Leven met achterdocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Evanesco, 29 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Als ik zijn telefoon vraag om wat op te zoeken zal hij hem niet zo geven nee.

Ik heb 1x zijn fotoalbum bekeken, voor de fun. Toen liet hij me geen seconde alleen. Terwijl ik andersom mijn telefoon gewoon bij hem laat.

En om nou te zeggen "ik wil je telefoon zien" vind ik ook niet oké.

Maar op deze manier wordt ik alleen Maar nerveuzer.

En deels kan hij daar toch echt niets aan doen

2. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.440
    4.368
    113
    Zo is mijn man ook met zijn telefoon, maar eigenlijk met al zijn bezittingen.

3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Kan het zijn dat zijn ex heel achterdochtig / controlerend was en hij daardoor zo op zijn telefoon gericht is?

4. Evanesco

Nee, volgens mij niet.

Hij heeft 2 korte relaties gehad.
    Volgens mij moet hij er juist heel erg aan wennen zijn leven te delen.

Hij is erg sociaal, heeft veel contacten. Denk dat hij vooral ook bang is dat ik ergens iets achter ga zoeken.

Ik ben juist heel gesloten, houd niet van onverwacht bezoek, heb geen hele grote sociale kring. En zie dingen snel als prive

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. caletto

caletto Actief lid

13 sep 2019
    224
    146
    43
    Iedereen heeft recht op privéleven. Dus als hij zijn telefoon niet aan jou wilt geven zodat jij deze kan bekijken, zou ik daar niets achter zoeken. Misschien staan er oude foto’s op van hem en een ex. Of een foto van hem met z’n piemel in z’n hand. Ik noem maar wat. En mijn man hoeft ook niet al mijn whatsapp gesprekken van mij te lezen. Sommige dingen zijn voor mij privé, ook in een huwelijk.
    Ik denk ook niet dat het echt gaat helpen als je zijn telefoon bekijkt. Het is a) een momentopname, b) hij zou ook dingen kunnen verwijderen en c) niet alles speelt zich op die telefoon af. Dus eigenlijk weet je nog steeds niets, en is het dus schijnveiligheid als je het wel zou bekijken.

communicatie is de sleutel, dus zorg dat jullie open naar elkaar kunnen communiceren zonder te oordelen. Wanneer dit mogelijk is, zal de ander zich eerder geneigd voelen om dingen te bespreken.
    Het probleem bij wantrouwen kan zijn dat je partner dingen niet vertelt om je niet ongerust te maken, zelfs als dit maar futiliteiten zijn. Maar als jij er achter komt, wordt je wantrouwen nog groter. Erg lastig dus.

Als jouw wantrouwen voort komt vanuit onzekerheid vanuit jezelf, is het goed om daar aan te werken. Ik las dat al de tip is gegeven om contact op te nemen met de praktijk ondersteuner van de huisarts, heel goed.

Luna86, Malbec, Paardenbloem en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Hier sluit ik me volledig bij aan. Eerst aan jezelf werken. Misschien lost dat heel veel op.
    Ik mag ook niet zomaar in man zijn telefoon kijken en die heeft ook altijd zijn telefoon op zak, overal.
    Laat hem ook echt niet achter.
    Ze kunnen makkelijk alles weer wissen dus de telefoon controleren als zekerheid voor je eigen onzekerheid gebruiken, is nooit een goed idee.
    Dat wordt alleen maar erger.
    Ik benoem het wel eens. Gekscherend. Soms serieus. Maar alleen als je hier echt over gaat praten samen, dan kun je vanuit daar weer verder.

NiVa0230 en Evanesco vinden dit leuk.
  7. Evanesco

Zijn foto's heb ik gezien, dus dat is het niet.

Maar je hebt een punt. Tuurlijk heeft hij recht op een privé leven.
    En het is idd schijnveiligheid.

En toch zou me dit wel wat geruststellen denk ik.
    Of toch niet.

Ik weet het even niet.

Maar we hebben dit vorige week besproken. Dat dit soms in me naar boven komt. En ik dit dan ook tegen hem zal zeggen.

Dit heb ik gisteravond heel kort gedaan. Ik moest echt even weg.
    Maar zal het vanavond nogmaals rustig bespreken. Dat ik me zo voel.

8. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik sluit me bij de dames hierboven aan. Ik denk wel dat communicatie het belangrijkste is nu. Hopelijk komen jullie er zo samen uit.

Paardenbloem, Evanesco en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Oké dan kan ik mij er iets beter in vinden dat hij wel eens zijn momentjes op het toilet heeft.

