Weigeren op hetpotje te gaan

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Wietje79, Nov 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wietje79

Wietje79 Actief lid

Feb 7, 2009
    384
    0
    0
    Zoals in de titel is te lezen weigert onze zoon van 3 jaar op het potje te gaan.
    We hebben het potje al maanden in huis, om aan het idee te wennen.
    Zijn nichtje en neefje (die hij 1 tot 2 keer in de week ziet bij opa en oma) gaan wel op het potje.
    Van de zomer heb ik geprobeert om hem zonder luier te laten lopen, maar dat was echt krijsen.
    We hebben inmiddels een boekje over op het potje plassen, maar hij wil nog steeds niet.
    Hij zegt dat hij het eng vindt, ik kan er maar niet achter komen waarom.
    We pushen hem niet, maar proberen wel te stimuleren.

Tips and tricks zijn welkom :).

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En gewoon op de wc met een mooie verkleiner? (die hij zelf mag uitzoeken?)

Kinderen zijn meestal bang om iets kwijt te raken (wat natuurlijk ook nog zo is.. dus er iets aan doen is heel moeilijk). Je kunt vooral het goeie voorbeeld geven (neem 'm mee naar de wc). Prijs elke stap richting zindelijk enorm en doe zijn luier eens uit.

3. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Laat gaan. Die van mij wou ook echt echt echt niet. Ik dacht dat hij het niet snapte, maar in de zomer bleek dat hij het heel goed begreep. Hij liep hele dag rond in zijn zwembroek zonder luier en zonder ongelukjes. Toen hebben we thuis gelijk doorgezet. Het heeft heel wat tijd gekost (ca 2 maanden), en toen was hij toch zindelijk. Poepen was nog moeilijker, dat weigerde hij gewoonweg. Uiteindelijk werkte daar een belonings- c.q. omkoopsysteem. Hij was 3,5 toen hij helemaal zindelijk was.

Als ik jou was zou ik het nu een paar maanden laten rusten om de druk eraf te halen en na de feestdagen of zo, bij wijze van goed voornemen ;), er weer mee verder gaan.

4. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ons zoontje weigerde ook pertinent. Regelmatig aan hem gevraagd waarom. Hij wilde pas plassen als hij groot was. Wanneer ben je groot? Als ik jarig ben. Dus op zijn derde verjaardag gewoon geen luier meer aangedaan. En een paar dagen later was hij volledig zindelijk.
    Ik zou dus proberen in te spelen op zijn leefwereld. Sinterklaas kan een goed moment zijn om weer te oefenen.
    Ons manneke heeft trouwens 3 plasjes op de pot gedaan. Hij ging meteen door naar staand plassen op de WC. Zelfs de brilverkleiner heeft weinig dienst gehad. Hij poept gewoon vanaf de gewone bril.

Share This Page