Zwanger.. Wat nu?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamavaneenmeid, May 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavaneenmeid

Mar 28, 2009
    70
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een dochtertje van 3 jaar en ik ben zelf net 20 geworden.
    Ik woonde met mijn dochtertje op een kleine studentenkamer, dit hebben we een halfjaar volgehouden, maar het was echt geen doen.. Ik ben 3 dagen geleden weer bij mijn moeder gaan wonen -tijdelijk- want ik moet wel snel weer op zoek naar een eigen woning, maar ik vind dit erg lastig..

Ik werk als danseres en was ook student. Mijn opleiding vond ik totaal niet leuk dus ook daar ben ik een aantal dagen geleden mee gestopt, ik wil me gaan oriënteren om te kijken wat ik echt leuk vind en in de tussentijd blijven dansen of misschien een kantoorbaantje zoeken. Verder ben ik bezig met het behalen van mijn rijbewijs.

Er zijn de afgelopen tijd nogal wat heftige dingen gebeurt dus ik heb eindelijk de stap gezet om in therapie te gaan.. Ik heb het afgelopen jaar een vriend gehad, maar dit werkte niet meer, dus we zijn laatst uit elkaar gegaan..

Nu blijkt gister dat ik zwanger ben. Ik ben compleet in de war en gestrest. Ik heb geen idee wat ik moet doen.. Hij staat 100% achter een abortus maar hij heeft wel altijd aangegeven graag vader te willen worden. Mijn moeder zou me wel steunen, maar we botsen continu. Ik heb geen woning, ben met mijn opleiding gestopt, ik weet totaal niet wat ik moet doen.. En ik wil het niet weer doen zonder man, ik heb vrijdag een afspraak gemaakt met de dokter en ik heb aangegeven het niet te willen houden, maar ik weet helemaal niet wat ik wil, ik ben zo in de war door dit nieuws en tegelijkertijd zo verdoofd, alsof het niet echt is.. Ik ben bang dat ik twee kinderen helemaal niet aan kan, ik weet dat niemand hier echt advies over kan geven, maar ik wil dit toch even kwijt..

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik wil geen trut zijn.. maar... hoe kan het dat je in deze situatie zit en zwanger raakt... ? Ik snap dat dat komt door seks te hebben.. maar... doe je het dan niet veilig? je hebt al een kindje...

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Trut :p nee hoor heb dezelfde vraag.

Kan je geen advies geven want hier zijn mensen die graag kinderen willen en een abortus is toch echt aan jou.

4. mamavaneenmeid

Mar 28, 2009
    70
    0
    0
    Ik zit aan de pil, en ik ben ook redelijk vaak ongesteld geweest door de pil heen en er zijn wel vaker vreemde dingen gebeurt, als ik bij de huisarts ben wil ik me ook laten doorverwijzen naar een gynaecologe of iemand die hier verstand van heeft, want het is onmogelijk dat dit weer door de pil heen gebeurt.. Ik denk serieus dat de pil bij mij niet goed werkt oid.. Omdat het weer is gebeurt kan ik het ook gewoon echt totaal niet geloven. :S

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

Feb 14, 2012
    3,494
    2
    38
    Als je niet 100% achter abortus staat zou ik het niet doen, je kan er dan alleen maar spijt van krijgen.
    Dus doe vooral wat je zelf wilt!

Als je er voor gaat komt het vast allemaal goed met 2 kinds!
    Hoever ben je nu?

6. mama40

mama40 Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,583
    5
    38
    In ieder geval even heel diep adem halen en alle beren op de weg even proberen niet te zien....
    Heel lastig dat begrijp ik.
    Ik was vorige week ook half in paniek, wel een andere situatie maar ook onverwachts zwanger.
    Geef jezelf even rust en maak vooral geen overhaaste beslissingen meid!
    Veel sterkte en wijsheid gewenst

7. mamavaneenmeid

Mar 28, 2009
    70
    0
    0
    Ik was 4 weken geleden voor het laatst ongesteld, dus ik weet niet precies hoelang ik nu zwanger ben.

