Leven in België

Discussie in 'De lounge' gestart door Dettol, 1 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ik ken mezelf heel goed
    En de donkere tijd is elk jaar 1 van de lastigste seizoenen
    Was het maar snel weer lente

2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.689
    18.769
    113
    Vrouw
    Je komt er wel terug door.
    Af en toe een rot dag of rot periode kan geen kwaad.

Ik dacht wel al, dat je nogal zoekende was. Je was onlangs nog bezig over een 3de en uw twijfel daar rond.

Claprose en Dettol vinden dit leuk.
  3. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    Huisarts of professional zijn we al jaaaren mee bezig
    Helaas vallen wij overal buiten de boot en is er geen ondersteuning voor ons

4. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    Klopt
    Momenteel hebben we die gedachte maar geparkeerd

ik verwacht teveel van mezelf in korte tijd

5. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    Klopt Idd

6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Wat rot dat je je zo voelt, dat kunnen wij natuurlijk niet lezen in je openingspost. Excuses daarom dat ik direct dus zo kritisch was!

Mocht je een PB willen sturen, je staat altijd vrij. Soms helpt het al om je verhaal te doen! Het is nu ook een super lastige tijd en als je dan thuis vast loopt én ook niet lekker in je vel zit, is dat mega rot!

Veel sterkte en een digitale knuffel!

Dettol vindt dit leuk.
  7. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    Dat geeft niet kon je ook niet weten
    Fijn dat er mensen zijn die mee leven
    Alleen dat is al fijn

Malbec vindt dit leuk.
  8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Natuurlijk! Hier op het forum kunnen we soms een pittige discussies hebben maar we moeten juist ook een luisterend oor zijn voor elkaar. Of nouja. een lezend oog dan in dit geval ;)

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ken dus mensen die thuisonderwijs geven aan hun vier kinderen.

Beide geen werk, of man werkt nu wel weer. Zeer in het geloof. Gaan niet naar musea oid. Kinderen spelen dag in dag uit buiten. En ik vraag me echt af of ze de basis leren van wat ongeveer elk kind leert of dat ze alleen maar leren wat er in de bijbel staat.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ja niet iedereen zal het even serieus aanpakken.
    Maar hier werd gesteld dat je een wereldvreemd kind krijgt van thuisonderwijs, dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Dettol vindt dit leuk.
  11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Heel veel sterkte @Dettol - ik herken het 'vluchtgedrag' absoluut. Ben zelf al twee keer internationaal verkast (eerst naar de UK en daarna naar Frankrijk). Persoonlijk heb ik er geen seconde spijt van gehad, maar realiseer je wel dat je zorgen en problemen altijd met je meereizen, en dat je daar bovenop ook nog in een vreemde omgeving (en vaak andere taal) je weg moet zien te vinden, en dat zonder een vangnet.
    Ik hoop dat je kinderen de juiste weg op school zullen vinden. Mijn zoon doet het ook allemaal niet volgens het boekje, en dat is wel één van de redenen dat ik er soms over denk weer terug te verhuizen naar de UK (jaja, ook vluchtgedrag), maar nu met Corona is dat wel zo'n beetje het stomste wat we kunnen doen.
    Hopelijk wordt het allemaal weer wat makkelijker voor je nu de dagen weer langer worden...

Dettol vindt dit leuk.
  12. demy25

demy25 Actief lid

25 okt 2010
    101
    2
    18
    NULL
    NULL
    mocht je via pb een berichtje willen sturen over het vastlopen van je kind op school, dan mag je mij altijd een berichtje doen. Dit is namelijk voor mij heel herkenbaar. Ik snap dan ook dat je er een beetje door heen zit.

Dettol vindt dit leuk.
  13. Claprose

Claprose Actief lid

9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Context, Tuc. Context.

Baloei, Syane, HappyRabbits en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heel veel sterkte TS.
    Ik denk niet dat verhuizen naar een ander land iets oplost, ik hoor van collega's welke naar België zijn verhuisd dat Belgen meer op zichzelf zijn dus ik denk niet dat jij je daardoor minder eenzaam zult voelen.

Dettol vindt dit leuk.
  15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wereldvreemd is misschien een groot woord. Ik denk wel dat een gebrek aan kennis bij 99% zo is. En dat kinderen daarnaast niet worden ‘klaargemaakt’ voor de echte wereld.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vraag mij toch af waarom ik dit verkeerd lees. Jij stelt gewoon dat je wereldvreemde kinderen krijgt.
    Ts heeft niks gezegd over zich afsluiten van de buitenwereld. Ze wil gewoon vrijstaand wonen met veel natuur om zich heen en overweegt thuis onderwijs.

Dettol vindt dit leuk.
  17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.992
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Hangt er echt vanaf, als je bijvoorbeeld met je ouders over de wereld reist en kennismaakt met allerlei culturen.. tja misschien kun je dan minder snel breukensommen oplossen dan je leeftijdsgenoten, maar je leert weer een hoop andere vaardigheden die niet getoetst worden volgens onze Nederlandse normen.
    Dat je daarna moeite zult hebben om 40 uur in een Hollandse kantoortuin te gaan zitten, dat zal vast zo zijn, maar je zult genoeg andere manieren kunnen vinden je leven succesvol in te vullen.

tuc vindt dit leuk.
  18. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    @Dettol , dikke knuffel. Hoop dat je snel weer betere momenten, dagen, weken hebt!

Dettol vindt dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Nou idd, en ik ben zelf altijd naar school geweest en ik wil voor geen goud in een Hollandse kantoortuin gaan zitten.
    En zo zijn er vast kinderen die thuisonderwijs gehad hebben en een doorsnee baan vinden.

20. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Wat is er mis met de drie noordelijke provincies? :o:

Knuffelmonster en masami vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina