Pff, ik snap er niks van. Krijg net mail van de DUO dat er post voor me klaar staat. Ik ga die bekijken en zie dat het gaat over 2010 (toen studeerde ik naast mijn werk). Ik heb toen een ov-kaart gehad. Nja prima heb dit meteen stopgezet toen ik boven de 13.000 bijverdiensten zat. Nu staat er in die brief dat mijn toetsingsinkomen in die periode op 17.000 zat in die periode. Dat is al niet goed, maargoed. Als je meer als 13.000 verdient heb je geen recht meer op stufi, duidelijk. Maar als je bij de IB-groep toch stopzet voordat je die grens hebt bereikt heb je toch wel gewoon recht erop?? Of moet ik me nu gaan voorbereiden op een terugbetaling? Mijn vraag is dus: als je 13.000 verdient, je zet dan je stufi stil, dan heb je toch geen terugbetaling? Of is het zo dat als je stufi ontvangt, je zet dit stil, je verdient meer als 13.000, dat je dan je ontvangen stufi moet terugbetalen? Ook als je hem dus stopzet voordat je aan die 13.000 grens zit???
Ik heb helaas geen antwoord voor je maar vind dat ze vreselijk aan het klungelen zijn bij DUO. Ik heb een ander probleempje, ze zeggen dat ik schuld heb omdat ik stufi ontving terwijl ik niet studeerde. Maar ik studeerde dus WEL, alleen blijkt dat ze bij de uni mijn inschrijving niet goed hebben doorgegeven. Ik heb al 10 000 keer met DUO gebeld en ze lijken het maar niet te snappen word er vreselijk gefrustreerd van elke keer een ander aan de lijn en dan weer heel het verhaal moeten doen. Zo ik moest blijkbaar ff m'n frustratie kwijt haha
Hahahaha, ik heb net mijn brieven doorgenomen. Staat in dat ik vanaf maart 2010 alleen recht had op ov, lening, maar niet op prestatiebeurs... Maandag maar bellen...
Née, het gaat over je recht op jaarbasis. Dus ook al ging je pas in oktober over de grens been dan moet je over het hele jaar terug betalen.