren bijgekomen.

Even geduld aub
    Goed he, zegt Ditha Kaarls van Stichting Europdonor. We zijn er enorm blij mee. Uiteraard is het achter de schermen nu heel hard werken, maar alles voor het goede doel. In een mail aan alle nieuwe donoren vroeg de stichting om wat extra geduld. Door de enorme hoeveelheid nieuwe aanmeldingen gaat het iets langer duren totdat alle gegevens zijn verwerkt en alle registratiesets zijn verstuurd.

Match?
    Of er tussen alle nieuwe donoren een match zit voor Melissa, waarmee haar leven kan worden gered, is nog afwachten. Wil je die kans vergroten en je aanmelden als donor? Dat kan hier.

Goed bezig :D

Deel Deze Pagina