Gister weer een moeilijk moment gehad. Hij is vaak redelijk beschermend naar zijn telefoon toe. Die zal hij niet zomaar laten liggen op tafel oid. Vandaag 2x een moment gehad waarbij hij gewoon 20min op de wc zat. Mét telefoon dus. En ik weet het, mannen zijn soms gewoon zo. En toch gesluipt me dan een bepaald gevoel. "zal er dan toch iets zijn? Waarom zit hij daar zo lang? Waarom moet zijn telefoon mee? Heeft hij contact met een andere vrouw?" Ik wil hier zo graag vanaf. Voor hem is dit ook echt niet leuk. Hij heeft me wel eens verteld nog contact te hebben met iemand die hij kent via lexa. Van de ene kant wil ik vragen of dat nog steeds zo is. Maar wat wil ik daar mee?! Wordt ik er blij van het te weten? Kan soms wel huilen
Ik krijg toch ook wel het idee dat er misschien wat aan de hand kan zijn waarvan jij niks weet. Mijn alarmbelletjes zouden ook al een beetje gaan rinkelen... Maar ik ben zelf ook wel een beetje doemdenkend wanneer er een opeenstapeling van "signalen" komen, dus aan mijn reactie heb je ook niks
En hoezo heeft hij nog contact met een dame van Lexa? Dat vind ik sws al raar. Mijn vriend had in het begin ook nog sporadisch contact met vrouwen uit zijn verleden. Ik heb het gewoon omgedraaid, hoe zou je het vinden wanneer ik dit zou doen? Oh niet leuk? Nee ik dus ook niet. Toen was het klaar.
Ik vind het vooral een vies idee als mensen toilet en telefoon combineren . Maar verder zou ik hier zelf ook een wat ongemakkelijk gevoel van krijgen, ook dat beschermende van zijn telefoon (of staat daar ook gevoelige werkinformatie in ofzo?). Ik weet niet of je je gevoel ook echt een keer duidelijk hebt uitgesproken? Dus niet op een jaloerse manier, maar meer wat je wel/niet verwacht in je relatie qua wat kan qua contacten wat jou betreft en wat hem betreft. Om even een voorbeeld te noemen, toen mijn man en ik net een relatie hadden, hadden we eens een gesprek en toen bleek dat mijn man zoenen niet echt vreemdgaan vond, nou ik dus wel, dus dat was een duidelijke grens toen: zoenen = vreemdgaan, dus dat mag niet. Zonder dat soort gesprekken, weet je dat soort dingen ook niet, dus mocht hij contacten hebben (op een redelijk onschuldige manier) is hij zich misschien van geen kwaad bewust.
Mijn man zit ook regelmatig 20 minuten op de wc met zijn telefoon. Ik zou hem in ieder geval vragen of hij nog contact heeft met die persoon van Lexa. Is het een onderbuik gevoel wat je hebt of is het je eigen onzekerheid?
Noem mij achterdochtig maar hier krijg ik ook wat onderbuikgevoelens bij. Contact met een vrouw van Lexa? Beschermend naar telefoon? Laks met etenstijden? Ik ga ervanuit dat je kinderen er ook zijn als hij mee eet? Hij zou zich als hij bij jou mee eet écht moeten aanpassen vrees ik. Maar goed. Ik ben ook een tikkeltje achterdochtig van aard.
Poeh lastig zeg. Zoals jij het beschrijft klinkt het niet 100% zuiver. Maar dat kan ook voortkomen uit jouw angst (en dat wij alleen de info vanuit jouw kant lezen). Ik zou toch op een manier hulp zoeken.. Heel zonde om zo een relatie te verliezen. Hoe reageert hij als je subtiel iets zegt?
Ik denk dat het je niet gaat helpen om je onzekerheden hier te plaatsen. Je negatieve gedachten worden hier gevoed en gaan groeien.
