Hallo meiden.. Ik ben eens rond aan het kijken voor geboortebedankjes.. Doen jullie hier ook aan, en zoja wat geven jullie en wat zijn jullie er ongeveer aan kwijt? Ik heb 2 leuke dingen op het oog tot nu toe: Lollies bedrukt met tekst | Kant en klare bedankjes | Poeba - Babyshower artikelen Deze en dan met ..... geboren erop.. Roze jurkje om zelf te vullen | Do it yourself! | Poeba - Babyshower artikelen En deze, die doe ik dan zelf vullen en hang er zelf een kaartje en een lintje aan.. Dat scheelt weer in de kosten.. Zit nog erg te twijfelen, want ik kom makkelijk op een 150 euro uit...
Wij doen het in ieder geval niet. Persoonlijk vin dik het zonde van het geld. Je geeft namelijk best een groot bedrag uit (omdat je voor veel mensen iets aanschaft) maar als je gaat kijken wat iedere bezoeker ervoor terugkrijgt... 't Is natuurlijk heel schattig hoor, maar wat moet je ermee? Ga jij dat soort 'rommeltjes' bewaren van alle kindjes waarvoor je ooit op kraamvisite gaat en alle huwelijke waar je ooit geweest bent? Ik denk dat de meeste mensen het misschien even in de boekenkast laten staan ofzo, maar dan toch weggooien.
Hier is pas nog een heel topic over geweest http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/213472-geboortebedankjes.html Wij doen het wel. Ik vind het toch wel iets hebben die bedankjes en daarnaast vind ik het gewoon leuk om ze te maken! Online heb ik alles wat ik nodig heb bij elkaar gesprokkeld, ik kom nu op 1,50 per bedankje uit:
Das ook leuk! Hoeveel maak je er dan zelf? Vraag me ook af of we iedereen dan een bedankje geven of dat we het per stel doen..
Ik heb er nu 45 gemaakt. Ik weet zelf ook nog niet precies hoe we het gaan doen met uitdelen haha Ach, heb nog even om daar over na te denken!
Ik geef je gelijk.. Maar ik vind het toch te leuk om iedereen die komt kijken een bedankje cq aandenken mee te geven.. Ik kan ook voor iets goedkopers gaan, maar vind dit aparte nou net zo leuk... Heb tijdens mijn hele zwangerschap nog nooit zoveel getwijfeld, normaal weet ik precies wat ik wil en nu is het ramp ...
ja ik doe er ook niet aan meer om het fijt wat er gezegd word het word sneller weg gegooid hadden wij ook met bruiloft van iemand ook iets gehad en waar heb ik het? zou het niet weten. je kan ze ook gewoon bedanken dat ze gekomen zijn door gewoon te zegge. vind ik dan
Ik ben er nog niet helemaal over uit of we wat gaan doen. Als we al wat gaan geven, wordt het wel iets van snoep ofzo. Kunnen ze lekker opeten hihi.
Wij doen een klein bedankje geven, waarschijnlijk met een foto van de beeb erbij ofzo. http://www.kadokado.nl/shop/images/gelukspoppetjeblauw1.jpg
ik heb badeendjes en rammelaartjes besteld via internet, Minimuffins van de bakker in fondant gedoopt en dan in blauwe/witte muisjes. Samen in een zakje gedaan. Ik moet alleen nog de kaartjes eraan maken maar dat doe ik pas later want ik heb de bedankjes nu in de diepvries liggen zodat de muffintjes goed blijven, als je ze er trouwens uit haalt blijven de muffins ook nog een hele tijd goed! Ik heb 4 verschillende soorten eendjes, hierboven stond er ook een van geloof ik. En ik heb ongeveer 80 bedankjes en kwam uit op 1,25 per bedankje! Maar dit is het dus het resultaat (alleen nog zonder kaartjes) View attachment 83199
je kan het zo gek maken als je wil, lang leve de xenos! en andere winkeltjes: wij hebben bij eerste kindje zeepjes besteld in hartvorm bij een winkeltje wat gerund wordt door mensen met een verst. handicap. zelf had ik kaartjes gemaakt en gevraagd of ze die aan de zeepjes wilden doen met een lintje en voila! ik was voor 75 bedankjes 39,- kwijt nu wil ik het doen met lichtblauwe waxine lichtjes
bij de 1e hadden we gewoon een foto van haar, met tekst. Bij dit kindje vind ik het wel leuk om onze dochter baby gelukspoppetjes te laten geven met daaraan een strookje tekst... Die waren op de goedkoopste site 25 cent geloof ik per stuk.
Ik heb 2kg van die wit/blauwe hartensnoepjes gekocht bij de Jamin, een groot stuk witte tule, een stuk blauw lint en op de computer bedankkaartjes gemaakt (wit met blauwe letters). Van dat tule heb ik allemaal vierkantjes geknipt, een beetje van die snoepjes in het midden gelegd, puntjes bij elkaar, lintje eromheen, kaartje eraan en klaar! Stond hardstikke leuk en feestelijk en aan het eind van het kraamfeest kreeg iedereen er eentje mee naar huis. Erg leuke reacties op gehad en het kostte niet veel. Ik heb ze trouwens op een etagière gezet wat echt heel leuk stond!
Bij mijn trouwen had ik voor de kinderen van de klas hele kleine glazen potjes van de xenos met daarin kleine roze hartjes (ook van de xenos). Deze hartjes waren kleiner dan de hartjes die je in de supermarkt koopt. Met daaraan een kaartje. Je kan ook een leuke foto achter het glas doen!
Ik ga het deze keer ook zelf maken. Heb 2 kids en kan ze erbij betrekken. Ik heb bij de Action stoffen zakjes met een stoffen beertje erop gekocht. Daar doen we (ook van de Action) geurige houten balletjes in. Zo is het eigenlijk een geurzakje en dus ook thuis te gebruiken voor t kraambezoek. Folie eromheen, kaartje eraan, lintje erdoorheen en zo hebben we een leuk presentje. Denk dat we 0.70 per zakje kwijt zijn. Voor kinderen vh kraambezoek denk ik ook aan een blauw versierde muffin en een klein speeltje erbij. In de vakantie gaan we het al maken. Niet de muffin hoor Veel plezier met het maken/bestellen van de traktatie. Groetjes Claire