Welke vis vermijden?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ladyw, 31 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Hallo allemaal,
    Ik stond net in de viswinkel en dat is echt een snoep winkelvoor mij haha, maar nu bedacht ik me: wat mocht ik ook al weer niet? Nu safe kibbeling gekocht. Maar ik houd ook graag van garnalen, gerookte zalm ed. Wie maakt me wat wijzer?

2. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Oooh ik snap je volledig, ik hou ook van vis!

Informatie van oudersvannu:
    Rauwe of onvoldoende gebakken vis of visgerechten, zoals tonijn, sushi, oesters en sint-jakobsschelpen. Deze kunnen de listeriabacterie bevatten.
    Gerookte, vacuümverpakte vis zoals gerookte zalm, paling en makreel, kan de listeriabacterie bevatten. Het gevaar zit in de verpakking: de listeria kan zich daarin door het lange bewaren vermenigvuldigen tot gevaarlijke hoeveelheden. Vers gerookte vis van de visboer kun je wel eten, maar het is verstandig navraag te doen wanneer de vis is gerookt en hoe hij is bewaard. Als je gerookte vis gebruikt in een warm gerecht kan het geen kwaad, omdat verhitting de bacterie onschadelijk maakt.
    Roofvissen, zoals zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel en verse tonijn. Deze vissen bevatten veel kwik en dioxines en deze stoffen zijn slecht voor de ontwikkeling van de baby. Eet maximaal één portie van 100 gram per week. Tonijn uit blik kun je twee keer per week eten: dit bevat veel minder kwik en dioxines dan verse tonijn.
    Vette vis, zoals haring en zalm, is goed om te eten vanwege gezonde vetten, maar niet meer dan twee keer per week in verband met dioxines (schadelijke stoffen die in alle vis voorkomen)
    Dus aan de zalm dan maar haha

3. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    En verse haring, gebakken garnalen
    Mmm

4. Tessss