leven aanpassen op mogelijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babs81, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs81

babs81 Niet meer actief

wat een geweldige rectie hierop zeg! :D :D hier kunnen we allemaal wel wat mee.....
    koffie drink ik smorgens.. 1 bak ipv 5/6
    ik moet gewoon koffie drinken zodat ik naar het toilet kan! ;)

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik ben inderdaad nog maar kort bezig, en ik kan me voorstellen dat je alle kansen aan wilt grijpen. Toch ben ik niet van plan om zo extreem te gaan doen. Ik vind het gewoon erg overdreven. Ik let ook op mijn gezondheid, dat deed ik al en mijn man ook, maar niet om sneller zwanger te raken. Dat je stopt met roken kan ik me goed voorstellen, het is algemeen bekend dat het niet zo goed voor je is en ook niet voor je vruchtbaarheid. Maar dat vind ik iets anders dan af en toe een biertje en dagelijks een kopje koffie. Als dat al niet meer mag... dan snap ik niet dat er vroeger zoveel kindjes geboren werden toen ze dit allemaal nog niet wisten.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Amen, ben het met je eens hoor Saskia!
    Tuurlijk kun je de vruchtbaarheid en het leven van een a.s. zwangerschap bevordelijken, maar door de zeggen: Geen koffie, man niet te strakke boxers, geen vette dingen, geen redbull, geen biertje meer zo nu en dan!
    Dan ga je naar mijn idee steeds meer leven naar een zwangerschap die nog niet plaats vind!
    Tuurlijk als je lang bezig bent, dat je dan dingen uit wilt proberen, maar zou dat met mate doen!
    Ik ga niet mn hele levenspatroon veranderen, om een zwangerschap te bevordelijken! Als het wondertje komt, dan komt het!
    Drink sowieso nooit, alleen op een verjaardag of andere gelegenheden o.a. oud en nieuw, maar dat zijn toch dingen die ik mezelf niet ga ontnemen, tenzij ik zwanger ben! Tot die tijd wel lekker blijven genieten van je eigen leventje!

4. babs81

babs81 Niet meer actief

daar heb je gelijk aan
    bijna 10 jaar geleden beviel ik van mijn zoon en kreeg kraamvisite
    en die zeiden nog... raaar he? dat toen wij ons eerste kind kregen, je gewoon rookte in kraambed.. en visite ook :confused: :confused:

ja nu zijn meer onderzoeken, maar je heb enigsinds wel gelijk!
    maar ja baad het niet schaat het niet ;)

5. babs81

babs81 Niet meer actief

hier ook? komen mekaar vandaag wel tegen he? :) :)

6. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Jouw mening is precies mijn mening, you go girl ! ben het er compleet mee eens ;)

7. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Hi hi wel leuk hoe de meningen veranderen met de tijd dat je bezig bent....
    Ik dacht ook altijd we zien wel als het zover is, en ik zal nooit de medische molen in.... zaten we 14 maanden later toch mooi bij de fertiliteitsarts!
    Zoals ik al zei, ik hoop dat het iedereen snel lukt zwanger te worden en lekker ontspannen af te wachten tot het zover is! En wie weet helpt lekker gewoon je oude leventje doorzetten daar ook wel bij... het kan tenslotte jaren duren!

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ja, we delen wel vaak de zelfde meningen en hebben zo ongeveer de zelfde mannen en levensstijl haha!
    Misschien zijn we ook nog tegelijk zwanger later

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Pff, gelukkig! ;)
    Gelukkig deeld iedereen hun eigen mening hier!

10. babs81

babs81 Niet meer actief

hih dan zal dat deze maand wel worden hoor! ;) dus zou kunnen.. en tegelijk bevallen :) :) beval altijd paar weken te vroeg :evil: :p

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Deze maand? Nou zal geweldig zijn!
    Moet nog 5 dagen tot NOD, dus hopen op een posi test! ;)
    Jij zit net aan 't begin van een nieuwe cyclus zie ik!

