Kraambed nodig?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door mevrouwtje, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Is een kraambed in je woonkamer normaal na een bevalling?
    Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen (poliklinisch) maar vraag me af of je een kraambed echt nodig hebt. Wil in ieder geval niet steeds op mijn slaapkamer doorbrengen maar met zo'n bed in je woonkamer doet t zo ziek aan.. of is dat heel normaal?
    Ik ken alleen mensen die een bed in de woonkamer hadden na een keizersnee of thuisbevalling dus ik heb geen idee of het ook normaal is als je poliklinisch in het ziekenhuis bevalt..

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee hoor, heb ik niet gehad na de bevalling. Ik ben op vrijdag begin van de avond bevallen, zaterdag nog lekker een dagje in bed gebleven en zondag ben ik weer voor het eerst beneden geweest. Gewoon op de bank.

3. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    nee ook niet gehad en nu ook niet van plan....
    van donderdag op vrijdagnacht bevallen in het ziekenhuis...
    vrijdagochtend naar huis gegaan en zaterdags pas voor het eerst weer naar beneden gekomen...

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb ook geen kraambed gehad, gewoon languit op de bank gelegen toen ik weer een beetje fut had om naar beneden te gaan.

5. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Oow, ik dacht dat het moest, niet dus!
    Zo ziekelijk erbij liggen lijkt me helemaal niks... als je wel een bed besteld kun je hem dan ook ongemonteerd ergens in een hoekje zetten? Dan kan mn man hem altijd alsnog in elkaar zetten mocht t wel nodig zijn.. Of is t ding daarvoor te groot? :)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb zelfs nog nooit gehoord dat iemand zoiets had! Overigens hoef je na een keizersnede of thuisbevalling toch ook helemaal niet in zo'n bed?

7. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik zal eens informeren bij de kraamzorg, toen ik t vroeg aan de mevrouw van de intake beantwoorde ze mijn vraag over t kraambed alsof t de normaalste zaak van de wereld is, je bed hoeft dan ook niet op klossen.
    Ze bezorgen het bed dan ook 3 weken voor de uitgerekende datum, ik heb al helemaal geen zin erin dat dat ding hier 3 of bij pech misschien wel al 5 weken in de woonkamer moet staan!

Waar ik op kraamvisite was in de eerste dagen was wel zo'n bed aanwezig, vandaar dat ik ervan uit was gegaan dat dat dan zo hoort..

8. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook geen bed in de woonkamer gehad. Eerste twee dagen in het ziekenhuis gelegen dus toen wel lekker in bed blijven liggen en toen ik eenmaal thuis was heb ik eigenlijk heel de dag beneden gezeten/gelopen. Je staat er versteld van hoe snel je weer wat kunt doen en ik vond het zelf ook erg prettig om af en toe een stukje te lopen en even rechtop te zitten op stoel/bank.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb gelijk lekker beneden gezeten.

ik heb nooit geen bed gemist.ik had zelfs mijn bed niet op klossen.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had geen kraambed beneden. Maar ik ben wel bijna een week boven geweest. Ik kon de trap niet op en af. Bovendien vond ik het wel lekker zo: de visite kwam even boven gedag zeggen en feliciteren. Daarna vertrokken ze met manlief weer naar beneden en had ik lekker rust. :)
    Na zes dagen ben ik pas voor visite naar beneden gegaan, dat waren mijn eigen grootouder. Ik geloof dat ik de avond ervoor wel even samen met mijn man beneden heb gezeten. Maar ik vond het traplopen nog lastig en het zitten ( nou na: hangen) op de bank vrij vermoeiend. Ik vermaakte me biven op bed veel beter, met m'n kind, een goed boek, tijdschriften, de laptop en uitstekende roomservice. :D

11. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik zit tien jaar in de kraamzorg, en ik heb het nooit mee gemaakt, dat er een bed beneden stond. Het is juist heerlijk als je je even terug kunt trekken in je eigen bed boven. De eerste dagen ben je lekker in je bed en wordt je aan je bed verzorgd met eten en drinken. Als je dan fit genoeg bent, ga je al snel naar beneden. Je kunt dan wel 's middags even rusten op je bed boven.

