Wij zijn afgelopen jaar naar een camping in Zuid-Frankrijk geweest. Het kamperen (ok, het was een stacaravan..) beviel ons heel goed, de camping was leuk voor de kids en dat vind ik het belangrijkste, maar de reis absoluut niet. Nu zitten we er over na te denken om te vliegen en dan op een camping te verblijven, wel weer in een stacaravan, heeft iemand dat wel eens gedaan? We zitten dan te denken aan Spanje of Kroatie. Vliegen en dan in een hotel verblijven kan natuurlijk ook, maar lijkt me lang zo relaxed niet als je eigen plekje hebben.
Je kunt lang niet zoveel meenemen als anders.... Als je geen auto huurt ben je minder Mo iel? Flexibel?
Kamperen zou ik niet snel zonder auto doen. Hoe moet je dan je boodschappen doen en uitstapjes maken? Een hotel is veel meer op gasten zonder eigen vervoer gericht dan een camping.
Ja, wij hebben het al meerdere malen gedaan! Naar Spanje, Kroatië en Italië. Binnen een 1-2 uur waren we op het vliegveld van een warm land waar we vervolgens een auto gehuurd hadden, zodat we toch op stap konden. Als je vragen hebt pb me maar!
Geen ervaring mee, maar natuurlijk kan dit. Zou wel rekening houden dat de camping dan aan/in de buurt van een boulevard of dorpje is. Meer voor het wandelingetje en de gezelligheid. Je kunt meestal ook fietsen huren. Boodschappen kun je halen op de camping, taxi's en bussen zijn er ook over. Dus ik zie niet echt een verschil met een hotel of appartement. Een paar jaar geleden zaten wij op een (superleuke!) camping in Frejus zuid frankrijk, maar daar hadden we echt een auto nodig om ergens te komen. Het verkeer rond de camping was te gevaarlijk om te wandelen of te fietsen. En een auto huren kan natuurlijk ook nog!
Misschien een aanrader voor je in Spanje is Cambrills park of Sanguli .. Beide ongeveer een kwartiertje vanaf het vliegveld Reus. En alles zit er in de buurt, je hebt geen auto nodig!
Kan je niet kijken of je ergens met een autoslaaptrein kan komen? Dan kan je eigen auto dus mee, wel handig denk ik aangezien je 3 kinderen hebt (auto huren kost dan denk ik veel geld?). Zou in ieder geval een auto willen hebben op de camping.
Bedankt voor de reacties. Een auto huren is sowieso wel een optie (is goedkoper dan de slaaptrein geloof ik, heb ik vorig jaar naar gekeken). Ik ga eens kijken naar camrils park en sanguli.
Oei, Sanguli vond ik erg leuk, maar ook erg duur. 210-250 euro per nacht vind ik wat te ver gaan moet ik zeggen. Jammer, ziet er erg mooi uit. Ik kijk nog even verder.