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik denk dat je ongeveer 4/5 weken zwanger bent dan ongeveer, misschien nog korter.

Als jij niet voor 100% achter een abortus staat moet je het ook absoluut niet doen. Daar krijg je zeker weten heel erg spijt van. Denk er dus nog even goed over na en spreek je zorgen ook uit naar je dokter toe.
    Het lijkt misschien nu uitzichtloos en moeilijk, maar vaak kom het wel weer op zijn pootjes terecht.
    Het zal zwaar worden, maar er zijn meer vrouwen in deze situatie en die redden dat ook.

Kun je niet naar de woningbouw voor urgentie? Sommige doen het, maar sommige ook niet. Dus je moet even informeren. En anders met het uwv/gemeente in gesprek?
    Je bent goed bezig, je bent bezig een baan het zoeken, je rijbewijs. Kun je niet langer bij je moeder wonen? Tot je een eigen huisje hebt. Het is niet ideaal, maar je hebt onderdak nodig.
    In ieder geval heel veel sterkte ermee.

9. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    de pil en niet goed werken daar geloof ik niet zo in...
    bij mij werkt ie ook niet naar behoren. ik heb ook veel tussentijdse bloedingen maar ben er nooit door zwanger geraakt. terwijl ik als ik met de pil stop vrijwel gelijk zwanger ben.
    dit gebeurt ookbijna altijd bij jonge meiden, door de pil heen zwanger raken. ik hoor t nooit bij een ouder iemand, raar!
    misschien een beetje onzorgvuldig met de pil omgegaan????
    tja...nu moet je op de blaren zitten!

10. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    als je doorbraakbloedingen hebt gehad, dan kan dat betekeken dat de pil niet zwaar genoeg is.. en... als je dat al eerder is gebeurt.. waarom dan weer de pil? en geen ander anticonceptie middel? of een condoom als extra "beveiliging"

11. Melindy

Melindy Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,078
    0
    0
    ik onthoudt me van mijn mening betreffende het door de pil heen zwanger worden

wat ik wel wil zeggen is dat als je niet een 100% achter een abortus staat, je deze dan ook niet moet doen. je kan er dan zoveel meer problemen mee krijgen.
    en wat betreft je situatie nu, daar valt wel een mouw aan te passen. sommige woningbouw verenigingen hebben een zogenaamde 'voorrangsregeling' voor situaties waarin jij je verkeert. de huizen zijn niet altijd optimaal, maar het is een eigen plek waaruit je verder kan kijken.
    de overheid heeft (geloof ik) nog steeds subsidies en het uwv kan ook helpen met betrekking tot opleiding/werk.

elk probleem heeft wel een oplossing, al lijkt het nog zo onmogelijk
    succes met het maken van een keuze.

12. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

:$:$:$ door de pil heen zwanger raken kan wel degelijk hoor en ik ken ook oudere mensen die gewoon zwanger raken door de pil heen. ik zelf kies voor een ander voorbehoedsmiddel omdat de pil mij ook eerder in de steek heeft gelaten.

13. mamazeyad

als je niet volledig achter een abortus staat zou ik het niet doen.
    denk eerst goed na, praat erover met je moeder, gemeente. is het niet mogelijk om particulier iets te huren? heel veel sterkte in ieder geval!

14. meerie

meerie Actief lid

Apr 30, 2011
    391
    0
    0
    Het gebeurt wel erg vaak, door de pil heen zwanger worden...hmzz.
    Maar goed, niet echt ideale situatie met straks 2 kinderen. Ik neem aan dat je je kinderen alles wilt kunnen geven qua opleiding en dergelijke. Ik zou er goed over na denken.

15. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

Jan 28, 2012
    450
    0
    0
    Waarschijnlijk heb je, gezien het feit dat je nog maar net zwanger bent, nog eventje de tijd om hier over na te denken en je te verdiepen in eventuele andere oplossingen dan alleen een abortus. Nu ben je waarschijnlijk in paniek, terwijl het als je er rustig over nadenkt ook anders kan. Sterkte met je keuze.

16. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Beetje kortzichtige reactie.. Want de pil is niet 100% veilig, ookal gebruik je hem trouw (o.a. Betrouwbaarheid van de pil - Anticonceptiepil.nl: 0,2 tot 10 per 100 vrouwen in 1 jaar!) en om het nu te gooien op jonge meiden ;)
    Ja, TS had misschien aan de bel moeten trekken door de doorbraakbloedingen e.d., maar dat is nu toch achteraf gepraat?

Terug ontopic. Geef jezelf eerst goed de tijd na te denken over wat je wilt. Ga het gesprek aan met de huisarts, je moeder, vrienden en bekijk realistisch de opties. Want nee het is zo geen ideale situatie en moment voor een 2e kindje, maar hoeveel kinderen worden geboren in ideale situaties. Als jij het kindje liefde wilt geven en een bedje aanbiedt is dat alles wat het nodig heeft. Je opleiding kan je misschien in deeltijd afmaken of in de avonden.. Een woning, tja.. Natuurlijk wil je een eigen plekje, maar daar moet je voor informeren bij de woningbouw en zonder eigen inkomen is dat misschien voor nu erg moeilijk.
    Nogmaals praat erover met mensen die dichtbij je staan, luister naar je gevoel en beslis vooral niets overhaast! Wil je veel wijsheid toewensen..

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@abri: in die tabel staat ook dat mensen die aan geheelonthouding doen er toch >10 op de 100 zwanger worden. Beetje raar :( Of zouden ze Maria heten :p

En die statistieken kunnen nooit betrouwbaar zijn
    Sommige zeggen bijv de pil dagelijks trouw op een vast tijdstip te hebben geslikt zonder diarree/overgeven/anti biotica, maar wie controleert of die vrouwen dat daadwerkelijk hebben gedaan?

Veel profs zeggen dat de pil voor 99,9999% betrouwbaar is MITS elke dag op een vast tijdstip geslikt en geen diarree/overgeven/anti biotica etc

18. mamazeyad

en toch klopt dat niet voor iedereen;) trouwens is het niet bij iedere pil zo dat je het iedere dag op het zelfde tijdstip moet innemen.

19. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ben ik een ouder iemand misschien?
    31 jaar, al jaren getrouwd, moeder van reeds een zoontje van bijna 3... zijn dus niet altijd de 'jonge onbezonnen meiden' ;)
    Ik slikte dus ook de pil en ben ook onverwacht/ongepland zwanger geworden. Ik dacht ook altijd dat het een ander alleen zou kunnen overkomen en mij niet. Echter bij mij heeft het een reden, nlk. dat ik een maagverkleining heb ondergaan waardoor bepaalde medicijnen niet goed kunnen werken omdat ze niet goed opgenomen zouden worden. Als je gewoon een gezonde jongedame bent zonder kwalen dan ben je of niet nauwkeurig met de pil of diaree waardoor hij ook niet goed opgenomen wordt..

Ik zeg overigens wel eerlijk dat ik in deze situatie kies voor abortus... Het is op deze manier geen basis voor nog een baby als je echt helemaal niets voor elkaar hebt. Maar dat is dus nogmaals wat ik zou doen in die situatie..

20. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    @ Daantje: toch geeft de NVOG ook dergelijke cijfers. Hoe raar ook, vooral bij de geheelonthouders haha. Misschien toch geen echte geheelonthouders hihi ;)
    NVOG
    Cijfers zijn alleen uit dit document uit 2005, dus niet heel up to date, maar lijkt me dat de Nederlandse vereniging voor obstetrie en gyneacologie niet zomaar zulke cijfers publiceert.

Zelf geloof ik overigens ook niet helemaal in die hoge cijfers en verbaasde me er zelfs over, maar blijkbaar zijn zulke cijfers dus toch gebleken uit onderzoeken.

Share This Page