Welk soort voordeur heb je, kunstof of hout?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie26, 16 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Welke voordeur hebben jullie, kunstof of hout en wat is je ervaring?

Wij hebben een nieuwe voordeur nodig. We hebben nu een houten maar Door het temperatuur verschil in de winter trekt de deur zo krom aan de aan de kant van de sluiting dat deze enkel nog op slot kan van binnenuit. Als we dus de deur uit gaan kan de deur aan de buitenkant uit niet op slot zo krom trekt de deur. Er moet gewoon een nieuwe deur komen.

Gisteren geweest kijken en in die zaak hadden ze kunstof deuren. Ik weet nog niet wat ik ervan vind...ziet wel heel echt uit net als een houten deur. Aangezien het een behoorlijk bedrag is zo'n deur wil ik er goed over nadenken en ben ik benieuwd wat voor voordeur jullie hebben en wat je ervaring is...

2. Manque

Manque Niet meer actief

Wij hebben hout en deze trekt dus ook helemaal krom. Krijg het slot bijna niet meer opgedraaid met dit weer en ook het schilderwerk van afgelopen jaar is al aan alle kanten gescheurd. Als ik jou was, zou ik het wel weten en voor kunststof gaan, of voor een houtsoort die niet zo krimpt en uitdijt.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja met kunstof heb je dat gemieter met dat kromtrekken niet...

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wij hebben hout en geen problemen. Ik vind over het algemeen hout mooier, maar als je er veel gedoe mee hebt zou ik toch voor het praktische gaan. Tegenwoordig heb je natuurlijk wel mooie opties zonder dat het er goedkoop uit ziet.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ze zijn inderdaad niet van echt hout te onderscheiden je moet er met je neus bovenop staan wil je het zien...Dus wat dat betreft....
    Misschien het idee dat het kunstof is....ik vind hout ook mooier maar om de een of andere reden werkt dat hier niet (of ja eigenlijk werkt het teveel haha)

6. tuc

tuc Niet meer actief

Kunststof. We hebben overal kunststof kozijnen . Van voor tot achter en van boven tot beneden.

7. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Idem en ik ben er superblij mee. Nooit problemen gehad (ook niet in onze vorige woning) en het ziet er heel goed uit, bijna niet van hout te onderscheiden.

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Nu nog hout. In het najaar gaan we verbouwen en worden alle deuren en kozijnen vervangen voor kunststof.

9. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook overal kunststof. Super tevreden mee weing onderhoudt en last dat nou precies perfect zijn voor mij.

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.131
    113
    Hier ook kunststof. Erg tevreden mee.

11. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Hier een houten voordeur, net zoals alle deuren en kozijnen. Hebben ook een oud huis dus past er veel beter bij en vind het ook veel mooier dan kunststof.

12. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.486
    2.601
    113
    Vrouw
    Friesland
    Houten deuren, maar ik moet met deze temperaturen met mijn volle gewicht tegen de deuren (schuur en voordeur) aan beuken wil ik ze op slot krijgen of van het slot af. Helaas is er voor ons niets aan te veranderen aangezien wij huren.

13. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Dat je met kunststof geen problemen hebt met weersinvloeden is een mythe. Wij hadden in ons vorige huis ook alles kunststof en metbde achterdeur op het zuiden hadden we in de zomer altijd problemen. Hadden we de deur de hele dag opengehad, dan ging hij 's avonds niet meer dicht. Kozijnen en/of deur waren dan uit gaan zetten door de zon.
    Ook kreeg onze buurman de voordeur open door veel kracht tegen het kozijn te zetten daar waar het slot zat. We hadden ons buitengesloten en hij heeft ons op die manier weer binnen kunnen laten. Mn mond viel open. Sinds die tijd deed ik de deuren altijd op het slot ook als ik thuis was.
    Nu hebben we alles van hout en los van dat ik dat veeeel mooier vind, ook nooit meer problemen gehad met uitzetten of krimpen.

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier hout, en nooit problemen. Lekker dik, massief, geluidwerend etc. Zit er al sinds de jaren 30 in.

15. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Wij ook! En misschien niet zo mooi als hout maar wel erg practisch!

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Kunststof is echt niet mooi naar mijn bescheiden mening.

Onze houten voordeur zit er al 120 jaar in, geen enkel probleem mee.

17. Humava

Humava Niet meer actief

We hebben een houten voordeur. Eigenlijk nooit problemen mee. Verder is alles kunststof bij ons, ideaal en onderhoudsarm.

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben een houten voordeur. Nooit iets mee. Achter is een ander verhaal. Daar hebben we dus een kunststof deur, eigenlijk de 2e al. De 1e is nog onder garantie vervangen. Helemaal krom getrokken. Nu met hete weer en de zon er op sluit hij ook heel slecht. Als we deze ooit nog eens moeten vervangen, wordt het weer een houten. Dan maar eens in de zoveel tijd schilderen. Met de kozijnen en ramen overigens nooit last. Deze zijn ook allen van kunststof.

19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Deze week het laatste deel hout vervangen door kunstof. Vanwege de kosten verspreid over een aantal jaren. Lang leve het belastinggeld ! Nu zijn we helemaal voorzien van kunststof. En nu ook de voordeur vervangen. Ik ben er nu al heel blij mee! Ik weet het nog niet naar het zal heel veel tocht schelen in de winter! Er zijn veel soorten kunstof. Er zitten echt mooie tussen met diep profiel en hout nerven erop (deze hebben wij )

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    We zijn uiteindelijk toch gegaan voor een massief hard houten voordeur.
    Ik vind dat toch mooier dan kunstof.
    Ben er nu al blij mee.

Bedankt voor jullie reacties

HappyRabbits vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina