Hoi Kimmuh Ik denk dat het nogal afhankelijk is van in welke omgeving je woont.. ik kan je bijv melden bij welke organisatie wij kraamzorg hebben gekozen maar als jij in de randstad of Friesland woont heb je daar minder aan dan wanneer je uit Brabant komt. Of bedoel je waarop mensen hun keuze baseerden? Wij kozen voor een wat kleinere organisatie die een persoonlijke benadering uitstraalde. Ook hoorde ik veel positieve verhalen over hen. Dat schiep vertrouwen! Qua website/reclame kwamen ze bijv niet zo heel erg opvallend of 'top of the bill' over. Maar blijkbaar hadden ze genoeg aan mond-op-mond reclame. Overigens bij het inschrijven en daarna kregen wij een hele goede indruk en we hebben ook echt een geweldige kraamweek gehad. Maar ook dat is weet heel persoonlijk, en afhankelijk van de klik tussen het gezin en de kraamverzorgende. Ik weet niet of het toeval was, maar de match was bij ons wel zó kloppend, dat het leek alsof ze echt precies gezocht hadden naar een kV die matchte met onze wensen. Misschien een idee om wat websites te bekijken en vooral naar ervaringen uit jullie omgeving te luisteren? Veel succes met zoeken
Wij wonen bij elkaar in de buurt. Ik kies voor de kraamvogel. Meerdere vriendinnen van mij hebben deze gehad en een ervan woont in meppel. Voor zover ik weet kramen die ook waar jij woont. Ik zou aan mensen in je omgeving vragen welke ze hebben en hoe her bevalt. Maar ben je niet al veel te laat nu??
Eerste keer Kraamvogel gehad, 2e keer Monique Boer. Nu weer voor Monique Boer gekozen. Werken met zzp'ers die vanaf 38 weken zwangerschap 4 weken uitsluitend tot jouw beschikking. Dus beval je tussen 38-42 weken dan heb je een vaste kraamhulp en geen wisseling van de wacht. De kraamhulp die toegewezen word (ook adhv jouw voorkeuren die tijdens intake besproken worden) komt rond 34-36 weken langs om kennis te maken. Mocht je totaal geen klik hebben of andere redenen om die kraamhulp niet te willen dan kan je dat gewoon aangeven. Bij de eerste dus Kraamvogel. Toen we uit het ziekenhuis vertrokken was het niet eens zeker of er wel een kraamhulp voor ons zou zijn (ivm drukte). Uiteindelijk zaten we dus eerst een uur hulpeloos thuis zonder kraamhulp met een eerste kindje te wachten op een kraamhulp. Die kwam maar kon die dag maar 4 uurtjes helpen dus was vroeg in de middag al weer vertrokken. Na 4 dagen kregen we een andere kraamhulp. Beide aardige dames, maar met de borstvoeding liep het totaal mis. De tweede kraamhulp van Monique Boer was zoooo'n verademing. Ze was flexibel en kwam kort op de dagen dat mijn vriend thuis was of ik andere hulp had en op de dagen dat mijn vriend werkte is ze van 7-19 geweest. Echt fantastisch. Al zal niet elke zzp'er zo flexibel zijn hoor ... Maar ik heb wel wederom voor Monique Boer gekozen vanwege de continuiteit ... dus 1 kraamhulp voor mij/ons gezin en de kennismaking vooraf om te zien of het klikt met de kindjes die we al hebben.
Hier 2x kraamzorg van dezelfde organisatie, maar echt totaal verschillende personen en daardoor een hele andere ervaring. De eerste had totaal verouderde kennis van borstvoeding, de tweede wist veel beter waar ze het over had. Maar hier moesten we kraamzorg al rond 16wkn aanvragen, is dat bij jou niet?
Hier ook via Monique Boer kraamzorg gehad, was super! Onze dochter was er al met 37 weken maar de afgesproken hulp stond klaar en heeft ons zo goed geholpen. Nu meteen weer geregeld en we krijgen weer dezelfde hulp.