Hotel en tickets 'apart' boeken

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yeuu, 22 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Het scheelt soms flink met een pakketreis van hotel en tickets.
    Maar hier viel mijn mond even van open. Gister toevallig tickets en hotel geboekt voor oktober. Totaal 1850 euro voor 4 personen, twee grote koffers mee, één week. Toen ik vannacht niet kon slapen, ging ik de pakketreis opzoeken: 2670 euro, zonder koffers.

Dit is echt het grootste prijsverschil in jaren. Echt belachelijk.

2. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw

Oh wat een groot verschil! Ik zie steeds het omgekeerde... als ik kijk bij Tui dan ben ik bijna 1000 euro goedkoper uit (last minute) dan dat ik los zou boeken.

3. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Ja hoor precies hetzelfde gehad. De organisatie zit er natuurlijk niet tussen. Nadeel is wel dat als 1 onderdeel wegvalt je nergens terecht kunt. Bijvoorbeeld hotel volgeboekt, maar de tickets heb je al betaald. Of vlucht geannuleerd maar de accomodatie kan niet meer geannuleerd worden.

Ik heb het ook wel eens andersom gehad (pakket goedkoper door grotere inkoop voordelen dan losse reis).

4. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Pakketreis biedt wel echt meer zekerheid en recht op restitutie/omboeking als er iets geannuleerd wordt en/of failliet gaat.
    En meestal is de aanbieder van een pakketreis aangesloten bij garantiefonds en geschillencommissie.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Dit is echt per reis/datum/wensenlijstje anders..

Hier bijv new york vorig jaar toch echt goedkoper via pakketreis, terwijl dat met andere vertrek datum niet was.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij boeken meestal alles los. Toevallig net vliegtickets voor Thailand geboekt en we moeten eerst nog uitzoeken waar we allemaal naar toe willen voordat we überhaupt hotels kunnen gaan uitzoeken.

Wel heb ik een hele goede doorlopende reisverzekering met ook een annuleringsverzekering en rechtsbijstand in het geval van bijvoorbeeld een onderling geschil met de verhuurder, erin. Sommige reisverzekeringen vergoeden namelijk alleen medische kosten.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Het verschilt per vakantie, maar je moet er ook rekening mee houden bij losse reizen dat lang niet alle reisverzekeringen dat vergoeden (daarom gaan wij overstappen). Ook zitten er vaak nog andere dingen bij in, zoals transfers.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Het ligt er heel erg aan wat je boekt.
    Boek je een vakantie naar mallorca of kreta dan merk ik vaak dat een pakketreis goedkoper is.
    Boek je echt een verre reis naar bijvoorbeeld Thailand dan is vaak los boeken goedkoper.

Afgelopen jaren heb ik onze reizen los geboekt, scheelde nog al!

Deel Deze Pagina