Leukste en ergste kraamcadeau's

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Kristientje, 23 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

#61 waxinelichtje, 28 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2016
    leukste:

- zilveren spaarpot met zijn naam erin
    - zilveren bestekset met zijn naam erin
    - een loopauto.. zo'n oldtimer model
    - een kaars met zijn geboortekaart erop gemaakt
    - een babykerstbal met zijn geboortekaart erop
    - zelf gebreide slofjes door een dame van 98 jaar

- een mega grote kikker spaarpot. met bloemen etc. walgelijk maar familietraditie
    - een afschuwelijk boxpakje met voeten. blauw met wit gestreept. maar was wel heerlijk zacht en hij heeft hem best vaak gedragen
    - een spaarpot van een kat van dezelfde serie als de kikker... arghhhh. oranje ook nog
    - een tweedehands roze pyjama. voor een jongen dus.
    - knuffels waar hij geen bal mee heeft gedaan
    - een badjas met tijgerprint
    - zelfgebreide trui van schoonmoeder met armen van serieus 1(!) meter lang... heb het opgemeten. en hij was veeeeel te kort. en breed. hahaha
    - eerste loopschoenen. wilde ik zelf kopen.

2. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ergste:
    fleece oranje pakje heeeel lelijk
    Verder geen lelijke dingen maar ik kreeg van mijn schoonmoeder dingen en dan gaf ze opdracht erbij wanneer ik het aan moest doen/ moest gebruiken. Dus: dekentje voor naar de kerk :(, pakje voor als hij uit het ziekenhuis kwam, en dit moest nageleefd worden. (Ruzie om gehad met man, twee dagen na bevalling OMG Ik leek wel gek, dat doe ik dus nooit meer:x

Leukste:
    slabbetje met naam geborduurd
    Leuke boeken
    Bord en bestekset van bamboe en leuke kwijlslabbetjes
    Sofie de giraffe
    Weleda spulletjes
    Handdoekenset met naam
    Luiertaart met rompertjes en jungle diertjes. Toevallig had ik de kinderkamer ook thema jungle dus dat kwam goed uit!
    Lieve mutsjes met bijpassende rompertjes :)

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.291
    17.176
    113
    buiten het feit om dat het er zo leuk uit ziet, waarom staat die in het rijtje van het leukste? Ik denk eerder "mutsje hoeven ze snel niet meer op en romper zit onder de kleren". Dus ondanks dat ik het idee leuk vind zou dat denk ik niet bij de tops komen hier

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Leuk om van iedereen te lezen en inspiratie op te doen!

Tops:
    -Alles waar duidelijk aan te zien was dat iemand er moeite voor had gedaan: kraammand, luiertaart, luierkrans, luiertrein, zelfgemaakt textiel (beddengoed, slabbetjes, luieretui). Superleuk dat mensen zo betrokken zijn!
    -Dingen met de naam van de baby: rugzakje, speendoekje. Super handig voor het kdv.
    -Fotolijstjes met uitgeprinte fotos van mij en de baby en mijn man en de baby toen hij net geboren was. Eigenlijk kwalitatief slechte foto's, maar zo'n mooie herinnering om te krijgen na 3 dagen ziekenhuis. Kwam van sm van wie ik niet zo veel kan hebben, deze heeft ze toch maar mooi in de pocket ;) Kraamtranen kwamen gelijk lekker los :p
    -Praktische spullen van extra kwaliteit of extra mooi: hydrofielen, badcapes.

Flops:
    - Kleding in van merken die breed vallen, aangezien het een heel smal mannetje was en is.
    - Setjes kleding, aangezien hij niet synchroon groeide. Zijn bovenlijf was langer dan zijn onderlijf. Ook paste hij veel sneller in een iets te wijd shirtje dan in een te wijd broekje. Shirtje blijft toch wel hangen aan zijn schouders, terwijl het broekje afzakt.
    - Praktische spullen van slechte kwaliteit of goedkoop. Je koopt alles wat je nodig hebt vooraf en dan krijg je na de geboorte nog allemaal spullen die je én al hebt én in een betere kwaliteit. Denk aan speentjes, flesjes, sokjes en rompertjes.
    - Tutdoekjes. Geen idee wat je daarmee moet. Niet in bed, want dat is niet veilig als ze zo jong zijn. Niet om mee te spelen, want daar zijn ze nog te jong voor. Later interesseert het ze niet meer of heb je aan één of twee tutdoekjes genoeg voor in bed. Ik heb er nu een stuk of 10.
    - Lelijk felgekleur speelgoed met geluiden en lichtjes. Hier moet ik wel eerlijk zijn: volgens mijn zoontje staan ze boven aan het lijstje met tops ;) Nu ben ik eraan gewend, maar toen dacht ik echt wie koopt dit nou?!

5. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

wat ik ook zo leuk vond: een houten namentrein en een eerste haarlok doosje

en wat ik ook niet fijn vond, maar waar de visite niks aan kon doen: broekjes ZONDER elastiek erin om te verstellen. onze zoon is smal dus de helft vd broeken kan ik zo aan de kant schuiven... dus tip van flip: koop broekjes MET verstelbaar elastiek!!

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Is even terug denken maar goed.

Top.
    Bestek met haar naam en geboortedatum
    armbandje met naam
    Speelgoed van Lamaze.
    Badjasje met haar naam.
    tutdoekje met haarnaam.

Flop.
    Met stip op 1. Een loopautotje die zo vies was en vol geklad was Met watervaste stift. (gelijk bij het grof vuil).
    Te kleine kleding.
    Oude slabbers.
    Knuffels.

7. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Top:
    - naam van onze zoon in chocoladeletters en met blauwe muisjes erop
    - zelfgemaakt boxkleed (echt in onze stijl)
    - mooie winterslaapzak
    - regenlaarsjes
    - boek van Bobbi (3 in 1)
    - babyboek van Kikker
    - kinderstoel (zelf uit te kiezen ;) )
    - allerlei leuke kleertjes
    - muziekdoosje passend bij het thema op de babykamer
    - happyhorse muziekknuffel (nog steeds met stip op 1 bij zoon)
    - DUPLO
    - melamine kinderservies

Flop:
    - fotolijstje met 'it's a boy' (dat weten we wel...)
    - pak luiers (vervelend merk, zoon kreeg er uitslag van - verder vindt ik dit wel errug nuttig, ik heb liever iets wat ik niet zomaar koop)
    - afgrijselijk pyjamaatje. wel gedragen, maar echt alleen in geval van nood (en zo moeilijk ben ik niet over pyjama's)
    - allerlei kleine knuffeltjes (wat moet een kind met zoveel knuffels??)

Eigenlijk veel leuke dingen gekregen, ben benieuwd of we nu ook nog leuke dingen krijgen of dat mensen denken dat we alles al hebben en vooral nuttige dingen (luiers?) gaan geven...

8. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Top:

- kussentje en deken met naam van baby erop
    - schattige kledingsetjes
    - mooie decoratie voor de babykamer

Flop:
    - Alleen maar een kaartje met een slechte zwart/wit kopie van een foto van de gever erin (mijn vader). Geen idee wat de baby daarmee moet, maar kon er niet eens een echte foto vanaf? :D

9. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Leuk om te lezen. :D Ik moet even nadenken hoor...

Top:
    -Een speelgoedkist waarvan de zijkanten beschilderd waren door de kinderen van mijn schoonzus. Heel erg leuk! De speelgoedkist zelf vormde ook nog eens een tien-dagen mand!
    -Voorleesboekjes
    -Milestonecards
    -Rompertjes

Flop:
    -Een grote vierkante handdoek. Geen idee wat ik er mee moest.
    -Kleertjes die niet pasten... Boxpakje met veel te lange beentjes en een bovenlijfje dat haast te krap was. Te strakke broekjes. Spijkerbroekjes van een stugge stof in een klein maatje, skinnyjeans die ik amper aankreeg, broekjes waarvan de knoop niet dicht paste. Truien die ik amper over zijn hoofd kreeg...
    -De zoveelste knuffel...

10. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    Wees blij dat mensen aan jullie denken en jullie wat krijgen.
    Sorry maar erg ondankbaar dit topic al krijg je iets van de zeeman of van de kringloop, het idee dat ze aan je dachten dat is toch al heel speciaal.

11. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Deze discussie gaan we hier niet aan, die werd gevoerd in het topic waar ik in mijn openingspost naar verwees. :)

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.291
    17.176
    113
    Zeeman of kringloopwinkel is niet erg, als het kado maar bij je past (of kind natuurlijk). En ook niet onbelangrijk: welk gevoel geeft het je, weet je dat het gemakszucht is of bijv geldgebrek... Van sommige mensen verwacht je "flops" om welke reden dan ook. Maar bij de eerste kregen we van zwager een top-setje maar bij de 2e vreselijke flop. Bij de eerste heel leuk setje wat veel gedragen is en bij de 2e een donkerblauw met groen trainingspakje met moter erop voor een meid..... dat lag niet aan het merk (noppies versus zeeman) maar wèl aan het feit dat het niet bij het kind past.
    En kringloopwinkel/tweedehands: kies dan in ieder geval iets wat er nog goed uitziet en niet onder de stickers/stift en half uit elkaar...

13. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Leukste:
    - newbornshoot van m'n beste vriendinnen
    - geboorte bord/lijst (alleen jammer dat ik er 3 kreeg.. gelukkig wel 3 verschillende haha)
    - rompertje waarop t olifantje van het geboortekaartje was nagetekend
    - speelgoed van lamaze: echt een aanrader!
    - vrijwel alle kleertjes

Stomste:
    - een superleuk winterjasje in maat 56 (dochter geboren in juni..)

14. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Ik denk dat mensen vaak kleding als cadeau geven die ze zelf ooit gekregen hebben en zelf niet mooi vinden. En dan gewoon doorgeven. Of kleding uit een fout seizoen geven zodat ze er zelf vanaf zijn, of omdat ze gewoon niet weten hoe babykleding werkt... :)

15. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Leukste:
    Gouden armbandje met haar naam
    Fotolijstje met een foto van ons 3 en een foto van C.

Ergste:
    Wintermuts en wanten voor een 2 jarige ofzo..

16. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Leukste:
    Dagboek van het eerste jaar, wat ook toevallig in hetzelfde thema was als de geboorte kaartjes :D.
    Bedmobiel.
    Super leuke kleding.
    (toen de tweede en derde geboren waren) ook een kleinigheidje voor de andere kinderen, niet iedereen denkt hieraan.

Flop:
    Een blauw huispakje maatje 50, terwijl het een meid was (wat die persoon ook ruim van te voren wist en ze wist dat maat 50 te klein zou zijn).

17. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Dit vind ik niet de taak van het bezoek... Dat moeten de eigen ouders voorzien.

18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik had ook een jurkje gekregen voor mijn dochter, maat 110 😂
    Het was wel een leuk jurkje, dus het wachten waard :p

19. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik neem ook altijd iets kleins voor de oudere kinderen mee...
    Het is dan misschien niet de taak van het bezoek, maar het wordt altijd zeer gewaardeerd.

20. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Dit doe ik ook altijd. Waardeer het zelf ook enorm als er aan mijn andere kinderen gedacht wordt :)

Deel Deze Pagina