Overigens laat ik mijn telefoon ook niet vaak onbeheerd achter omdat ik weet dat mijn man dan mijn hele telefoon af gaat speuren en daar heb ik geen zin in.
    Niet dat ik iets te verbergen heb, maar ik klets wel gewoon met mensen zowel man als vrouw en mijn man zoekt ook overal iets achter.

10. Evanesco

Tuurlijk mag hij een moment voor zichzelf hebben. Maar om dat nou op de wc te doen... 2x... met telefoon... Ik snap het niet.

Ik zou me gegeneerd voelen als ik 20min op de wc zou zitten.

Ik zou het niet erg vinden als hij mijn telefoon af gaat speuren. Ik heb niks te verbergen.

Spoetnik vindt dit leuk.
  11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Ik denk dat mannen daar minder last van hebben. En als ik bij mezelf na ga, als ik even op ZP zit ben ik zo een half uur verder. Misschien doet hij wel een spelletje op de telefoon, gaat ook heel snel veel tijd aan op.

Rosa Canina, YaelStone en Paardenbloem vinden dit leuk.
  12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Sommige mensen spelen een puzzel oid op de wc en andere zitten dingen op de telefoon te doen.
    Ik ben soms ook wel eens een kwartier verder als ik mijn telefoon meeneem naar het toilet. Mijn man vind het ongezellig als ik veel met mijn telefoon zit in zijn bijzijn, dus op het toilet heeft hij er minder last van.
    Heb je al aangegeven dat het je stoort? Of gevraagd waarom hij zolang met zijn telefoon op het toilet zit?

Tja zo is iedereen anders, ik vind dat wel vervelend en onnodig als iemand dat doet. Je gaf zelf al aan dat hij best sociaal is, hij is waarschijnlijk bang dat je dingen ziet of leest en er een eigen invulling aan geeft.
    Ik kan daar overigens best geïrriteerd van raken ook, ik geef geen reden tot wantrouwen dus waarom dan speuren op mijn telefoon naar redenen om te wantrouwen?

13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoop dat ik alles zorgvuldig heb gelezen.

Ik ga even mn best doen om een objectief antwoordt te geven want het is soms lastig. Niet elk mens is hetzelfde. En waar ik het vreemd vind 2x kort achter elkaar 20 min met je telefoon op de plee te zitten is het dus voor een ander de gewoonste zaak van de wereld. Als hij de krant mee zou nemen was het vast geen groot probleem.

Toch denk ik wel dat het een signaal is van iets. Misschien niet dat er een ander in het spel is maar wel dat hij dus even tijd voor zichzelf nodig heeft.

Vertrouwen is iets dat moet groeien. Je moet het ook de kans geven door elkaar af en toe even los te laten. Het lijkt me oprecht ook enorm verwarrend dat deze man eerst jaren achter je aanloopt en jij geen romantische interesse voor hem hebt. Je opent er zelfs nog een topic over of liefde ook zonder lust/aantrekkingskracht kan. En ineens gaat er een knop om, deze man zal wel goed zijn voor mij dus misschien moet ik er maar voor gaan. Maar dan ga je er ook volle bak voor. Niet eerst eens een tijd rustig aan elkaar leren kennen. Jullie zijn zo te lezen al praktisch een samengesteld gezin. Waarbij jij elke dag naar hem toe komt.
    Voor iemand die gewend is al jaren op zichzelf te wonen met een kind is dit echt een enorme omslag. Die zo benauwend kan zijn dat iemand zelfs maar wat extra tijd op de wc door gaat brengen.

En je zal alles met de beste intenties doen, daar twijfel ik niet aan. Maar geef jezelf, hem en de relatie de kans om op te bloeien. Verschiet niet al je kruid binnen een paar maanden.

Mensen zijn gewoontedieren. En wanneer er te veel en te snel wat veranderd dan schrikt vaak wel af.

Dat gezegd hebbende, ik ben totaal niet jaloers aangelegd. Maar van jouw omschrijving zou ik ook de kriebels krijgen.
    2 telefoons een voor werk maar werk contact hem op zn privé nummer. Hij kiest ervoor jou door zn foto’s te laten bladeren maar houdt de telefoon als een havik in de gaten.

juf1987, zwaaistaart, YaelStone en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Is het misschien ook de druk van trouwen? Je kent hem net en je hebt al een trouwdatum.
    Deze periode is om elkaar beter te leren kennen en ik weet dat je hem al 2 jaar kent, maar in een relatie kan een persoon toch anders zijn of tegenvallen.
    Het is geen schande om na een aantal maanden te zeggen dat het 't toch niet is.

maartje84 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  15. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.705
    3.842
    113
    #75 NiVa0230, 4 mei 2020
    Laatst bewerkt: 4 mei 2020
    Laat ik voorop stellen dat ik je gevoel van wantrouwen begrijp. Mijn man heeft hierin met mij ook het nodige te stellen gehad in het begin van onze relatie. Het kan echt werken als vergif, dat kan ik je wel zeggen. Mijn man is altijd enorm begripvol geweest en legde "indien nodig" (dus als ik weer spookideeën had) alle kaarten op tafel. Keer op keer. Mijn wantrouwen was altijd onterecht. Gelukkig kan ik zeggen dat ik die gevoelens al heel lang niet meer gehad heb maar daar heeft mijn man voor moeten knokken. En dat terwijl de oorsprong van mijn angst niet bij hem lag.

