Na maanden verschillende cremetjes, pillen en weet ik veel allemaal voor rommel ben ik nu doorgestuurd naar de kno arts om te kijken of het wel schimmel is wat ik in me mond hebt zitten. Met me stomme kop ben ik gaan googlen op Leukoplakie ( deze vraag staat in de verwijzing van ha) en kwam in allemaal hele nare dingen tegen dat 5% van de mensen die dit hebben het kwaadaardig kan worden ect ect. Ik poep letterlijk 7 kleuren 15 mei kan ik pas terecht in het ziekenhuis. Voel me vandaag moe en lusteloos en gaat gelijk allemaal dingen denken.... Wie oh wie is hier bekend mee en kan me iets positief vertellen?? Maak mezelf helemaal gek
Niet googlen, je maakt jezelf inderdaad helemaal gek. 15 mei vind ik erg snel trouwens, en het is een vraagstelling van de huisarts. Hoe vaak mijn huisarts wel niet vraagstellingen heeft geschreven waar niets van klopte. Het is een vraagstelling, dus absoluut geen zekerheid. Ga in ieder geval niet googlen is mijn advies! Succes!
Nee van google blijf ik mooi weg. Moest trouwens zelf een afspraak maken bij de kno is niet door de ha gedaan. Assisente van de kno heb ik alleen doorgegeven dat ik witte branderige plekken in me mond heb, dit was na dat ze zei over 15 mei overgens maakte ze nog grapjes over haar pc die niet wilde meewerken en klonk alles behalve bezorgd.... Ben zelf maf bezig ik weet het ......
Je kunt het ook zo bekijken: 95% werd niet kwaadaardig.... Klinkt al beter toch? Nu niet meer googlen, laat de KNO maar zijn werk doen. Anders maak jij jezelf alleen maar gek. Sterkte en succes!
witte branderige plekken?.. zijn het niet gewoon aften in de vorm van die blaren? (weetniet of dat natuurlijk eerder is geconstateerd) maar naar mijn weten doen die ook heel erg pijn... en komen ze bij een slechte weerstand naar boven. En de een heeft er meer last van dan de ander. Als ik dan weleens zo iets had, dronk ik veel sterk doorgetrokken kamille thee en was het snel over... sterkte in ieder geval! en niet te druk maken!
Nee mijn ha ging telkens uit van een schimmel infectie maar aangezien niks aan medicatie helpt willen ze nu weten of het niet wat anders is. Loop al ruim 3 maanden met pijn in me mond....echt niet leuk meer!
Weet niet of je er voor open staat maar heb je zelf misschien al iets geprobeerd met voeding? Drink je koffie? Die dan wellicht eens vervangen door een caffeine vrije kruidenthee. Rook je? Dan daar echt mee proberen te stoppen. Misschien heb je wel een vitamine tekort of iets?
Leukoplakie komt redelijk vaak voor hoor, en kan inderdaad heel soms kwaadaardig worden. Het is belangrijk dat het plekje goed in de gaten gehouden wordt, liefst door je tandarts. waar zit t plekje precies in je mond? Ik vind het raar dat je naar een Kno arts moet, in plaats van naar een kaakchirurg, want die heeft toch een stuk meer verstand van mondslijmvlies afwijkingen.
Het is geen plekje, beide wangen aan de binnenkant zijn bedekt met dit witte gedoe. Tandarts heeft er al naar gekeken maar zei dat het door het vele ab kuren slikken was. Waarom kno en geen kaak ....geen idee eigenlijk?!