Waterpokken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Leesteken, 26 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    We hebben waterpokken in huis. En waar de oudste er makkelijk doorheen ging is het voor de jongste niet te doen. Hij zit er zo verschrikkelijk onder. Zijn huid is nog amper zichtbaar.

Het gaat hier nogal tong geloof ik want overal is de de leenarts verkoelende lotion uitverkocht. Wat kan ik nog meer doen tegen de jeuk? Zinkzalf, talkpoeder, havermoutbadje lijken niets te doen.

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh wat vervelend zeg. Mijn jongste heeft waterpokken ook nog niet gehad... Voor de oudste had ik toen Kidsclin

3. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Kidsclin idd :thumup: beterschap voor je jongste!

4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Hier zit jongste er ook onder, het is echt vreselijk. We zijn al vanaf 3u wakker omdat hij zo'n last heeft van de jeuk :(

Hier helpt KidsClin inderdaad. Bewaar het in de koelkast, dan geeft het extra verkoeling. Sterkte en hoop dat hij snel wat opknapt!

5. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Hier had eerst een nichtje het en geloof een groot deel van de kleuterklassen, toen begon m'n oudste.

Hij sliep echt mega veel niet in z'n hum. Wallen onder z'n ogen en dikke hals klieren.
    Hij wilde absoluut niet ingesmeerd worden. Eerste dag is het gelukt met dat schuim van de Etos dacht idd kids clin en daarna 5 dagen gewoon niet gedoucht en weinig kleren aan, was ook in de vakantie. Na 5 dagen douchen en toen in mogen poederen met menthol poeder.

De jongste had 2 avonden koorts en daarna zat dus echt helemaal vol van boven tot onder. Werd ook panisch als ik hem wilde insmeren dus niet gedaan ook 5 dagen niet gedoucht en alleen 2x in z'n luier gebied ff gepoederd met menthol en snel die luier dicht dat hij het niet zag.

Dus eigenlijk was het met drooghouden goed te doen!

Sterkte!

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vervelend zeg!

Hier wel echt mazzel toen de jongste het had als ik het zo mag lezen. Maar relatief weinig pokken en ook praktisch geen jeuk.
    Was er wel heel snel bij met een havermoutbadje moet ik zeggen. Wie weet dat dat m toch was.

Aloë vera zalf is een natuurproduct en werkt ook verkoelend. Misschien dat je dat nog kunt proberen. Kun je zelfs bij de Action kopen.

Of FNA koelzalf bij de apotheek.

7. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of havermout of zemelen hetzelfde zijn, maar bij mijn jongste hielp een zemelembadje en kidsclin heel goed.

Eerste nacht was overigens ook drama.

Beterschap!

8. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.013
    1.558
    113
    Vrouw
    Ik liet zoon na zo’n badje ‘aan de lucht drogen’ :roflmao: dat leek goed te helpen hier.

Succes!

Deel Deze Pagina