Ik weet niet hoe dicht jullie trouwdatum in de toekomst ligt maar het lijkt me wel verstandig hier iets aan/mee te doen alvorens jullie trouwen. Het lijkt me niet fijn om op deze manier z'on belangrijk verbond met elkaar aan te gaan.

16. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Nou ja, als iemand detective speelt met je telefoon zegt dat wel iets over het vertrouwen dat diegene in je heeft natuurlijk. Ik zou dan ook niet geamuseerd zijn als ik iemand zou betrappen op het speuren in mijn telefoon.
    Ik vind wel dat als je partner ineens ander gedrag vertoont met de telefoon dat het dan wel gerechtvaardigd is om te mogen kijken wat er speelt. En dan bedoel ik, iemand die eerst altijd de telefoon liet slingeren, maar ineens de telefoon constant in de broekzak meesleept. Of iemand die eerst altijd normaal naast je op de bank op de telefoon zat, maar ineens altijd schuin gaat zitten of op een plek gaat zitten in de kamer waar diegene normaal nooit zit. Is er echt iets aan de hand dan zal vaak het gedrag veranderen, ook met de telefoon.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Mee eens. Als er geen vertrouwen is dan is er geen basis voor een huwelijk.
    Zou eerst proberen uit te vogelen of het probleem bij jou ligt, of dat er misschien toch een gegronde reden is dat jij hem niet volledig vertrouwd. Trouwen kan altijd nog.

YaelStone, Paardenbloem en Neuzeke vinden dit leuk.
  18. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #78 Strandbal, 4 mei 2020
    Laatst bewerkt: 4 mei 2020
    Ik zou er niet snel wat achter zoeken denk ik.. of juist wel aangezien mijn ex ook met een ander was.
    Maar ik ben ook beschermend naar mijn telefoon. Ik heb geen code, maar ik zou het helemaal niet fijn vinden als mijn partner zomaar in mijn telefoon zou kijken. Ik heb geen geheimen, maar waarom moet mijn partner door al mijn foto’s en berichten gaan kijken? Ik vind dat echt niet prettig ook al is er niks geheimzinnigs. Je hebt toch ook weleens gesprekken met een vriendin dat helemaal niks ergs is (bijv geklaag of andere irritaties) maar waarvan ik ook niet nodig vind dat mijn partner allemaal leest. Het is mijn telefoon, klaar.
    Kan het ook niet zijn dat hij juist bang is dat jij gaat wantrouwen om dingen die helemaal niet nodig zijn? Dat hij misschien iets onschuldigs heeft besproken met iemand en jij juist nog meer wantrouwen zal krijgen?
    Als iemand mij zo zou wantrouwen zou ik daar echt de kriebels van krijgen.

Met telefoon op wc vind ik niet raar. Doe ik zelf ook wel, dan speel ik een spelletje of zit ik hier op zp te lezen.

over dat contact met die lexa persoon snap ik wel. Dat kan hij wel gewoon afkappen.

Huismuisie en Mammielove vinden dit leuk.
  19. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik vind het ook irritant maar mijn man werkt altijd zijn mail en social media bij als hij op de wc zit, dus dat hoeft niet per sé wat te betekenen. Die zit er ook rustig een half uur als ik hem niet roep voor het eten ofzo:o:

Telefoon inzien is inderdaad weinig zeggend. Ik zeg ook altijd tegen mijn man dat hij het maar gewoon moet zeggen als hij vreemdgaat want hij is slim genoeg om mij er nooit achter te laten komen als hij wil:roflmao: Wat ik bedoel, het gaat er meer om dat je iemand in de basis vertrouwt..

Ik heb het gevoel dat jou nog meer dingen dwars zitten waardoor je hem moeilijk kunt vertrouwen of heb ik dat mis? Qua gedrag van hem dan bedoel ik.

Aan jezelf werken is sowieso goed. En heel open erover zijn. En ik vind dat je vriend ook best een beetje rekening met jou mag houden eigenlijk..

20. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Mijn man doet dat ook. Maar die zit dan echt op dumpert ofzo. Tis beetje zijn ontspanning. Zo zie ik het maat. Ik sta liever 20 minuten onder de douche :roflmao:

Deel Deze Pagina