Hoeveel zakgeld mee naar Disneyland?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Espoir, 14 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.668
    768
    113
    En dan heb ik niet over cadeautjes en hebbedingetjes kopen. Maar puur over eten/drinken in het park.

voor een gezin met 2 volwassenen en 2 kids. Ontbijt, lunch, diner, koffie tussen door, wat te snacken, etc…

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Je hebt take-away/fastfood achtige restaurants, buffetrestaurants en a la carte restaurants. 3 jaar geleden waren we voor lunch bij die take away zo'n 50 euro voor 4p kwijt. Wij hadden half-pension, maar een dinervoucher was zo'n ruim 100 euro waard (met 1 drankje pp). Ontbijt geen idee. Tussendoortjes: wij kochten 1 keer drinken of zo (flesjes water kun je overal gratis vullen) en 1 snack zo'n 8 euro pp denk ik? Wij hadden zelf ook sultana en liga mee, zodat we ook weer niet alles hoefden te kopen.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ligt er wel een beetje aan of je het uitgebreid doet, maar wat ik zo op diverse sites lees ben je zo’n 100pp kwijt voor de hele dag eten als je alles daar koopt. Misschien de kids iets minder dus dan zo ik zeggen zo’n 300 euro? Per dag dan hè.weet niet hoelang je gaat?

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Wij deden het overdag anders, eten en drinken mee (koffie uiteraard niet ;)) en we stonden regelmatig drie kwartier tot een uur in de rij voor een attractie, dan aten en dronken we in de rij wat. Breekt mooi de wachttijd en zo hoefden we niet apart tijd in te ruimen voor de lunch :)

owly vindt dit leuk.
  5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ligt er aan hoe lang je gaat?
    Wij gaan dit jaar 4 dagen, 3 nachten en reken op +/- €1500 wel incl souveniers.

Wij nemen wel zelf wat eten/drinken mee vanuit thuis voor in de hotelkamer, zodat we ‘s avonds wel wat te snaaien hebben en evt ‘s morgens een broodje kunnen pakken en iets van Liga o.i.d voor tussendoor in het park.

Ik hoef echt niet uitgebreid uit eten bij Disney, dus waarschijnlijk 2 dagen fastfood en 1 dag ergens uit eten en tussendoor wat eten/drinken op het park.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Als je alles in disney wilt doen, denk ik idd 100 euro pp. Kijk dan even of je met een upgrade in je boeking naar half- of volpension niet beter uit bent. Dan zijn iig de kosten voor ontbijtbuffet in je hotel niet zo hoog.

Verder zou ik zelf snacks en drinken meenemen voor tussendoor. Een keer een beker popcorn voor 6,50 of een ijsje voor 4 is leuk, maar meerdere keren per dag wordt een dure aangelegenheid vind ik.

Als je bij een buffet of een resto met tafelbediening wilt eten, moet je vooraf reserveren. Dat kan heel makkelijk via de disneyland app en daar kan je ook de menukaarten en prijzen zien.

NiekeKris vindt dit leuk.
  7. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Ik weet niet waar je slaapt maar ik zou je adviseren langs de bakker te gaan voor je ontbijt/lunch. Lekker koffiebroodjes halen enzo, wat stokbrood. Het eten in het park is duur en vies. Avondeten bij de Mac off Vaipiano's is nog ok. De popcorn is wel heel lekker in mainstreet.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Al het eten in disney? Dan zeker 100 euro per persoon want het is daar echt flink aan de prijs.
    Wij doen altijd alleen avondeten in disney. Neem van thuis drinken en tussendoortjes mee.
    Bij grote supermarkt halen we nog lekkers en stokbrood en croissants enz voor ontbijt en lunch. Vaak een doos met croissants en chocoladebroodjes.
    In disney sta vaak en lang in de wachtrij en daar eten en drinken we vaak wat.

9. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Disney is echt duur. Belachelijk. Dus tel maar op een behoorlijk bedrag.

10. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik had allerlei houdbare dingen meegenomen, zoals snoep/koek/fruit/crackers en rijstwafels enz, fles ranja en pakjes drinken. Dus alle tussendoortjes hadden we gewoon bij ons. Daar alleen middageten (iets simpels, zoals een hotdog oid) en avondeten en een ijsje ofzo tusse door. Waren we ongeveer 150 eu per dag voor kwijt (2 volwassenen en 2 kinderen)

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Die simpele hotdog kost intussen ook 10 euro per stuk :| belachelijk eigenlijk..
    En wij doen precies hetzelfde.. veeeeel eigen snacks :)

Magnolia29 vindt dit leuk.
  12. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Klopt, het is echt vreselijk :o: €20 voor 2 emmers met popcorn :cry: Gaat toch nergens over...

Sophy vindt dit leuk.
  13. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Precies dit! Veel van thuis mee, en in de ochtend op weg naar het park tussenstop bij Lidl voor ontbijt en lunch. Dan in het park evt nog een keer koffie, ijsje o.i.d, en avondeten in het park of de village (recent bij Five Guys - lekker maar al rond de €60 voor 4p)

Magnolia29 vindt dit leuk.
  14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wat eerder al aangegeven is;
    Snacks en drinken zelf mee nemen.

Ik vind wat betalen voor iets lekkers echt niet erg,maar in Disney zijn sommige bedragen echt bizar en niet naar hun waarde. Opweg bij de bakker stoppen scheelde hoop geld en dat voor een veel lekkerder lunch.

Ik nam vaak een pringles bus mee, wat oreo's,zak snoep die we thuis geschept hadden. En bak druiven oid.

Veel plezier alvast!

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Het is al gezegd, probeer zelf ook dingen mee te nemen Earl sandwich is trouwens wel betaalbare en lekker. Want het eten zelf is niet zo denderend daar.

Wij nemen eigenlijk nooit eten mee net een dagje uit maar daar wel, omdat het gewoon niet lekker is.smacks neem ik wel altijd zelf mee,bifi, zoute stokjes, koekjes, snoepjes.

16. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.668
    768
    113
    Bedankt voor de reacties! We hebben geboekt en hebben er heel veel zin in!

owly en Lafayette vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina