Hallo, Ik ben nu 27 weken zwanger. Ongeveer 2 weken geleden kreeg ik last van een dikker been. Alleen mijn linkerbeen. Als ik liep was deze snel vermoeid en voelde strak aan. s'Avonds kwam ik erachter dat dit been iets dikker was dan mijn rechterbeen. Mijn been is niet warm of rood. En ook niet heel pijnlijk. Daarna geen echte klachten meer en ook niet echt meer op gelet. Ik ben langs mijn ha gegaan. Ook voor andere klachten, en heb hem verteld over mijn been. Hij vond mijn been toch wel iets dikker dan de ander. Hij dacht dat het misschien iets met mijn schildklier te maken kon hebben. Na een bloedonderzoek blijkt nu dat ik een verhoogd leukocyten waarde heb (weet ik niet zeker maar hij had het over een ontsteking en/of bacteriele infectie.) De andere uitslagen waren allemaal goed. Niks met mijn schildklier dus. Nu moet ik mijn been in de gaten houden. I.v.m trombose. Dat zegt een andere ha want die van mij is op vakantie. Nu vraag ik me af of die man wel weet dat ik zwanger ben. En of het niet gewoon bij een zwangerschap kan horen. Ik maak me nu nogal druk. Mijn verloskundige zei dat het voor kan komen i.v.m mijn zwangerschap en heeft niks gezegd over eventuele trombose. Ze denkt gewoon aan vocht vasthouden. Ze weet ook nog niks van die verhoogde waarde. Heeft iemand ooit 1 dik been gehad? Of ook een hoog leukocyten waarde?? En is dat normaal in een zwangerschap??
Niet om je ongerust te maken maar ik ben doktersassistent en heb nu al 3 x meegemaakt dat mensen wel trombose hadden die geen andere klachten hadden dan alleen 1 been die soms iets dikker was. Ik zou nogmaals contact opnemen met je huisarts om toch even verder te kijken.... Verhoging van je leucocyten kan of een bacterie/viruszijn of met zwangerschap te meien hebben, maar bij beide zou ook je bezinking verhoogd moeten zijn. Dus ik zou opnieuw contact met je ha opnemen... Succes
Als het maar 1 been is dat gezwollen is denk ik eerder aan een ontsteking ofzo in plaats van vocht vasthouden. Verhoogde leukocyten wijzen vaak wel op een ontsteking. Ik heb zelf vaak last van ontstekingen en dan is het inderdaad enkel het been waar ik een ontsteking heb dat gezwollen is. Als je het niet helemaal vertrouwd zou ik toch nog even doorvragen over die trombose. Maar denk dus niet dat dit iets te maken heeft met het feit dat je zwanger bent.
Ik heb verder eigenlijk geen klachten. Alleen het idee dat mijn been s'avonds ietsjes dikker is. Hij is niet pijnlijk bij aanraken ofzo. Heb mijn vk gebeld en die zegt dat bij trombose je been erg rood is en je huid dik aanvoelt. Dat heb ik niet. En ik loop er al 2 weken mee rond. Dan zou het toch erger moeten worden?? Misschien ga ik toch weer langs mijn ha om even te checken...
Klinkt als een ontsteking. Kan best zn oorsprong hebben in je zwangerschap, bv een (spat)ader die wat ontstoken is geraakt. Goed in de gaten houden of je geen koorts krijgt! Voelt je been ook warm? Is hij rood?
Nee niet warm en ook niet rood. Volgens mij valt het wel mee. Voel me verder goed dus denk ook niet dat ik koorts heb.