mijn zus kreeg eerst 2 jongens, daarna weer zwanger en dat werd een meisje..Ik dacht "hmmm, een meisje...?". Maar vanaf het moment dat ik haar zag was ik stapelgek op haar. Ze is nu 10 en we zijn al 10 jaar de grootste vriendinnen ! En dat zeg ik dus als tante. Als aanstaande moeder zullen vele wel eens de gedachte hebben van "goh, een jongetje (of meisje natuurlijk) zou wel heel leuk zijn" maar zodra het zover is nemen je moedergevoelens de overhand, daar ben ik van overtuigd! agnes
zelf snap ik niet dat je teleurgesteld kan zijn door een geslacht maar goed dat is mijn mening... wel snap ik dat je een voorkeur kan hebben.. ik had een voorkeur voor een meisje en die heb ik gekregen maar met een jongen was ik ook super blij geweest en zou totaal geen teleurstelling zijn geweest voor mij
jaaaaaaaaaaahh dat lijkt mij ook zo leuk! Alleen mijn oma is bijna 95.. ik hoop dat ze t nog meemaakt. Laatst had ze tegen mijn moeder gezegd; ik vertik het om dood te gaan, ik heb nog geen trouwerij of achterkleinkind meegemaakt.. haha.. leuke oma heb ik!
Wat het geslacht is als ik ooit zwanger mag worden, maakt mij ook helemaal nix uit... maar.... het lijkt mij wel geweldig om uiteindelijk van allebei 1 te hebben.... eerst eerst een zoon of eerst een dochter, dat maakt me nog niet eens uit...
Ik had altijd de voorkeur voor een meisje.. Maar nu we er echt serieus mee bezig zijn is dat helemaal verdwenen. Jangen of meisje ik vind het allebei even leuk!
Ik had dus net andersom, ik wilde graag altijd eerst een jongen omdat ik het oudste meisje ben thuis en mij leek het altijd wel leuk om een grote broer te hebben. Nu we bezig zijn maakt het mij ook niks meer uit. Zou met allebei even blij zijn.
Het is al vaak hier gezegd. Iedereen heeft zijn voorkeur denk ik wel een beetje. En zodra hij/zij er is, dan is het goed. Het is je eigen! Ik dacht ook dat ik alleen maar meisjes zou krijgen! Zou ik ook heel graag willen, dus ik had zelfs al een jurkje gekocht en roze kleertjes! Maar ja, echt niet gedacht dat het toch ook een jongen zou kunnen zijn. Bij 17 weken geslachtsbep. en jaaa hoor een dikke jongen hahaaha! En ik moest toen toch ECHT even slikken! Maar nu? Het is echt super, zo'n manneke, geweldig! En ben errg blij met em! Dus ja, het komt wel weer goed hoor! Vind het leuk nu ook eens positieve reacties te lezen hierover, dat mensen er open over zijn. Ik zou namelijk toch ook heel graag nog een meisje willen, dat verlangen blijft hoor! Lekker tutten! Maar ik heb hier wel een vaker wat over gelezen en dan wordt je ontzettend beoordeeld over je voorkeur! Dus ga zo door! Lekker open zijn!
eerst heel sterk het gevoel dat ik een zoon wou, nu zijn we zooo lang bezig en het maakt me niets meer uit.....we willen gewoon heel graag een kind jongen of meisje....maakt nu echt niets meer uit.
Een meisje! Ik zwijmel al weg bij de gedachte dat we de muren in de babykamer met een roze verflaag kunnen voorzien...... en dan al die leuke, lieve jurkjes! Maar ik weet zeker dat ik met een jongen ook zielsgelukkig zal zijn hoor! Mijn vriend heeft dat juist met een jongen.
Ik ben echt zo'n meisjes-meisje, een beetje een tutje wel eigenlijk , dus heel stiekem hoopte ik, voordat wij wisten dat 't een jongetje zou worden, op een meisje. En mijn vriend ook, want hij zegt altijd: meisjes zijn papa's-kindjes, en jongens mama's-kindjes . Maar het is hier dus een jongetje geworden, en ik moet zeggen: ik vind 't superleuk! Ik kan me nu ook echt niet meer voorstellen dat ik ooit liever een meisje had gehad. Maar ik zou 't toch ook wel heel leuk vinden als de volgende wel een meisje is (al zijn we met een jongen net zo blij natuurlijk).
dag dames bedankt voor jullie replay's ben er mee geholpen hoor bij meisjes kan je gewoon lekker tutten maar zoals sommige dames al zeiden, ik ben ook meer een jongens mama, altijd al beter met jongens op geschoten dan met meiden, en hoe ik zie hoe ik als vrouw tegen mijn moeder heb gedaan vroeger. oei oei oei.... voor mijn vriend maakt het ook niets uit. maar als je het bv tegen iemand van buitenaf zegt wordt het meer als een schande beschouwd dat je een bepaald geslacht wil. als het maar gezond is tuuuuuuurlijk het moet gezond zijn. moeten is een groot woord maar wel geliefd. ach we wachten het af... in juni gaan we beginnen!
Ik heb het altijd al raar gevonden dat er een taboe rust op het hebben van een voorkeur. Ik vind het echt niet direct zo dat iemand dan niet blij is met het andere geslacht. Tuurlijk heb je veel liever een gezond kindje van het tegenovergestelde geslacht dan een ongezond of niet-levensvatbaar kindje. Bij de eerste had ik een stiekeme lichte voorkeur voor een jongetje. Ik ben een echte doerakmama en vind het heerlijk om nu ook zo'n doerak om me heen te hebben. Met een meisje was ik net zo gelukkig geweest hoor! Nu had ik helemaal geen voorkeur, omdat aan alletwee evenveel voordelen zouden zitten. Voor een jongen had ik alles al, en dan had Jari misschien een vriendje erbij om lekker mee te banjeren. Met een meisje heb je toch de zegen dat je het alletwee mee mag maken, dat vind ik ook heel erg leuk. Maar boven dit alles voel ik me een zeer gelukkig mens dat ik uberhaupt zwanger kan worden, en dat het er op lijkt dat we weer een gezond kindje verwachten.
Wij zijn al 2 jaar aan het proberen dus laat ik voorop stellen dat ik uberhaupt al mega dankbaar ben ALS ik zwanger mag raken. Maar als het dan toch zover is willen mannetje en ik dolgraag een meisje. Mijn broer heeft 3 jongens en mijn zus 2 jngens. Dus mijn ouders hebben 1e x opa en oma worden etc. al meegemaakt. Dus ik zou het super leuk vinden als wij het eerste meisje krijgen. Een jongetje is ook meer dan welkom hoor, dat wel. Ik ben al blij als het ooit mag lukken.
ik had stiekem het liefste een meisje gehad voor de derde. ik heb een meid en een jongen en ben met allebei heel erg blij en hou van allebei zielsveel. maar mijn dochter is een meisje wat liever een jongen had willen zijn. dat respecteer ik en ze draagt kleding waarbij ze zich prettig voelt en ze doet dingen waarbij ze zich prettig voelt en voor mij is het gewoon mijn grote meid en we kunnen heel goed met elkaar overweg. maar ik had zoooow heel graag dit keer een meisje gehad die wel staartjes zou willen en wel jurkjes aan zou willen dat soort dingen. nouja goed het wordt een jongen en ik ben allang blij dat het voorspoedig gaat en dat hij voor zover we weten kerngezond is. en natuurlijk gaan we er heel veel van houden.
ik zal je vertellen ik heb twee jongens en een meisje en beide is even leuk echt niet dat het ene leuker is dan het ander ik heb nooit geen voorkeur gehad toen ik zwanger was van mijn eerste kindje omdat ik dolgelukkig was dat ik een kindje kon krijgen en toen ik een meisje kreeg was ik hartstikke blij omdat ik al twee jongens heb is het weet eens wat anders en een meisje geloof me heb je ook stoere kleertjes voor hoor en het is zo lief een dochter is heeel bijzonder later lekker samen winkelen hoef ik met mijn boys niet te doen dus allle sheeft zijn voor en nadelelen nee meid wees blij dat je en gezond kindje krijgt jongen of meisje beide is het mooiste geschenk wat je maar kunt krijgen geluk gewenst grs brooke
Wij hebben drie zoons. Toen ik voor de eerste keer zwanger was, leek me een meisje leuk, (eigenlijk alleen maar voor de kleertjes). Nu hebben we drie zoons, maar ik sluit me helemaal aan bij de dames die zeggen: als het maar gezond is. Vooral toen ik vorig jaar (42 jaar en diabeet) zwanger werd, na heel veel jaren wachten, had ik maar één hoop: dat het gezond mocht zijn! Weet je, als je zo lang wacht, dan zal het je een worst wezen of het een meisje of een jongetje is, je bent dan alleen maar blij dat het is gelukt en dat er een baby komt!
Ik heb altijd een zoon gewild,heb al een naam,weet al wat voor kleertjes ik zou kopen enz. Ik heb nu een dochter,waar ik dolblij mee ben. Ik hou ook niet van tutten en mijn dochter gelukkig ook niet,want ik zou ook niet weten wat ik met zo'n meisje aan moet... Iemand met 4 dochters zei eens tegen mij;dochters komen altijd thuis,en als ik om me heen kijk,klopt dat ook wel. Ik heb dagelijks contact met mijn ouders(ook al wonen ze aan de andere kant van de planeet).Mijn broer heeft veel minder contact. Jongens gaan toch meer hun eigen gang als ze ouder worden. Maar....ik droom nog steeds van een zoon...
wij hadden allebei een voorkeur voor een meid en dit werd het ook. we hadden ook echt het gevoel dat het een meid werd. en zouden denk ik wel erg verbaasd zijn geweest als ze een jongen was geweest hihi. ons meisje heeft wle een prinsessen kamer ed maar staartjes echtn iet hoor kom niet aan dr haar. jurken is ze ook echt niet van. en is een echte rouwdouwer. lomp en gek doen is haar favoriet.
ik heb altijd geroepen dat ik 2 jongens zou krijgen....1 e zwangerschap klopte het idd maar nu toch echt een meisje....moest ff aan het idee wennen, maar ben er nu heel blij mee....al lijkt het me practischer om 2 van hetzelfde geslacht te hebben.......