Hoi, Ik heb sinds 3 weken een fikse blaasontsteking, na 2 antibiotca kuren leek het wat rustiger in mijn urine, nu vanmorgen voor controle urine ingeleverd ik vond het er erg troebel uitzien, het was inderdaad weer onrustig, ik heb (nog) geen kuur gekregen het wordt eerst op de kweek gezet, er zijn leuko's, epitheel en bacterien gevonden. Ik heb rugklachten en harde buiken, het verwarrende is dat dit ook bij mijn termijn vd zwangerschap past. Nu heb ik 2 vragen: Kan de combinatie van leuko's, epitheel en bacterien op een nierbekkenontsteking duiden? Hoe zit het met de bevalling als die begint? Kan ik dan gewoon antibiotica blijven slikken mocht dat weer voorgeschreven worden? Bedankt alvast, groetjes mm
Hoi mymiracle, Als het een nierbekken onsteking is ben je vaak hartstikke ziek en heb je koorts en kan je je rug net boven je bekken niet aanraken. Als er een nierbekken onsteking optreedt is dit te zien aan je urine en zal de huisarts daar gelijk op reageren. Indien je wederom antibiotica krijgt dan moet je de kuur gewoon afmaken ook als de bevalling begint. In overleg met de kinderarts word dan gekeken of het nodig is dat de baby ook de kuur afmaakt. Is je urine ook op kweek gezet? Hebben ze naar het GBS gekeken (groep B streptococ) zo niet dan is dit aan te raden. Zelf zou je cranberry capsules of drank kunnen nemen om tegen de blaastonsteking te vechten! Imke
hartstikke ziek ben ik niet, sterker nog, ik heb niet eens koorts, dus dat valt dan alweer mee ik heb gekeken naar cranberry capsules bij de etos, daar stond op het eigen merk potje dat het afgeraden werd tijdens de zwangerschap, op een ander merk werd dat niet aangegeven, de verkoper raadde mij toen aan die capsules maar niet te kopen en het risico niet te nemen, vandaar dat ik dat nog niet gedaan heb