Leven met achterdocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Evanesco, 29 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.407
    17.500
    113
    Ahhh, ik dacht rondom mijn huwelijk (2015) begrepen te hebben dat het redelijk nieuw was, maar niet dus :D

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik vertel je even mijn verhaal. Want het kan zo anders zijn voor iedereen.

Met mijn ex heb ik een hele lange relatie gehad. Hij ging veel vreemd. Altijd ontkennen en dan trapte ik er toch weer in.
    Ik vertrouwde hem nooit, keek in z’n telefoon. Lag te wachten tot hij thuis kwam enz.

Ik heb een tijdje gedate met mannen. Was leuk maar meer niet. Ik had een muur om mijzelf heen gebouwd waardoor ik gevoel niet toe liet. Lekker veilig.

Totdat ik tot over mijn oren verliefd werd op een man. Die nu mijn vriend is. Ik vertrouw hem voor 200%. Heb nog nooit de behoefte gehad in z’n telefoon te kijken oid.
    Mijn verleden is met een totaal ander persoon. In alles anders.
    Mijn vriend is lief, empathisch en maakt elke dag duidelijk dat hij stapelgek op me is en voor altijd bij mij wil blijven.
    Ik heb geen enkele behoefte om ooit te trouwen. Want ik weet dat we altijd bij elkaar blijven. Hij is de liefde van mijn leven.

Al is een trouwfeest wel leuk haha. We doen wel een leuk ‘vier de liefde’ feest ofzo :D

Conclusie: vind de juiste man, die hakt die muur van je weg. Wees gelukkig en ontspannen en geniet van elkaar.

Huismuisie, NiVa0230 en Louise11110 vinden dit leuk.
  3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.406
    5.316
    113
    Misschien was het online stukje nieuw?

Even opgezocht: sinds 2015 is de ondertrouw vervallen en hoef je alleen nog maar een melding te doen van voorgenomen huwelijk. Vandaar dat dat ook online kan, denk ik. Termijn van minimaal 14 dagen en maximaal 1 jaar is wel gelijk gebleven toen.

Sado vindt dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.735
    22.207
    113
    Is dat dan iets nieuws? Wij hoefden maar 2 weken in ondertrouw destijds.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.276
    12.646
    113
    Vrouw
    Je neemt natuurlijk altijd je rugzakje mee in je volgende relatie en dat is moeilijk, en ik snap dat jullie graag alleen willen zijn, want andere gevoelens spelen ook mee natuurlijk. Maar je moet elkaar wel kunnen vertrouwen, helemaal in een huwelijk die je ook aangaat met jullie geloof samen. Veel mensen die niet gelovig zijn die trouwen en scheiden maar makkelijk, maar als goed is dan is het met jullie geloof wat moeilijker omdat er bepaalde gronden zijn om te mogen scheiden, en daar is absoluut niks mis mee. Maar wat ik wil zeggen is je trouwt wel met een doel voor altijd samen te zijn.
    Nog een random vraag meestal moet je toch eerst voor de wet trouwen voordat je daarna in het geloof mag trouwen?

6. Novi

Novi Niet meer actief

Een vraag uit interesse, mag je een onbeperkt aantal keer trouwen in de moskee? Ik dacht dat je bij bepaalde geloven maar 1 keer kunt trouwen.

citroenrasp vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nee ik ben ik de war, net opgezocht hoe ik daar bij kom, het was dat ondertrouw max. 6 maanden geldig is.

citroenrasp vindt dit leuk.
  8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.735
    22.207
    113
    Nou ja, uiteindelijk is het de bedoeling van een huwelijk dat je bij elkaar blijft natuurlijk.
    Binnen de Islam is het echter zo dat scheiding toegestaan is, dus in die zin kan je zo vaak als je wil trouwen. Je kan alleen niet onbeperkt terugkeren bij een ex-echtgeno(o)t(e), maximaal 2x.

Maar als moslim zijnde hoef je niet per se in de moskee te trouwen, zolang je maar een geldig huwelijkscontract hebt, het maakt verder niet uit waar deze is opgemaakt. In islamitische landen komt er vaak een ambtenaar bij je thuis om zo'n akte op te maken (waar ik woon dan iig).

Novi vindt dit leuk.
  9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.479
    8.738
    113
    Persoonlijk ken ik niemand die makkelijk is getrouwd en gescheiden als er geen sprake is van een geloof. Nooit iemand gehoord die zegt, nou jammer de bammer, dan ga ik maar scheiden. Vertrouwen is natuurlijk de basis voor ieder huwelijk dat wordt aangegaan. Als er geen vertrouwen is dan is een huwelijk altijd onverstandig. Want het wantrouwen maakt veel kapot, of er speelt echt iets en dan maakt datgene het huwelijk stuk.

Neuzeke en citroenrasp vinden dit leuk.
  10. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Sorry voor de late reactie. Ik heb wat tijd nodig gehad om goed na te denken.

We hebben het uitvoerig gehad over verwachtingen en vertrouwen.

We hebben ons wat vergist in het verschil tussen vriendschap en relatie. Bepaalde dingen leken hetzelfde maar veranderen wel degelijk.
    Met goede communicatie gaan we hier zeker uitkomen.

Bedankt voor al jullie input

11. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.923
    2.078
    113
    Wat fijn dat jullie het hebben kunnen bespreken. En dat er gewoon een mooi toekomst perspectief blijft voor jullie samen. Heel veel geluk gewenst

Evanesco vindt dit leuk.
  12. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik ben ‘streng’ gereformeerd en bij ons is het inderdaad niet de bedoeling dat je meer dan 1 keer trouwt, tenzij de vorige partner overleden is of de vorige partner overspel heeft gepleegd en je daarom gescheiden bent. Ook wanneer iemand gescheiden is vanwege mishandeling o.i.d. wordt geloof ik wel hiervan afgeweken.

Novi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina