Harde buiken bij 20 weken..normaal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vlinder1981, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Hoi,

Ik ben net 20 weken zwanger en sinds deze week heb ik last van hele harde buiken, alsof er een watermeloen in zit ZO hard!
    Het doet ook nog eens pijn en het lukt me dan niet om te ontspannen.
    Op dit moment zit ik in een hele emotionele fase, ik heb net mijn paardje moeten laten inslapen nadat ik haar 20 jaar in mijn leven heb gehad. Dus mentale stress: ja heel veel. Ik mis haar zo!!!!
    Die harde buiken: een logisch gevolg? Of kan het gevaarlijk zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes,
    Vlinder1981

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb vanaf week 19 harde buiken.

Ik zou toch voor de zekerheid je verloskundige eventjes bellen. ;)
    Tegen mij is altijd gezegt dat als ze pijn gaan doen of met regelmaat gaan komen ik gelijk contact op moest nemen.

3. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Het is een logisch gevolg, maar het kan wel gevaarlijk zijn!
    Zeker als het pijn doet en je je niet kunt ontspannen.
    Ik ben zelf gisteren bij de verloskundige geweest en heb mijn harde buiken (die soms ook pijnlijk zijn) besproken. Ze zei dat ik met deze termijn 1 harde buik per ur mag hebben. Indien ik meer harde buiken heb, moet ik gaan liggen eventueel met een warme kruik op de buik. Als ze regelmatig opvolgen, b.v. om de tien minuten moet ik direct bellen, want dan gaan ze controleren of ik geen ontsluiting aan het krijgen ben.
    Dus ontspan alsjeblieft!

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Harde buiken kunnen geen kwaad, zolang er er niet te veel hebt (meerder per uur) en ze geen pijn doen.
    Stress heeft er idd invloed op, dus probeer je rust te vinden (makkelijk gezegd he). Lukt dat niet, dan zou ik even je VK bellen.
    Sterkte!

5. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb gyn gebeld en ik mocht gelijk langskomen.
    Ben net terug..
    Heb een echo en inwendig onderzoek gehad en volgens de gyn moet ik me geen zorgen maken maar..wel rustig aan doen.
    Vervelende term is dat toch want ik kan mn mentale troubles niet zomaar uitzetten!
    Uiteraard ga ik wel mn best doen zodat mijn lieve manneke ook ontspannen in mijn buik zit en blijft!

Groetjes,
    Vlinder1981

6. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Wat goed dat je gebeld hebt! Fijn dat het nu goed zit, maar blijf naar de lichaam luisteren! Ze zeggen dat het een teken is dat je teveel doet...

Succes met het verwerken van het verlies van je paard!

Deel Deze Pagina