Groetjes Adrienne

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik had een kraambed in de woonkamer staat voor de thuisbevalling, maar na beide bevallingen was het bed na 3 dagen al weer uit de kamer en ik heb er na de bevalling ook niet meer op gelegen. Nou moet ik wel zeggen dat het zo'n "oud" kraambed was, dus totaal geen luxe en een plastic krakend en hard matras wat voor geen meter ligt. Je hebt ook van die hoog/laag bedden en die blijken veel lekkerder te liggen, dus misschien had ik er dan wel gebruik van gemaakt.

Ook was ik na beide bevallingen meteen weer op de been, dus heb ook nooit boven gelegen en daar visite ontvangen. Ik was gewoon beneden als er visite was en lag 's middags even te rusten/slapen op mijn bed boven.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben ook geen kraambed gehad in de woonkamer. Ik ben dinsdag ochtend ( 00.20 uur ) bevallen dmv een keizersnee. Vrijdag middag waren we thuis en ben ik na het eten naar bed gegaan. Verder heb ik alleen 's middags een uurtje gerust en ging ik wel om 19.00-20.00 naar bed de eerste weken. Maar geen bed beneden hoor :D ( Misschien had ik wel meer moeten rusten, maar we hadden een huilbaby )

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier dus wel en in de omgeving zie ik het ook veel vaker, ook na een poliklinische bevalling.
    Ik vind het juist heerlijk, buiten dat je geen druk voelt om naar beneden te gaan kan je ontspannen liggen met de kleine en jezlef gewoon wat rust gunnen, mischien is het niet nodig vanwege je bevalling , maar de eerste weken zijn sowieso heftig en laat je dan lekker verwennen door de kraamhulp en rustig in je eigen woonkamer genieten van je gezin. ik moet er niet aan denken om hele dagen boven te moeten zijn.

en afzonderen kan toch nog steeds, zie het probleem niet. Visite ik ben moe ik wil slapen, tot de volgende keer of je gaat dan wel even naar boven..

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    ik zie het wel geregeld. Ik had boven wel een kraambed op klossen maar dat was meer voor de bevalling. Ons bed kan niet op klossen.
    Zelf de eerste week veel op bed gelegen. Zitten en staan was erg pijnlijk. De visite kwam zonodig wel boven. Beviel mij prima

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik heb van donderdag tot maandag in het ziekenhuis gelegen ivm keizersnee, maar daarna gewoon beneden op de bank hoor als ik niet op bed wilde liggen!

17. lentebloempje

lentebloempje Fanatiek lid

23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Ben bij de jongste beneden in de kamer bevallen. Mocht niet boven.
    Vanwege arbo wet , als er wat gebeurd tijdens de bevalling en ambulance personeel komt je helpen mogen ze niet iemand tillen boven de 100 kilo.
    Dag er na heeft mijn man het bed weer weg gebracht.

18. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben 'gewoon' in mijn eigen bed bevallen en heb daar ook gekraamd. Stond eerste keer op klossen, tweede keer op een stapeltje tuintegels (nieuw bed, paste niet op de klossen).

Kraambed in de woonkamer ken ik eigenlijk alleen uit verhalen van vrouwen met een bed dat niet op klossen kon, of waarbij de slaapkamer niet geschikt was om in te bevallen (geen stromend water in de buurt, te krappe trappen), evt in combinatie met te zware kraamvrouw.

Ben zelf een groot deel van m'n eerste kraamweek in bed / boven gebleven, omdat traplopen niet echt lekker ging en ik op de verdieping van de woonkamer geen toilet heb. Na m'n tweede bevalling was ik veel eerder weer op de been en dus ook weer in m'n woonkamer te vinden, ipv boven in bed. Al vond ik het heerlijk hoor, zo'n met-je-pyjama-in-bed weekje :)

Deel Deze Pagina