leven aanpassen op mogelijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babs81, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Zink tabletten slikken is voor de man trouwens goed voor het zaad. Dat wordt ook heel vaak aangeraden als er onderzoeken zijn geweest en het zaad blijkt van slechte kwaliteit te zijn. Zink kan heel veel doen, de kwaliteit kan behoorlijk wat vooruit gaan.

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Nou ja...1 op de 6 stellen wordt niet vanzelf zwanger, dus zo raar is het niet om je leven een beetje aan te passen. Ik vind dat hier ook wel overdreven wordt inderdaad, maar goed, je kunt maar beter te veel doen dan te weinig denk ik dan.

En jij bent nog maar 2 rondes bezig zie ik, maar als je langer bezig bent, dan zakt de moed je op gegeven moment ook wel een keer in de schoenen en ga je je afvragen of er iets mis is.

3. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ja dat extrme is ook meer als je kansen klein zijn of als je een vruchtbaarheidsbehandeling ondergaat ofzo..
    Ik dronk ook gewoon koffie, alleen nu ik zwanger ben wat minder..
    Alcohol nam ik sowieso al niet en we roken niet dus aanpassen hebben we niet echt gedaan..

4. babs81

babs81 Niet meer actief

misschien dat je hem duidelijk kan maken dat 1 maand stoppen met alles en dan er voor te gaan hoop ellende kan voorkomen

en dat mocht je nu zwanger raken en bijv kindje ernstige afwijking krijgt
    dat hij daar niet mee zou kunnen leven! en nog hoop geld kost ook!
    dus voor hem een maand.... en voor jou een jaar! ;)

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wij doen juist niet meer zo gestresst omdat we met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig zijn. (IUI) Ik wil ook nog leven. Dus ja ik drink af en toe een wijntje op een feestje en soms wel meer ook. En mannetje ook. Wij zijn gezelschapsdrinkers dus drinken alleen op een verjaardag o.i.d er een paar, thuis eigenlijk nooit. We zijn wel allebei een jaar geleden gestopt met roken. Roken nu allebei heel af en toe een sigaretje bij de borrel (op verjaardag dus). Ik probeer wel in de wachtweken niet te roken of drinken.

Mannetje slikt vitaminepillen en foliumzuur en Zink. Ik slik Foliumzuur. We eten gezond, maar ook weleens lekker een patatje. En ik ben iets te zwaar, mijn BMI is iets te hoog. Daar ga ik dit jaar wel wat aan doen, ik wil een kilo of vijf eraf hebben.

Verder leef ik gewoon, we zijn al 2 jaar bezig en het kan nog wel 2 jaar duren, wie zal het zeggen?

Liefs Zora

6. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Mijn ogen gingen ook wel even verder open staan op het moment dat ik al jullie verhalen aan het lezen was. Ik moet zeggen dat ik me wel in jullie kan inleven hoor, vooral als je al lang bezig bent en weet dat het zaad niet echt optimaal is. Wij zijn nog niet zo heel erg lang bezig, maar ik denk ook niet dat ik bij mijn vriend hoef aan te komen dat hij moet stoppen met koffie en bier drinken, tenminste nu nog niet. Hem aan de vitaminepillen helpen gaat mij ook niet echt lukken denk ik. Wel wil ik even vertellen dat wij allebei wel gestopt zijn met roken. Verder leven we gewoon door en mocht het ons binnenkort ook niet gegund zijn dan zal ik er ook zeker met mijn mannetje over praten.

groetjes lexy

7. babs81

babs81 Niet meer actief

wij staat er samen achter he? :p
    gisteren na het eten zei ik... KOFFIE? en hij zegt meteen nee doe maar niet! straks lukt hyet niet

het ligt er ook aan hoever je bent.. na 10/11 rondes ben je het goed beu! en buiten dat is mijn man-lief begin 40! dus... is er ook iets meer haast mee dan iemand van 30!
    hij wil geen papa worden die straks 50 is met peutertje

8. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik ben gestopt met roken en verder let ik op matig alcohol gebruik en geen medicijnen. Maar wij zijn nog niet zo lang bezig.. Succes allemaal!

9. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Vind ik altijd een beetje raar als mensen zeggen: daar hoef ik bij mijn man niet mee aan te komen..

Je wil toch samen een kind of ben ik nou gek?

10. babs81

babs81 Niet meer actief

nee hoor jij bent niet gek!
    Mijn vriend hoef ik het 1x te zeggen! en hij doet het voor de zekerheid niet! baad het niet schaat het niet!

maar goed dat maakt mij ook degene die veel van hem houd!mmijn geluk is zijn geluk! en als ie iets kan doen.. doet hij het graag
    terwijl de mijne rookte aardig wat dronk.. wijntje voor eten.. en nog par borreltjes savonds!
    veel koffie drinkt in vergaderingen! hij doet het niet!
    hij wil net zo grag als mij dat is wel duidelijk

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik drink max 3 koppen koffie per dag
    Rook niet
    Slik puur mama van vsm
    Ik drink geen alcohol
    eet gezond veel groente fruit en weing vlees eet af en toe vis.
    draag een rookkwarts

Kan me voorstellen dat er ook nog andere kruiden zijn of tabletten die de vruchtbaarheid verhogen , heeft iemand ervaring?
    Ps alleen voor mij, mijn echtgenoot is geheel onvruchtbaar .

