Leukste schooltijd: basischool of middelbare?

Discussie in 'De lounge' gestart door Misa Misa, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Leukste tijd:

1. Basisschool

2. Middelbare school

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Middelbare school:D Wat een toptijd! Heb wel 2 scholen gehad ivm verhuizing, dus de ene school waar ik vandaan kwam was wel het allerleukst. Ik ging er ook niet heen om iets te leren, maar meer om lol te trappen. Ik was er ook meer dan de gemiddelde leerling, maar dat was omdat ik zoveel moest nablijven. Zelfs dat was leuk, want dan zat je in eens klas met allemaal kinderen die na moesten blijven.

Het mbo vond ik trouwens nog leuker. Alles op mijn sloffen gehaald en daardoor ook veel lol kunnen trappen en spijbelen.

2. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Bij mij is het heel tegenstrijdig.
    Ik werd gigantisch gepest op school zowel de lagere als de middelbare school. Het was zelf zo erg dat ik in de brugklas een einde aan mijn leven heb willen maken. Gelukkig door veel praten met mijn moeder en mentrix ben ik door gegaan.
    De lessen en het leren vond ik altijd leuk en ook met de leraren kon ik het prima vinden alleen die klasgenoten hè.
    En waarom...... omdat ik het liet gebeuren en nooit wat terug durfde te zeggen want zo was ik niet.
    Gelukkig heb ik dit in mijn 20er jaren een plek kunnen geven en ben ik er veel sterker uitgekomen.
    Alleen met mijn kinderen zit ik er bovenop, misschien iets te af en toe.:)
    Alles om te voorkomen dat zij hetzelfde meemaken als mij.
    Heb niet gestemd uiteindelijk omdat het gepest zwaarder weegt voor mij dan het plezier wat ik in leren had.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik ben gepest op de middelbare school. Nooit geslagen maar altijd die gemene steekjes onder water van al die meiden...
    Was ook echt lelijk, was klein, bril lelijk haar...dus ja makkelijk doelwit.
    De tijd buiten school was wel heel chill zeker toen ik 16 was...die tijd zou ik nog wel een keer over willen doen..!!!
    Basisschool was gewoon leuk, leuke klas gehad 8 jaar lang, altijd leuke leraren gehad op 2 jaar na denk ik. Goede school ook (nu helaas niet meer) en gewoon gezellig.

4. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Basisschool,echt een leuke tijd geweest voor me,die ik zo weer over zou doen,ook mijn moeder hielp altijd bij de overblijf dus het was reuze gezellig...!
    Middelbare heb ik toch meer nare ervaringen mee helaas,ben in het examenjaar erg gepest door een aantal meiden uit die klas toen,en dat was echt geen pretje,het verbaasde me nog dat ik mijn examen nog gewoon haalde ook.

5. Chai

Chai Niet meer actief

Ik denk liever niet aan beiden terug.
    Ze leggen veelste veel druk op kinderen.

Het woordje MOET wil ik ook nooit meer horen.:p

6. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ik heb voor middelbaar gekozen: Op de basisschool werd ik door iedereen de grond in getrapt!!! Dat wil zeggen door de kinderen de ouders van de kinderen EN de leraren!:( De kinderen uit mijn klas kan ik wel vergeven, ik bedoel ze werden opgestookt door hun ouders, maar die ouders en leraren.... Ik kan ze niet in de ogen aankijken anders denk ik dat ik ze aanval, zo erg was het!!!:( waarom? Omdat mijn vader anders was als de rest ( mijn vader is priester geweest voor hij mijn moeder leerde kennen) Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik getraumatiseerd ben sinds de basisschool, na schooltijd wachte ze me op en trekken met zijn alle aan mijn haren zodat als ik thuis kom ik maar liefs 5volle borstels eruit kon trekken met haren :(:( Met nieuwjaar werd er vuurwerk naar me gegooit, de leraren zette me steeds vooraan in de klas in de hoek neer omdat ze me niet wilde zien of horen, feestjes werd ik niet uitgenodigd zelfs op het belangrijkste moment van de basisschool: De afsluitsmusical ( daar krijgen alle groep 8 kinderen de hoofdrollen en ALS er rolen over zijn krijgt groep 7 die) mocht ik niet mee doen met de grote rollen en moest ik 1x opkomen om de vloer schoon te maken:( Bij het afscheidsfeest durfde ik niet te komen omdat ik zo verdrietig was dat ik maar 2 sec op de musicalvideo voor kwam:( ( sorry maar ik word er nog steeds emotioneel van:( ). EIndelijk mocht ik naar de middelbare, daar kwam ik heel verlegen binnen en daar ben ik uitgekomen tot wie ik nu ben, ik heb een top tijd gehad op de middelbare (bijna) iedereen vond me aardig, kletste met me, vroegen om ik savonds filmpje kwam kijken met de andere meiden, samen uitgaan, Eindelijk hoorde ik erbij en nee niet zomaar erbij ik hoorde bij de populaire groep!! Hoe dom dat nu ook klinkt ik was zooo blij dat ik er eindelijk bij hoorde! Ik heb daar ook 2 top vriendinnen aan over gehouden waar ik nog steeds veel contact mee heb!!!
    Toen ik ging bevallen van mijn zoontje was ik bij mijn ouders en toen heb ik de verloskundige opgebeld dat ze me nu naar het ziekenhuis moest brengen ergens anders( waar dan ook!) anders was ik zelf weg gelopen want in DAT dorp word die van mij NIET geboren!!!....Gelukkig ben ik bevallen waar ik wilde bevallen:), af en toe nog wel eens moeilijk om bij mijn moeder op bezoek te gaan, maar van de andere kant ben ik niet meer op mijn mondje gevallen en kunnen ze van mij allemaal kapot vallen en der moet me der 1 raar aankijken en dan kunnen ze een grote bek terug krijge....zo haha sorry voor het lange verhaal, maar ben blij dat ik dit even kon vertellen!:)

7. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Jeetje adorable, jij hebt wel echt een erge tijd gehad op de basisschool..

8. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik kan geen keuze maken, ik heb namelijk op beide een geweldige tijd gehad .. Het eerste jaar op de middelbare vond ik niet leuk maar goed dan is alles ook nieuw enzo maar de rest van de 3 jaar waren GEWELDIG !

Maar ja de basisschool was ook onwijs leuk dus ik kan geen keuze maken

9. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    @misa misa: ja idd, mjaa dat heb je zo bij die kleine dorpen, als je niet in het dorp geboren word plus je bent " anders" dan de rest krijg je iedereen tegen je, Ik vind alleen zo erg dat de leraren er niks aan deden maar gewoon mee deden, ik bedoel het zijn toch kinderen, je bent tog leraar om een beetje orde te houden op de school en pestpartijen te vermijden?! Hier bleef het overigens niet bij, mijn zusje werd ook vreselijk gepest ma gelukkig iets minder als mij en werd ook niet aangevallen met geweld, Mijn ouders zijn vanaf het begin al geteroriseerd door het dorp: vuurpijlen naar binnen gooien, bijna me moeder in elkaar geslagen met nieuwjaar, omdat ze opkwam voor mijn oudere zus omdat ze haar de grond in aan het stampen waren, belletje trekken, de huisdieren treiteren, als we in de speeltuin waren ( bij een spring kussen waar je je schoenen uit moest doen) pakte ze je schoenen en gooide ze het in de vuilbak, bij de kinderboerderij in de stront of plaste er zelfs in en gooide het vervolgens naar je hoofd, na het sporten of zwemmen met school pakte ze je kleren af en rende er vervolgens gauw mee naar buiten, zodat ik weer huilend en vol schaamte op de wc ging zitten en zo kan ik nog wel even door gaan. Ik ben blij dat ik er goed uit ben gekomen en er sterker van ben geworden, ik weet nu wel beter en zal er alles aan doen dat dit niet met mijn kinderen zal gebeuren ( pesten kun je niet verkomen, maar zooo ver laat ik het dus ECHT NIET gaan), mijn zusje overigens is nog steeds onzeker, maar word ook volwassen en probeert ook sterk in haar schoenen te staan.
    Zo'n vreselijke kindertijd wens ik zelfs mijn ergste vijand niet toe!.... Maarja het is nu verleden tijd en ik probeer er mee te dealen, soms denk je er nog wel aan terug als je kindjes op straat ziet spelen en er 1 buiten staat, omdat hij/zij * er niet bij hoort*, erg dat je er niks aan kunt doen, want als je er heen gaat krijgt het buitenbeentje alleen maar meer problemen dat weet ik zelf ook uit eigen ervaring...

Is er nog iemand die het zo erg heeft gehad of ben ik de enigste waar het ZO erg was?

10. mroos

mroos Niet meer actief

basisschool! Ik heb het daar zo goed gehad dat ik er het liefst in de buurt wil wonen zodat mijn kinderen daar straks ook naar school kunnen.

Middelbare school was niet leuk. Ik hoorde niet bij de populaire, maar ook niet bij de 'gewone', ik hoorde overal een beetje bij, maar daardoor ook net niet. Ik was ook errrg onzeker.

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Eerste helft van de basisschool vond ik echt super! (tot groep 5, daarna een of andere tuthola in de klas gekregen waarnee ik regelmatig gepest werd)..

Eerste jaar van middelbare school was ik bijna onzichtbaar (door het pesten op de basisschool).. maar later heb ik het zo naar mijn zin gehad daar! Het werd elk jaar leuker.

12. jamejozie85

jamejozie85 Niet meer actief

ik zeg basisschool ik was altijd wel een buitenbeentje geweest maar basisschool was echt 1 klas... middelbare school was echt clubjesvorming en ik hoorde echt nergens bij.... ben wel benieuwd hoe het met iedereen van de basisschool is... eens opzoeken op hyves..

Deel Deze Pagina