Leukocyten in urine?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aegyo, 1 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Omdat ik zo enorm veel moest plassen is er gisteren urine op kweek gezet. Daarnet moest ik bellen voor de uitslag. Geen blaasontsteking, maar er waren wel "een beetje" Leukocyten gevonden in m'n urine.

De huisarts deed er heel luchtig over. Geen antibiotica, maar ik moet gewoon puur Cranberrysap drinken. Toen ik vroeg wat dit dan betekent, kreeg ik alleen maar als reactie "ach, dat zien we wel vaker bij zwangeren" :(

Toch maak ik me er nu druk om :$ Heeft iemand enig idee wat dit nu betekent?

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bij een kleine hoeveelheid leukocyten in de urine, betekend het dat er ergens een lichte ontsteking is in je lijf. Bij een blaasontsteking is er ook nitriet aanwezig, en vaak ook bloed.

Leukocyten alleen is dus inderdaad geen indicatie voor een blaasontsteking, en zeker niet voor een anti-bioticakuur. Dus je arts heeft goed gehandeld.

3. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ah, dat geeft me meer duidelijkheid, bedankt!! :) Als leek hoor je Leukocyten en dan schrik je gelijk :) Aan de Cranberrysap dan maar :)

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Je blaas en urinebuis zijn nu eenmaal geen hele steriele omgeving :)

Mocht je nu ineens wat bloedverlies hebben of harde buiken, dan moet je je urine wel weer laten testen hoor. Dan kan je alsnog een blaasontsteking hebben gekregen. Sterkte er mee!

Deel Deze Pagina