Ik krijg waarschijnlijk de mogelijkheid om een hbo opleiding via het werk te gaan doen. Nu heb ik 2 kleine kinderen en werk 24 uur. En natuurlijk is de opleiding die mij leuk lijkt niet alleen 4 jaar maar ook op de donderdag. 1 van de 2 dagen dat ik normaal vrij ben. Wat is jullie ervaring hiermee? en hoe is het bevallen, wat waren voor jullie de struikelblokken? Mijn partner zal niet vrij kunnen nemen van het werk om op de kids te passen. De jongste zou dan naar het kdv moeten voor een dag extra en de oudste zou dan naar de bso moeten op die dag. Ik twijfel heel erg of ik dit nu moet gaan doen of dat ik toch nog even moet wachten. Bijvoorbeeld tot de jongste ook naar school gaat. Help
Een opleiding doen via je werk? DOEN! Mijn man doet dit nu ook, en ook al is het druk, het is een aanbod om in deze tijd niet af te slaan! Ik zou willen dat ik weer wat kon bijleren via mijn baas... Bij ons gaat manlief 1 dag naar school, dan komt onze gastouder (wij hebben geen kdv vanwege onregelmatige diensten van ml) een dag extra. Ik zorg wat meer voor het huishouden en onze dochter N op de drukke dagen. Op werkdagen werkt hij het meest aan zijn studie, zodat de druk niet thuis nog hoger wordt. Als de jongste naar school gaat, is over 2 jaar (als ik je banner goed lees) Heb je over 2 jaar dit aanbod ook nog? Als je nu begint zit je dan al op de helft. Het drukste is het eind van je opleiding, dus die druk wordt al verlicht omdat de kids op school zitten. Het is wat geregel en zal niet altijd makkelijk zijn, maar het is altijd te doen en ik zou het ook altijd doen! Hoop dat mijn verhaal niet te warrig is... Succes met je keuze!
Ik heb het 1 jaar gedaan, maar ben er na mijn propedeuse mee gestopt. Ik vond het teveel tijd kosten, het was niet moeilijk, maar er gaat wel heel veel tijd inzitten en dat ging ten koste van mijn kinderen en dat vond ik niet eerlijk. Ik ga denk ik weer beginnen als de jongste naar school gaat.
Ik zou het doen. Een extra dag BSO en/of KDV is niet erg voor je kinderen, en jij vergroot er je kansen op de arbeidsmarkt mee en ontwikkelt jezelf. Ik zou wel heel goede afspraken maken met mijn partner over verdeling van huishoudelijk werk etc. Mijn zus, mijn nicht en mijn moeder hebben allemaal een meerjarige opleiding gedaan terwijl ze 'in de kleine kinderen' zaten, en dat betekent vaak 's avonds huiswerk maken en zo. Dus je partner zal aan de bak moeten v.w.b. de afwas, de kinderen in bad en bed doen, boodschappen etc. Anders knap je gillend af. Mijn zus vond het het eerste jaar het zwaarst en toen had iedereen het ritme te pakken en is ze er in zo doorheen gerold. Mijn nicht heeft daarna zelfs nog een Master gedaan, zo goed beviel het
Lastige keuze. Ik denk dat het ook belangrijk is om te weten of dit aanbod ook nog staat op het moment dat je jongste naar school gaat, want dan lijkt dat moment me het meest geschikt. Wel geweldig dat je dit aanbod krijgt trouwens, in deze tijd is dat zeker mooi meegenomen. Het is uiteraard wel heel lastig zo om het te combineren. De opleiding zal sowieso nog meer tijd kosten dan die contactdagen in die vier jaar, ook in de avond zul je regelmatig moeten studeren. Met kinderen is dat een hele klus, maar als je denkt dat het gaat lukken en dat de opleiding een winst kan zijn voor je toekomstsituatie, dan zou ik er voor gaan. Het meeste ideale moment zou dan wellicht wél het moment zijn dat je jongste kind naar school gaat...maar ik weet niet in hoeverre je baas hier soepel in is.
Lastige keuze... Voor jouw ontwikkeling super hoor, maar het zal ook erg druk worden. Het is niet alleen die ene dag naar school die erbij komt, ook nog eens de extra tijd voor het leren en (neem ik aan) huiswerk maken. Je jongste zou dan 4 dagen naar KDV gaan? Behalve dat ze dan een extra dag weg zijn, kost het financieel ook meer. Kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk... Persoonlijk vind ik 3 dagen opvang wel het maximum, tenzij je echt niet anders kan. Besef dat, met name voor jou, de druk de komende 4 jaar hoog is. Maar ook voor je man zal het meer belastend worden. Jullie zullen samen moeten bekijken of jullie dit nu aan kunnen. S6 met het nemen vd juiste beslissing. Wel een super aanbod van je werkgever!
Ik volg zelf een hbo opleiding en vind dit wel te doen. Het verschil is dat ik 1 kind heb en niet werk. Wel ben ik overdag bijna altijd bezig met mijn dochter en wanneer ze slaapt doe ik waarin huis. Het studeren komt dus neer op de avonden ( ga er twee naar school) en de weekenden. Het lukt bij mij omdat ik heel makkelijk leer. Een tentamen leer ik kort van tevoren en het kost mij minder tijd dan anderen in mijn klas. Het ligt dus ook een beetje aan hoe snel je leert. Verder heb ik een partner die heel graag alle taken in de weekenden en avonden overneemt. Hij speelt graag met zijn dochter en ruimt ondertussen het huis op. Zelf doe ik dan boodschappen, ga bewust alleen zodat ik zo veel mogelijk haal voor doordeweeks en snel terug ben. Maar eerlijk gezegd studeer ik echt niet alle avonden en sowieso niet het hele weekend. Volg de lessen goed, hou het bij en zorg dat je effectief werkt. Dan zou het moeten lukken.