Maar waarom houdt hij zich niet aan de afspraak om eten te koken? En je zegt, ‘dan hoef ik niet op hem te rekenen’. Dit vind ik vreemd. Je had een afspraak, hij komt zonder het te zeggen of bereikbaar te zijn, deze niet na, en vervolgens moet jij via een tracker, raden waar hij wel zit. En dan moet je dus zelf koken, en wacht jij af tot hij belt? En dan? Dit klinkt niet als de eerste keer, dat dit gebeurd. Als iemand dit bij mij zou doen zou ik mij echt ondergewaardeerd voelen. Heb je wel het gevoel dat de relatie gelijkwaardig is? Alleen verliefdheid is voor een lange relatie niet genoeg, is mijn idee. Dit soort onzekerheden gaan niet overwaaien, dat blijft voor altijd vervelend. Wat hij met zijn telefoon doet, Of op het toilet ,dat is toch wel privé vind ik. In ieder geval kan je daar niets mee zolang hij je niets verteld. Is mijn mening. Maar ik krijg ook wel een vreemd gevoel bij je verhaal. Daarom reageer ik.
Toen we net serieus begonnen te worden hebben we het daar over gehad. Toen zei hij af en toe nog te appen met iemand. Elkaar nooit gezien. Ik heb daar op dat moment verder niets meer over gezegd. Dus of dat nog steeds zo is weet ik niet.
Ik reageer even in het algemeen. Hij is beschermend naar zijn telefoon. Als ik daar iets van zegt reageert hij daar niet echt op. En zegt wel eens "wil je in mijn telefoon kijken? Dan zeg het maar hoor" Ik vind het gewoon lastig. Ik snap al die techniek niet zo. Hoe makkelijk is het tegenwoordig om andere contacten er op na te houden... En dat zit hij savonds op de bank. Met 2 telefoons. 1 ervan is van zijn werk. Maar als hij gebeld wordt is het nooit op dat nummer, en hij was gister gewoon vrij. Nu ik dit allemaal schrijf snap ik dat jullie denken dat het een onbetrouwbare man is. Maar jullie horen natuurlijk alleen mijn kant van het verhaal. Als ik bijvoorbeeld op ZP zit. Wil ik ook niet dat hij mee kijkt. Terwijl het natuurlijk niks te betekenen heeft.
Wisselend. De ene keer zegt hij echt alleen mij te willen en dat ik me geen zorgen moet maken. Soms reageert hij helemaal niet. En soms zegt hij dat ik niet zo gek moet doen. Hij wordt nooit boos/geïrriteerd. Altijd wel begripvol.
Ik zou als ik jou was wel nog vragen naar dat Lexa contact. Of daar nog contact mee is. Zo ja waarom? Zo nee, dan stelt dat jou al gerust want merk dat het toch in je gedachten blijft. En je mag best zeggen dat je dat geen fijn idee vind. Hij is straks jou man en hoort geen contacten met vreemde vrouwen er op na te houden.
Hoevaak zien jullie elkaar wekelijks? Ik vind het bijzonder dat hij, wanneer jullie elkaar zien, 2x 20 minuten op het toilet zit met zijn telefoon. Ook zou ik hem vragen naar het Lexa contact.
Fijn dat hij wel begripvol blijft. Je zei dat hij zijn telefoon nooit achter laat. Mag je er ook niet in kijken? Of heeft hij hem gewoon graag bij zich. Ik sleep dat ding ook overal mee (alleen niet naar de wc). Als mijn vriend wat op wilt zoeken ofzo dan heb ik er geen problemen mee hem af te geven. Maar ik zit er verder wel heel veel op en laat hem nooit onbeheerd slingeren. Is meer een verslaving dan dat ik wat te verbergen heb.
Het enige wat ik vreemd vind is het lexa verhaal. Maar als ts dat weet is er toch al niks aan de hand? Mijn man neemt zijn telefoon ook mee naar de wc, doe ik zelf ook wel eens. Ik weet nooit hoe laat hij thuis is voor het eten. Ergens tussen 17.00 en 19.00 uur, maar zijn werk is lastig te plannen. Ik maak me daar niet druk om hoor. Meestal is het eten klaar rond 18 uur, is hij later gaat het in de magnetron.
Ik ook niet. En ik denk dat we aan de hand van dit verhaal ook niet kunnen concluderen dat er dingen stiekem gedaan worden aangezien het feit dat ts een vertrouwen probleem heeft. ( even in eigen bewoording) Mijn man neemt zijn telefoon ook overal mee naartoe. ‘ hij wilt altijd bereikbaar zijn voor anderen.’