Misschien een hele stomme vraag, maar vanaf welke leeftijd gaan jongens staand plassen? Speelt hier nog absoluut niet, maar vroeg het me gewoon af
Als ze zindelijk worden, lijkt me, tussen 2 en 4 dus (of per ongeluk in de douche). Maar tis maar net wat je ze dan aan/afleert. Mijn dochter kon eerst niet staand plassen (onder de douche), ze móest zitten op de wc, haha
Wij gaan het onze zoon niet aanleren. Op school mag het (meestal) sowieso niet. En thuis heb ik het liever ook niet. Mijn man plast gelukkig ook zittend.
ik heb het mijn zoontje nooit geleerd. altijd zittend plassen thuis. tot hij op de kleuterschool begon. toen ging hij ineens staand plassen. bij ons doen ze dat dus wel op school en nu wil hij er niet meer bij zitten haha. ben er ook niet altijd blij mee. het gaat wel eens net de verkeerde kant op
Op school plast mijn zoon staand (hij is 4.5 jaar..) maar thuis moet hij van mij zitten want onze wc is een hangtoilet die een stuk hoger hangt dan het schooltoilet en dat gaat dus niet 100% goed.
Ik ga het onze zoon niet aanleren. Heel sporadisch wil hij een keer staand plassen ,maar over het algemeen zit hij. Vind dat ook vele malen beter
Dat zijn we pas gaan oefenen toen het nodig was om te kunnen i.v.m. vieze wc's buitenshuis. Thuis plast iedereen gelukkig zittend, en op school moet dat ook.
Nog lang niet. Hij mag gaan staan als hij oud genoeg is om ook de wc schoon te maken, aangezien het mikken nog wel eens fout gaat bij kerels..
Mijn zoontje doet allebei. Op psz moet hij zitten en thuis wisselt hij af. Straks op school denk ik staand aan de wc's te zien daar staand plassen doet hij nu al heel lang eigenlijk en gaat toch wel 9 van de 10 keer goed.
wij leren het onze zoon niet, het is erg slecht om staand te plassen aangezien er dan meer druk gezet moet worden dit is slecht voor de prostaat.
en ze plassen vaak ook beter leeg als ze zittend plassen. Eerst hier nog maar zittend. Alleen langs de weg, vieze wc etc. dan doen we het staand. Maar verder altijd zittend. Moet hier trouwens bij de kleuters op school ook.
Hier beide, maar meestal wil hij staan (maar mijn zoon heeft ook fissuren en zo komt daar minder druk op). Moet zeggen dat het nooit mis gaat, terwijl hij bij zittend plassen er nog weleens naast zit (dan komt het toch net over de rand heen of tussen de bril en de pot door.
Ik ben niet van plan het hem te leren. Wil juist benadrukken dat hij gewoon zittend moet plassen. Vind dat vieze gespetter van mannen altijd zo goor. Mikken schijnt erg moeilijk te zijn. Sinds ik een vriend heb gehad die altijd zittend plaste ben ik er van overtuigd dat ik dit mijn eigen kind ook zo ga aanleren
Hier wordt zittend geplast maar bij het zindelijk worden van de zomer heb ik hem ook aangeleerd om staand te plassen. We waren veel op een strandje en even achter de bosjes was toen wel erg handig. Bij vieze wc's laat ik hem ook wel eens staand plassen maar het moet niet de standaard worden, dat gespetter doet hij maar buitenshuis.
Hier ook een zit-plasser. Alleen als we ergens buiten zijn en er is geen toilet gaan we 'de boom water geven'.
Vanaf 4 jaar ongeveer, daarvoor was hij gewoonweg te klein om er goed bij te komen. We hebben een plassticker in het toilet voor het richten en zo hebben we nagenoeg geen "zooi". Ik vind het handig dat hij beide kan, ivm vieze toiletten onderweg. Sowieso erg handig dat zoon staand kan plassen als we ergens zijn en hij heeft hoge nood en er is geen wc voorhanden. Toch lastiger met een dochter...