leukemie en stamceldonor

Discussie in 'De lounge' gestart door kim90, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Hier gaan wij de navelstreng(en) doneren, had hier al vaker over gelezen en zou het mocht ik of iemand van het gezin het nodig hebben het ook erg fijn vinden. En ik hoef de navelstreng toch niet te bewaren….

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik ben te licht (wat ik nergens op vind slaan, want het is goed in verhouding met mijn lengte). Het leek me wel mooi om te doen, maar ja..

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    aangemeld! Sterkte met je zus, ik hoop dat ze snel een donor vindt.

4. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Aangemeld sterkte met je zus vreselijk:(

5. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Helaas wilde me aanmelden, voor na de zwangerschap, maar met astma medicatie en bloedverdunners door eerdere trombose en longembolie word ik ook niet toegelaten.

Heel veel sterkte met je zus! En het werven... zo te zien zijn er maar weinig mensen die geschikt zijn 😳

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Waarschijnlijk omdat de donor in goede conditie moet zijn.
    Ik ben 1 keer gebeld, omdat ik toen in een selectieronde zou komen (nodigen ze ongeveer 10 mensen uit en de best matchende geeft stamcellen). Helaas ging het niet door, omdat ik toen bv gaf.

Je moet iig hormonen slikken om die stamcellen te laten rijpen en dan kunnen ze pas oogsten. Er komt dus wel meer bij kijken dan een bloeddonatie en vandaar waarschijnlijk de zwaardere eisen aan de donor.

Met diabetes mag je trouwens we bloeddonor zijn.

7. penseel

penseel Niet meer actief

Oke bedankt voor je uitleg.

8. Gaos

Gaos Actief lid

16 jul 2014
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb via een bekende dit verhaal gehoord! Heb me aangemeld!

9. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Allereerst allemaal ontzettend bedankt voor het aanmelden, delen en anderen aan sporen! Echt mega gaaf!!

Een aantal vragen zal ik proberen te beantwoorden.

De rede dat je met een x aantal ziektes / aandoeningen je niet mag aanmelden is omdat je 100% gezond moet zijn om de behandeling te ondergaan. Er gebeurd best wat met je lichaam en dat moet je wel aan kunnen.

Voor de mense die wat kilos (2 ofzo ) te licht zijn.. drink 2 liter water voor je opgeroepen wordt. Tip van iemand bij europdonor.

Via navelstreng kan inderdaad ook.. maar daar zitten te stamcel eenheden in, waardoor je per transfusie minimaal twee navelstrengen nodig hebt. Daarvan moet t hla typering ook overeen komen

10. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik heb diabetes, maar mocht geen bloeddonor zijn hoor.
    Volgens mij ligt het eraan of je wel of geen insuline spuit.

Helaas kan ik mij dus ook njet als stamceldonor aanmelden.
    Sterkte met je zusje TS

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Oh dat zou best kunnen.
    Mijn stiefvader mocht toen hij metformine slikte gewoon doorgeven.

12. Yuk

Yuk Actief lid

30 mei 2013
    105
    6
    18
    Vrouw
    Nederland
    Testpakketten zijn hier voor mijzelf en man onderweg.
    Het lijkt me wel een enge procedure, maar goed, mijn zenuwen bij een oproep zullen lang niet in de buurt komen van hetgeen de ontvanger allemaal heeft mee moeten maken... Dus ik mag me niet aanstellen :)

13. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb me aangemeld!:)

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zo dacht ik ook. Dan maar een paar weken grieperig vergeleken met de patient is het natuurlijk een peulenschil. .

15. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik heb me aangemeld.. Nu geef ik nog wel bv aan me 1,5 jarige peuter. Maar mocht ik een match zijn.. Dan geef ik dat wel op om iemands ander zijn leven te redden.

16. sjak

sjak Niet meer actief

Ik kwam jullie verhaal al tegen op Facebook. Ik was er al mee bezig in mijn hoofd, (hier in de omgeving een vriend van mij, een jonge vader van twee kleine meisjes heeft deze ziekte ook.
    De volgende dag het verhaal van jou zus en ik heb me aangemeld!
    Ik wens en hoop voor jullie dat er snel een passende donor gevonden wordt!!

Dames, volg het formulier, daarna krijg je het setje binnen, wangslijmvlies afnemen, opsturen en dat is het! We kunnen met zijn allen mensen helpen. Vaders, moeders, broers, zussen, maar vergeet niet: ook kinderen hebben met deze ziekte te maken!! En voor al deze mensen zijn donoren nodig!!

17. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ik ben al stamceldonor… jammer dat ik geen match ben :( had haar graag willen helpen

18. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik had nog nooit van stamceldonatie gehoord, of in ieder geval niet in deze vorm. Dacht dat alleen familieleden hiervoor in aanmerking kwamen. Heb me dus gelijk aangemeld.

19. maria04

maria04 Niet meer actief

Ik heb mij ingeschreven

20. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    en ik ben te zwaar..... heb me tijd geleden al op willen geven.. maar nee dus.. jammer

Deel Deze Pagina