Sorry dames,maar ik zit echt met een luxe probleem. Ik ben een alleenstaande moeder van 26 en een zoontje die nu 17 maanden oud is. Helaas woon ik nog bij mijn ouders omdat ik er 2 weken voor de geboorte van mijn zoontje alleen voor kwam te staan,en ik hier nog op de wachtlijst sta voor een woning. Goed,ik ben flink aan het sparen voor onze eigen woning straks. Nu ben ik in de positie om lekker op vakantie te gaan,gezien mijn zoontje dit jaar nog niet het hele bedrag kost voor een vliegvakantie. Maar,een vliegvakantie klinkt best eng alleen. Alleen vliegen met een kindje zonder zitvlees.Naar een land waarvan alles onbekend is. Hoe gaan we dat doen? Is dat uberhaupt te doen alleen? Voor mijn zoontje maakt het niet uit,dat realiseer ik me al te goed. Die zou Nederland ook best vinden.Maar ik zit zelf liever in de zon,dan in een huisje opgesloten als het regent.. Dan heb ik nog een optie,een vakantiepark boeken in Nederland,ook leuk voor kind en mama,maar je hebt geen zekerheid voor goed weer.Ook is het best prijzig,en ga ik voor dat geld liever naar het buitenland.. Maar dan zit ik weer met die twijfels.. Alleen reizen,koffer,buggy en kind mee.. dan het vliegen.. Gaat dat lukken in mijn eentje? Wat zouden jullie doen in mijn (luxe) positie?
Ik ben ook alleenstaand en vorig jaar met mijn zoontje en vriendin en haar zoontje op vakantie geweest. Vond de vliegreis wel pittig, mijn zoontje was toen anderhalf. Het was toen moeilijk voor hem om stil te zitten en hem te vermaken. Maar achteraf gezien was het best te doen en zeker de moeite waard! Hou er wel rekening mee dat wanneer je alleenstaand bent het niet echt een vakantie is. Daar heb ik me achteraf gezien best op verkeken. Kids zijn in een ander land toch wel uit hun ritme. Ik heb niet echt lekker op het strand kunnen zitten want die van mij kan geen minuut stil zitten dus moest ik constant achter hem aan. Maar desondanks dat was het zeker een geslaagde vakantie. Ik trouwens zeker wel een buggy mee nemen, die heb ik absoluut nodig gehad!
ik zou het wel doen!! Snap dat de vliegreis spannend is maar als je bijvoorbeeld max 3 uur vliegt, moet dit goedkomen toch? Daar heerlijk genieten van de zon en het strand. Ik zou ook niet in nl blijven, straks ben je duizenden euro's verder en wordt je weggespoeld...
Doen, ik vlieg bijna altijd alleen met mijn zoontje, al vanaf dat hij 3 maand is. Zou er alleen voor kiezen om niet verder dan 4 uur vliegen te gaan. En echt rekening houden dat in een ander land je kindje ook een ander ritme heeft
Bedankt voor de tips! Dat het geen rustvakantie voor mezelf zou worden ben ik me van bewust,en is ook helemaal niet erg. Heel mijn leven staat in het teken van mijn zoontje,dus ik volg zijn ritme en alles mee. Ik pas me wel aan aan hem! Toch vraag ik me af of het voor hem ook leuk is. Warm land natuurlijk,ander eten. Zwembad,strand,speeltuin.. daar zou hij wel van genieten.. en ik weer van hem.. maargoed.. Die eeuwige twijfel he?!
Verschillende vliegvakanties achter de rug (met man weliswaar) maar de praktische sjouw-dingen komen wel goed! Dat ben je vast al een beetje gewend. Ik zou op 2 dingen letten waar kinderen gevoelig voor zijn: tijdsverschil (in ons geval ellendige nachten) en te warm (zeg 32+ graden en geen aico). Lekker gaan! En in t ergste geval weet je dat je t niet nog een keer op die manier moet doen. Beter spijt van iets dat je wel hebt gedaan, dan van iets dat je niet hebt gedaan!
Lekker gaan, nu het nog goedkoop kan. Ilana vliegt ook al met mij mee sinds ze 3 maanden is en dat gaat pima. Inderdaad beter geen vlucht van langer dan 3 uur en teken/stickerboekje mee voor onderweg. En kinderen vermaken zich wel met vanalles op de vakantie hoor. Wel oppassen voor hete zonvakanties.
Het vliegen lijkt me geen probleem, vaak genoeg gedaan en ga me er deze zomee met 2 kinderen aan wagen. Eten hangt een beetje van je bestemming af, maar in het ergste geval kun je volgensmij overal wel aan brood komen en neem aan dat hij dat gewoon eet. Zou gewoon lekker gaan.