12. babs81

babs81 Niet meer actief

maar mijn cyclus is paar dagen korter! ik moet 26ste weer ongie worden.. en zoals je onder mijn banner kan lezen ;)
    en jij kan morgen testen dan ;) een dikke positieve :)

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Zou mooi zijn!
    Rose had het boek ook voor me open geslagen! En ik moest het voorbeeld volgen!

Tja, voorbeeld van wat? Volgende ronde of zwanger zijn :)
    Ach, wacht nog nestjes vijf dagen af! Vorige rondes heb ik voor mn NOD getest en dat wil ik niet meer! Heb ook totaal geen behoefte om te testen, terwijl ik de maanden er voor die drang heel sterk had!

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Het boek bedoel ik dat topic mee. Boek met duizend antwoorden!

15. Saskia01

Saskia01 Actief lid

4 jan 2009
    223
    0
    0
    Vraagje waarom moet de man ook foliumzuur slikken. Ik dacht dat alleen wij vrouwen dat moesten.
    Gr Sas

16. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Foliumzuur zou ook goed zijn voor het zaad van de man heb ik ergens gelezen.

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ja dat heb ik ook ooit een gelezen.
    Echter voor ons gaat die vlieger niet op mijn man heeft azoospermie en er zijn dus geen zaadcellen.
    Daar helpt foiliumzuur ook niet bij.
    Ik heb ook al eens gehoord vit b12 voor mannen, maar kan het niet onderbouwen

18. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Wij zitten in ronde 7 dus zijn ook nog niet zo lang bezig. Ik ben het ook met G89 eens. Ik snap ook goed dat als je echt een langere tijd bezig bent dat je dan alles wil aangrijpen om zwanger te worden. Ik kan misschien wel heel veel laten maar ik wil ook gewoon kunnen genieten van het leven. En dat betekent voor mij gewoon op zn tijd een wijntje enz. Ik zie het ook niet voor me dat ik tegen mn man zeg: Schat die onderbroeken van jouw die gaan de deur uit want die zijn te strak, voortaan van die wijde onderbroeken aan.
    Als al die factoren die hier genoemd worden echt zo veel invloed hebben (ze hebben vast wel wat invloed) dan zou toch iedereen moeite moeten hebben met het zwanger worden of zie ik dat verkeerd. Ik bedoel er zijn toch zoveel mensen die koffie drinken, strakke onderbroeken dragen, mobieltjes in hun zak hebben en een biertje drinken.
    Iedereen doet het natuurlijk op zn eigen manier en ik weet heel zeker dat mijn mannetje heeeel graag een kindje wil maar ik weet ook dat ik er niet mee aan hoef te komen hem bepaalde dingen te verbieden. Als hij geen vitamine pillen wil slikken of geen grotere onderbroeken wil dragen is dat dan een teken dat tie het niet wil of dat hij er niet genoeg voor over heeft, voor mij niet. Ik weet dat we het allebei graag willen maar ik weet ook dat er voor ons bepaalde grenzen zijn hoever we daar in gaan en dat is voor iedereen verschillend.

Liefs

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ben het met je eens racegirl. Het is geen kwestie van niet willen. Want omgekeerd hoeft mijn man ook niet tegen mij te zeggen dat ik geen wijntje meer mag drinken. Dat bepaal ik zelf wel. Als ik zwanger ben, is het nog tijd genoeg om me al die dingen te ontzeggen. Dan is het voor een heel goed doel. Nu kan het nog jaren duren, dus geniet ik gewoon nog even door van mijn wijntje

20. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Ik lees hier net even wat terug. Ik ben heel wat keer zwanger geweest en we hebben 3 geweldig gezonde jongens.
    Mijn man rookt, draagt strakke boxers en heeft zijn gsm in zijn broekzak. We drinken ons klem aan koffie (ik nu ff niet omdat het er direct weer uitkomt ;) ) en toch ben ik altijd in 1 x zwanger geraakt. Dus ik snap het niet zo eigenlijk, heeft dat écht invloed?

Deel Deze Pagina