Hier is de gruffalo evht favoriet. Het vervolg : kind van de gruffalo is ook erg leuk. Trippel Siel Flap Kwaak Zijn van de kruitvat. Die vinden ze ook erg leu hier
De muziek boeken van Paco De gele ballon Mag ik van jou een kusje Kikker En alles van de Gouden Boekjes; van sprookjes tot brandweerverhalen.
‘Ik wil de maan’ vindt mijn zoontje erg leuk. Daarnaast ‘Ssst de tijger slaapt’ en ‘Even achter mijn oortjes kriebelen’, die zijn wat interactiever. Bumba boekjes vindt hij ook leuk. En ‘Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept’ en ‘De spin die het te druk had’.
Veel is al genoemd, wij houden ook van: - Zzz (Loes Riphagen) - Fabians feest (Marit Törnqvist) - Soms laat ik je even achter (Daan Remmerts de Vries) - Mama kwijt (Chris Haughton) - De Gorgels (Jochem Myjer) - Rambamboelie (Mies Bouwman) - Speeltuin (Mies van Hout) - Spikkel en de eenhoorn (Julia Donaldson) - Tijs en de eenhoorn (Imme Dros) - Tangramkat (Maranke Rinck) Vooral die eerste 2 gaan hier al jaren mee, dl komt er steeds weer mee aanzetten (zijn echte kijkboeken)
De jongens vonden de Gruffalo, Ik voel een voet, Dit boek bijt, Van een kleine mol die wilde weten, enz, erg leuk. Af en toe Woezel en Pip en de oudste vooral infoboeken over dieren. Tyrannosaurus drup deed het ook goed trouwens, de Gigantosaurus is ook lang favoriet geweest. Dochter vind Ties en Trijntje erg leuk, want die is naar eigen zeggen met haar inmiddels 5 jaren veel te groot voor Woezel en Pip. Maar Dikkie Dik is dan weer prima. Borre doet het hier ook erg goed bij de jongste twee. De Gorgels is hier ook favoriet. Al meerdere keren voorgelezen. Pluk van de Petteflat ging ook nog wel, maar Jip en Janneke verdween na twee hoofdstukken al op de breng-maar-weer-terug-naar-de-bieb-stapel.
Wij gaan ook altijd naar de bieb. Mijn dochter va 4 leest graag: - Kikker - Tip de Muis - Het letterwinkeltje, het cijferwinkeltje, het dierenwinkeltje of het speelgoedwinkeltje van Marianne Busser en Ron Schroder - Lotta de kip - Kolletje - Pleuntje Koleltje en Pleuntje vind ik echt hele leuke verhalen, maar daar zijn jouw kinderen misschien nog iets te jong voor. Ik ben met Kolletje begonnen toen mijn oudste dochter 4 was. Nu is ze 6,5 en ze vind deze verhalen nog steeds heel erg leuk.
2 favorieten hier zijn Slaap maar fijn bouw terrein (zoontje is gek op graafmachines ed) En dochter vindt momenteel lotte kan al fietsen heel leuk. Heb ik van de koningsdag markt dus geen idee hoe oud die is.