12. babs81

babs81 Niet meer actief

mijn marrokaanse buurvrouw had een kruiden middeltje wat goed schijnt te helpen! heb alleen geen contact meer met haar! wil ook graag dingen hebben wat verhoogd.. zowel voor mij en mijn man-lief

13. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

7 nov 2008
    857
    0
    0
    Mijn man wil echter nog liever ff wachten met kids, maar ik kan niet meer wachten! We vrijen nu vanaf mei zonder voorbehoedsmiddelen, maar het mag nog niet lukken. Mijn man rookt en drinkt ook elke dag wel 3 biertjes. Omdat hij het liefst nog ff wacht met kids, wil hij zich dus ook absoluut niet aanpassen! En als ik nu lees dat roken en drank echt zo slecht is, hou ik mijn hart vast..... :cry:
    Als ik hem hierom vraag of hij wil minderen zegt hij : Zelfs de grootste drugsverslaafden, alcoholisten en van dat slag mensen kunnen ook kinderen maken, dus waarom zou ik me dan aanpassen? Zo nuchter issie dus... Hij is er nog niet aan toe, eng, verantwoordelijkheid... maar als hij het echt niet wilde zou hij toch ook niet meegaan met mijn wens?
    Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken als hij zo slecht leeft.... :evil:
    Dus zal de kans klein zijn dat het ons gaat lukken denken jullie?

14. babs81

babs81 Niet meer actief

savonds nog vitamine drankje?€? van die tbletten? en smorgen klussen als hij nuchter is? :evil: :)

15. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

7 nov 2008
    857
    0
    0
    Ja, hahaha.... Das ook nog een optie... 's Avond wat vitaminepillen tussen de borrelnootjes drukken, hahaha!

16. babs81

babs81 Niet meer actief

ja heb zo nu en dan nog wel eens iets goeds te melden :)

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik denk dat het helemaal niet zo gek is dat mannen in het begin zich nog niet 'aanpassen'. Uitzonderingen daargelaten, mannen denken gewoon vaak echt dat het allemaal 'wel goed komt' Als je wat langer bezig bent komen de meeste wel tot bezinning denk ik. Dan komen ze er wel achter dat het niet allemaal zomaar vanzelf komt. Die van mij al na de 1e ronde (gelukkig) maar sommige doen er wat langer over. Maar ik hoef hem nu ook nog echt niet te zeggen dat hij geen koffie meer mag hoor haha.

Bij ons is de kans ook een stuk minder omdat het bij mij niet goed zit en daarom ben ik ook gestopt met roken, hij rookte niet. We drinken wel nog af en toe biertje of wijntje op een verjaardag ofzo. Ik slik foliumzuur, we eten gezond en bewegen genoeg maar dat hebben we altijd gedaan. Ik denk ook dat je 'gewoon' moet leven anders worden de teleurstellingen e.d alleen maar groter.

18. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje.. wat een verhalen allemaal. Lijkt me echt moeilijk als je je hele levensstijl ineens moet aanpassen.

Ik ben erg gezegend met mijn gezonde man. Hij rookt niet, sport drie keer per week, eet heel gezond, drinkt geen koffie.. Het enige wat hij doet is af en toe als hij met vrienden of collega's wat gaat drinken een biertje nemen. Zelf rook ik ook niet, drink heel weinig, drink ook geen koffie, sport twee keerper week en probeer gezond te eten. Ik hou echt helemaal niet van groente en fruit dus dat is wel lastig, maar ik probeerde ook voordat ik zwanger wilde worden er wel op te letten, dus wat dat betreft is er niets veranderd.

De enige verandering bij ons is dat we op zoek zijn naar een groter appartement haha, en dat is nou niet echt vervelend ;)

19. babs81

babs81 Niet meer actief

hihi oh ja wij zijn ook bezig met een GROTERE huis... wij hebben geen kamer meer over voor een baby kamer... 2 meiden slapen samen mijn 2 jongens samen.. en onze... maar goed een baby heeft eerste 2jaar geen eigen kamertje nodig! gaat toch niet naar boven om te spelen op eigen kmer.... wel beneden natuurlijk ;)

20. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Een tip: mijn vriend droeg altijd zijn mobiel in z'n broekzak (lees: naast de zaadfabriek) en daar is hij wel mee opgehouden. Zo'n ding geeft erg veel straling af, zeker binnenshuis en in de auto. Dat was bij mij gewoon een gevoel...

Verder deden we beiden wat rustiger aan met de alcohol, stoppen met roken heb ik niet steeds volgehouden. In het begin denk je nog dat het allemaal niet zoveel uitmaakt maar naarmate de maanden vorderen ga je steeds meer laten. Uiteindelijk na 14 rondes raak (toen rookte ik nog...), toen we net intake fertiliteitsarts hadden gehad. Het klopt helaas wel dat je er beter minder mee bezig kunt zijn maar uit ervaring weet ik ook dat dat natuurlijk onmogelijk is.

Voor degenen die stoppen met koffie: hartstikke goed, bereid je er wel op voor dat je eerst een week of twee KNALLENDE koppijn krijgt. Voor mij was het zo erg dat ik nu ik zwanger ben toch weer twee kopje per dag doe....

Succes meiden, hoop dat het lukt!

Deel Deze Pagina